نویسنده: فرشاد دوشنبه، 18 دی 1396
ساعت 10:00

تحلیلگر IDC جزئیاتی را در مورد عناوین Xbox One ارائه کرد

5 از 5

چرا IPهای جدیدی برای Xbox One معرفی نمی‌شوند؟

شرکت مایکروسافت شانس بدی در ارتباط با عناوین First Party خود داشته است، چراکه برخی از آن‌ها نظیر Scalebound و Fable Legends یا لغو شده‌اند یا با مشکلاتی مواجه شده‌اند؛ از سوی دیگر فرانچایزهای محبوب آن‌ها نظیر Halo و Gears of Wars هم دیگر قدرت سابق را نداشته و در حال از دست دادن جایگاه خود در بازار هستند؛ برخی از فرانچایزهای جدید آن‌ها نظیر Quantum Break و Sunset Overdrive هم عملکرد موفقیت آمیزی که از آن‌ها انتظار می‌رفت را نداشته‌اند.

اما چرا شرکتی چون مایکروسافت با چنین شانس بدی در ارتباط با لاین آپ خود مواجه شده است؟ «لوئیس وارد» (Lewis Ward) به عنوان مدیر تحقیقات IDC در پاسخ به این سوال اعلام کرد:

شرکت مایکروسافت همچون سونی و نینتندو از یک استودیوی داخلی بزرگ جهت ساخت بازی برخوردار نیست و تاریخچه‌ی قوی‌ای هم در زمینه‌ی ساخت عناوین First Party نداشته است. این شرکت از فرانچایزهای بزرگ محدودی نظیر Halo ،Gears of War و Minecraft برخوردار است و به عنوان استراتژی دراز مدت، بدنبال همکاری با استودیوهای مستقلی است که بتواند از طریق آن‌ها، محتوای انحصاری را برای پلتفرم خود تولید کند. مایکروسافت پتانسیل این را دارد که در صورت فراهم بودن شرایط، اقدام به خرید استودیو و IP نماید، بطور مثال شما به بازی Ryse اشاره کردید که توسط استودیوی Crytek ساخته شده بود؛ همچنین مایکروسافت چند سال زودتر از شرکت سونی امکان اجرای بازی World of Tanks را بر روی Xbox فراهم کرد؛ یکی از کارهای بزرگ آن‌ها در فصل تعطیلات، ارائه‌ی بازی PUBG بود. بدلیل اینکه شرکت مایکروسافت از یک استودیوی داخلی کوچک جهت ساخت بازی برخوردار است، بنابراین باید تمرکز بیشتری را بر روی تولید محتوای انحصاری معطوف کند.

در سال گذشته دو شرکت سونی و نینتندو اقدام به ارائه‌ی دو بازی منحصر بفرد Horizon Zero Dawn و The Legend of Zelda: Breath of the Wild نمودند اما شرکت مایکروسافت عملاً چیزی را جهت ارائه در اختیار نداشت، آیا آن‌ها نباید به چنین موضوعی توجه کنند؟

مدت زمان زیادی جهت ساخت این بازی‌ها سپری شده و هزینه‌ی ساخت آن‌ها هم بسیار بالا است؛ همانطور که خود شما هم اشاره کردید، شرکت مایکروسافت در اوایل این نسل تلاش کرد تا به بازی‌های AAA با محتوای داستانی قابل توجهی دسترسی پیدا کند؛ شاید بازی Crackdown 3، عنوان فوق العاده‌ای باشد، در نمایشگاه E3 که خوب بنظر می‌رسید.

در هر صورت من عملکرد مایکروسافت را جهت همکاری با استودیوهای سازنده‌ی عناوین چند نفره‌ای چون استودیوی سازنده‌ی بازی PUBG، سرزنش نمی‌کنم؛ آن‌ها از این طریق قادر خواهند بود تا برای سالیان سال اقدام به کسب درآمد نمایند. بازی‌های تک نفره فوق العاده هستند اما ریسک آن‌ها زیاد است، ریسکی که می‌تواند منجر به نابودی یک استودیو شود.

در اخبار مرتبط اعلام شد:

فرشاد | اخبار | 08/01/2018
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.