نویسنده: آرمین صیامی زاده دوشنبه، 07 اسفند 1396
ساعت 18:02

ابراز نارضایتی سازنده‌ی Kingdom Come Deliverance از عرضه‌ی بازی

0 از 5

استودیوی Warhorse، توسعه دهنده‌ی عنوان Kingdom Come Deliverance از وضعیت بازی در هنگام عرضه‌ی آن اعلام نارضایتی کرد

این بازی که اخیراً عرضه شد پر بود از انواع باگ، از باگ‌های کوچک و مسخره گرفته تا آن‌هایی که ادامه‌ی بازی را غیرممکن می‌کردند.

تهیه‌ کننده‌ی بازی، آقای Martin Klima، باور دارد که KCD، عنوانی AAA نیست ولی بازی مستقل نیز محسوب نمی‌شود. ایشان طی پستی درانجمن‌ رسمی بازی گفت:

KCD تلاشی است برای ایجاد تعادل بین این دو. از یک طرف مانند بازی‌های مستقل، حرفه‌ای تر و نیازمند دقت بیشتری است ولی از طرفی نیز با گرافیک و ارزش تولید عناوین AAA تولید شده است.

البته اقرار می‌کنم که به زمان بیشتری برای پرداختن به بازی داشتیم، به هرحال از یک بازی AAA اینطور انتظار می‌رود.

به نظر من KCD رقیبی برای بازی‌هایی نظیر Assassin's Creed یا Shadow of War نیست، ما به امکانات و بودجه‌ی این بازی‌ها دسترسی نداریم. اما بازی را عنوانی مستقل نیز نمی‌دانم. چیزی که این روزها زیاد در بازی‌های AAA مشاهده می‌کنم این است که این بازی‌ها روز به‌ روز ساده‌تر می‌شوند ودر تلاش برای جذب بازیکنان راحت‌طلب هستند. در واقع این بازی‌ها خودشان خودشان را بازی می‌کنند [و بازیکن نقش خاصی در آنها ندارد]. بخاطر همین انواع راهنمایی و نکات کمکی در آن‌ها وجود دارد که اجازه نمی‌دهند خودتان فکر کنید.

البته این کار اشتباهی نیست. می‌توانم درک کنم که چرا سازندگان این عناوین چنین رویکردی را دنبال می‌کنند، چون همانطور که فروش این بازی‌ها نشان می‌دهد، بازیکنان خواستار این چنین عناوینی هستند.

kingdomcome1

آقای کلیما اذعان داشت که پروسه‌ی شش ساله‌ی ساخت بازی توان‌فرسا بوده اما اکثر اعضای تیم تا اتمام پروژه کنار هم مانده‌‍‌اند.

ما- من - اشتباهات کوچک و بزرگی را طی ساخت بازی انجام دادم. ما زمان و انرژی زیادی روی مسائلی صرف کردیم که در انتها رهایشان کردیم.

با این‌حال انتخاب‌های درستی نیز داشته‌ایم. اعضای تیم خیلی کم عوض شدند، فقط 30 نفر در طول 6 سال پروسه‌ی ساخت بازی تیم را ترک کردند. به همین علت فکر می‌کنم کارکنانمان حتی اگر از کار کردن در Warhorse لذت نبرند، آن‌را تحمل می‌کنند. ما فضای آزاد و دوستانه‌ای ایجاد کردیم که همه در آن می‌توانند ایده‌هایشان را به اشتراک بگذارند.

و در نهایت ما توانستیم پودینگمان را درست کنیم و این خود موفقیتی است، مگر نه؟!

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1396
    نظرها: 48
    تشکر: 72
    تشکرشده: 51
    کنسول‌های بازی:

    خودتون عرضه بازیو به دست داشتید وقتم داشتید بعد خودتون از خودتون گله مندید که چرا اینطوری شد و زود دادید:||
    ولی جدا از این، همینکه بعد از 6 سال تونستن یه بازی مستقل با کیفیت AAA بسازن خودش کافیه و ثابتشون میکنه

    ‏ArumYn از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.