نویسنده: آرمین صیامی زاده شنبه، 05 اسفند 1396
ساعت 16:48

اظهارات فیل اسپنسر بر علیه سیاست‌ محتوای انحصاری

0 از 5

آقای فیل اسپنسر، رئیس برند Xbox از گیمران خواست تا به رفتار‌های نامناسب خود علیه اقلیت ها و زنان پایان دهند

آقای اسپنسر در سخنرانی مراسم DICE توضیح داد که طی 4 سال اخیر خود در شرکت Microsoft سعی کرده است محیطی ایجاد کند که اقلیت ها در آن احساس راحتی داشته باشند.

برای اینکه بتوانیم کار خود را به بهترین شکل انجام بدهیم نیاز به یک محیط مناسب داریم. اگر مشکلی [در محیط کار] وجود داشته باشد همه چیز به هم می‌ریزد.

آقای اسپنسر در مورد اینکه دقیقا چه تغییراتی در Microsfot ایجاد کرده صحبتی نکرد، اما تجربه‌های شخصی خود را از وقتی که در سال 2014 ریاست Xbox را برعهده گرفت به اشتراک گذاشت.

تیم در وضعیت اسفناکی قرار داشت. عملکرد ما هنگام عرضه‌ی Xbox One خوب نبود. سهم بازارمان در حال سقوط بود، خواندن اخبار دردناک بود. همه فکر می‌کردند که اعضای تیم رهبری به خواست مشتریان توجهی نمی‌کنند.

به گفته ایشان، کار او از نو ساختن اعتماد و به وجود آوردن فرهنگ گوش کردن و پذیرش انتقاد بود.

ما نیاز به یک شروع دوباره داشتیم. روحیه‌‌ی تیم پایین بود. از موضوعات روز خبری نداشتیم و درگیری‌های درون تیم آنقدر سروصدا کرده بودند که مردم ما را به سخره می‌گرفتند. اگر ماجرا واقعیت نداشت، می‌شد به آن خندید. به خاطر همین ما همه چیز را اول شروع کردیم و فرهنگمان را از نو ساختیم.

اینکه همه را با هم متحد کنی و به تعصبات خودت اعتراف کنی، پروسه‌ی بسیار کند و خسته کننده‌ای است. همه باید سعی کنند به یکدیگر گوش کنند و از هم یاد بگیرند. ما باید این تغییر را ادامه بدهیم چون باعث می‌شود به بهترین شکل کار خود را ارائه بدهیم. این یعنی همه‌ی جنسیت ها، همه‌ی توانایی ها و همه‌‎ی قوم ها در همه‌ی مکان ها و این مأموریت ماست.

آقای اسپنسر اشاره کرد که شرکت‌های بازیسازی، توانایی زیادی در ساختن دنیا برای بازی هایشان دارند و به سری زلدا از شرکت نینتندو، سری Uncharted و Halo اشاره کرد. ولی بازی‌هایی که نمی‌توانند تنوع بازیکنانشان را بپذیرند، در دنیایی که همه روزه به تعداد بازیکنانش اضافه می‌شود، نمی‌توانند موفقیت زیادی کسب کنند.

عقب نشینی بعد از انجام یک کار اشتباه کار راحتی نیست، حتی بعضی وقت‌ها وجود هرگونه مشکلی را رد می‌کنیم. به نظر من باید همیشه درحال یاد گرفتن باشیم، خودمان را تعلیم دهیم، بخوانیم و از نگاه دیگران آگاه شویم. اگر آگاه باشیم می‌توانیم با هدف رهبری کنیم. باید به‌جای اینکه سریع جواب بدهیم اول گوش کنیم. باید از ساکت ترین فرد حاضر در اتاق نظرش را بپرسیم.

به نظر او شرکت های بازیسازی باید عادت های خود را تصحیح کنند و بر فضای آنلاینی که خلق می‌کنند نظارت بیشتری داشته باشند.

رفتار‌های غلط و توهین آمیز نه تنها به اشخاص لطمه می‌زنند، بلکه به کل صنعت هم آسیب می‌رسانند. باید از خودمان بپرسیم که آیا درحال خلق دنیایی هستیم که همه می‌توانند در آن پیشرفت کنند و موفق شوند؟ فرهنگ وسیله‌ای است که می‌توانیم به وسیله‌ی آن قدرت واقعی بازی‌ها را بشناسیم. هم اکنون وقت آن است که فرهنگ خود را تصحیح کنیم. این وظیفه‌ی ماست که بازی‌ را تبدیل به سرگرمی‌ای برای همه بکنیم. نمایش [اقلیت ها] فقط از نظر اخلاقی درست نیست، بلکه از نظر اقتصادی نیز حرکت درستی است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.