نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 14 ارديبهشت 1397
ساعت 10:00

God of War رکورد فروش بازی های انحصاری PS4 را شکست

4.4 از 5

براساس گزارش سونی، بازی گاد آو وار رکورد جدیدی را در تاریخ بازی‌های انحصاری این شرکت به ثبت رسانده است.

سونی با عرضه بازی انحصاری God of War برای پلی‌استیشن 4، سال ۲۰۱۸ را طوفانی آغاز کرده است. این بازی به خوبی جایگاه فوق‌العاده‌اش را در بین منتقدین پیدا کرده و با توجه به گزارش‌های اولیه فروش، مشخص بود که به یک موفقیت عظیم برای سونی تبدیل شده است. گرچه گزارش‌های اولیه نیز خبر از این می‌داد که بازی، در ادامه کمپین عرضه نیز فروش بیشتری را تجربه خواهد کرد، ولی گزارش جدیدی که از طرف سونی اعلام شده، نشان می‌دهد که میزان این فروش بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده است. در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بر مبنای این گزارش جدید سونی، بازی گاد آو وار حالا به «سریع ترین فروش بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن 4» تبدیل شده است. گفتنی است که این بازی، تنها در ۳ روز، موفق به فروش خیره‌کننده ۳٫۱ میلیون نسخه‌ای گردیده است.

به خاطر این موفقیت عظیم، شانون استاداستیل، رئیس استودیو سونی سانتا مونیکا پیامی با مضمون تشکر از طرفداران به خاطر حمایت‌های آن‌ها فرستاده است:

دوست دارم شخصا از میلیون‌ها طرفداری که در سرتاسر جهان، تصمیم به تجربه جدیدترین ماجراجویی کریتوس با ما گرفتند تشکر کنم. حمایت شما واقعا برای ما الهام‌بخش است، و همین‌ها دلیل این است که به خودمان بیشتر سخت می‌گیریم؛ این که هر روز سعی کنیم فراتر از توانمان کار کنیم. من دوست دارم از کارگردان خلاقمان، کوری بارلوگ، کارگردان تهیه یومی یانگ و همچنین تمامی اعضای تیم شگفت‌انگیز توسعه بازی در استودیو سانتا مونیکا هم تشکر کنم. باور به چشم‌انداز بازی و شور و اشتیاق جاری در کل تیم انکار نشدنی بود. ما منتظر آینده و شنیدن چیزهای بیشتر از طرفداران هستیم؛ اینکه خاطره‌انگیزترین لحظاتشان در بازی که باعث می‌شود آن را تا مدت‌ها فراموش نکنند به کدام بخش‌های گیم‌پلی مربوط می‌شود.

گفتنی است که این فروش ۳٫۱ میلیون نسخه‌ای، مبنای محاسبه از ۲۰ تا ۲۲ آوریل (۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت) بوده است و برای مثال، اشاره‌ای به بازه زمانی بین «پیش‌فروش و فروش پس از عرضه» بازی نمی‌کند. در این باره اگر سونی در هفته‌های آینده، اطلاعات بیشتری از فروش بازی خدای جنگ  ارائه کند، ممکن است به این ابهام نیز پاسخ داده شود. با در نظر گرفتن این که این بازی به احتمال زیاد فاقد هرگونه محتوای اضافی یا DLC پس از عرضه است، ادامه فروش بازی در ماه‌های بعدی امسال، برای آینده این سری نیز بسیار مهم خواهد بود.

آمار فروش رکوردشکن جدید، بحث‌هایی را نیز پیرامون مقایسه پیش خواهد کشید. اگر بخواهیم این آمار فروش را با آمار بازی‌های دیگر انحصاری سونی مقایسه کنیم، میزان فروش بازی جالب‌تر نیز خواهد شد. پیش از گاد آو وار، بازی Uncharted 4 رکورددار پرفروش‌ترین بازی انحصاری سونی در روزهای اول بود؛ این بازی گرچه موفق به ثبت رکورد فروش ۲٫۷ میلیون نسخه گردید، ولی باید توجه داشت که این آمار برای فروش در بازه زمانی ۷ روز اول فروش بوده است. دیگر بازی پرفروش انحصاری سونی یعنی The Last of Us که شاید بزرگ‌ترین بازی انحصاری پلی‌استیشن 3 بود نیز موفق شد ۳٫۴ میلیون نسخه، در طول سه هفته اول فروش به ثبت برساند. همه این رکوردها در حالی است که آمار ۳٫۱ میلیونی گاد آو وار، تنها در ۳ روز اول فروش به ثبت رسیده‌اند.

تمایل جالب توجه سونی برای به اشتراک گذاشتن آمار فروش رویایی بازی، می‌تواند بسیار پر معنی و نشانگر این دیدگاه در شرکت باشد، که آینده برای سری گاد آو وار همچنان روشن است. پس از چند سال، کریتوس اینک برگشته و کوری بارلوگ هم خبر از ایده‌پردازی برای حدود ۵ دنباله دیگر برای این سری داده است. به هر شکل این بازی از هر نظر موفقیت‌های عظیمی را کسب کرده و شنیدن رکوردشکنی‌های احتمالی در آینده، دیگر نباید چندان سورپرایز کننده باشد.

بازی خدای جنگ، در تاریخ ۳۱ فروردین امسال تحت پلتفرم پلی‌استیشن ۴ عرضه گردید که در نقد و بررسی بازی‌مگ از God of War، امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ را نیز دریافت کرد.

 
برچسب‌ها
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: فروردين 1397
    نظرها: 38
    تشکر: 31
    تشکرشده: 29
    کنسول‌های بازی:

    سلام
    ممنون که مطلب رو خوندید دوست عزیز :)
    بله فروش بازی می‌تونه در بیشتر شدن طول عمر کنسول‌ها در هر نسل موثر باشه. ولی پلی‌استیشن 5 رو شخصا توقع ندارم تا قبل از لست 2 ببینم. کلی بازی برای پلتفرم نسل حاضر در دست توسعه هست و غیر از لاین‌آپ خفن امسال سونی (گاد آو وار، دیترویت، اسپایدرمن، یاکوزا و ...) سونی سال بعد هم احتمال زیاد می‌دم که لاین‌آپ به مراتب قوی‌تر داشته باشه؛ دیز گان، لست 2، دث استرندینگ و ...
    پس تا آخر 2019 هم بعید می‌دونم که پلی‌استیشن 5 عرضه بشه. ولی این احتمال هست که تو E3 2019 خبرای رسمی ازش بیاد.

    آخرین بار در تاریخ حدود 5 سال قبل توسط yaamato ویرایش شد
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1396
    نظرها: 24
    تشکر: 0
    تشکرشده: 18
    کنسول‌های بازی:

    ممنون از اطلاعاتی که دادین آقای زارع رفیع. فکر می کنم یه کم اگه رویایی فکر کنیم شاید این بازی پروژه پلی 5 رو با فروشی که داره و باعث بشه افراد بیشتری برن پلی 4 بخرن به عقب بندازه شاید....

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.