نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 30 ارديبهشت 1397
ساعت 08:30

احتمال اضافه شدن کمپین تک نفره بعد از عرضه Black Ops 4 وجود دارد

0 از 5

مصاحبه اخیر یکی از تهیه‌کنندگان ارشد تری‌آرک، می‌تواند طرفداران عرضه کمپین تک‌نفره برای بلک آپس 4 را امیدوار کند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از مصاحبه اخیر دن بانتینگ، از مدیران ارشد استودیو تری‌آرک که اشاره کرده بود آن‌ها از ابتدا هم قصد قرار دادن یک بخش اختصاصی کمپین تک‌نفره و داستانی را در Call of Duty: Black Ops 4 نداشتند، حالا یکی از تهیه‌کنندگان ارشد این استودیو صحبت‌های نسبتا متفاوتی مطرح کرده است. به گفته «ییل میلر» این امکان وجود دارد که بازیکنان پس از عرضه بازی بلک آپس 4، شاهد عرضه یک کمپین تک‌نفره در قالب یک محتوای پس از عرضه نیز باشند.

این صحبت‌ها در مصاحبه اخیر میلر با دیلی استار مطرح شد که او به این نکته اشاره کرد که تری‌آرک، این بازی را با این پیش‌فرض و باور ساخت که معتقد بود این‌ها محتواهایی هستند که طرفداران واقعا خواهانش بودند. بنا به صحبت‌های این تهیه‌کننده ارشد، «یک کمپین تک‌نفره استاندارد ممکن است به عنوان یک محتوای پس از عرضه ارائه شود و فقدان آن، یک مسئله پیرامون زمان حال است.» این جمله به شکل بالقوه، می‌تواند تایید کننده عرضه چنین کمپینی پس از عرضه بازی باشد. او در این زمینه گفته است:

من واقعا درباره هر بازی که می‌سازیم فکر می‌کنم؛ ما یک بازی را تمام می‌کنیم و از خودمان می‌پرسیم، که طرفداران بیش از همه از کدام محتوای بازی بیش از همه لذت بردند؟ اگر این درباره یک کمپین سنتی تک‌نفره دیگر باشد، پس ما یک کمپین تک‌نفره دیگر درست می‌کنیم.

ولی الآن درمورد اهدافی که برای Black Ops 4 در نظر گرفتیم، این‌ها فقط درباره بخش چندنفره، زامبی‌ها و ماد Blackout تمرکز دارند.

با توجه به شایعات قبلی و تمرکز بیشتر بازی‌های چند سال گذشته این سری روی محتواهای آنلاین، احتمالا بسیاری از طرفداران چندان هم از حذف کمپین تک‌نفره در بلک آپس 4 سورپرایز نشده‌اند. تری‌آرک پیش از این نیز سابقه چنین کاری را داشته و ورژن ایکس‌باکس ۳۶۰ و پلی‌استیشن 3 بازی بلک آپس 3 نیز در گذشته، شاهد حذف کمپین تک‌نفره برای تمرکز روی دو حالت زامبی و بخش چندنفره بوده است. به هر حال با توجه به این مصاحبه، طرفداران بخش کمپین تک‌نفره نیز کمی امیدوار خواهند شد. البته این نگرانی نیز هست که حتی با وجود عرضه چنین بخشی پس از عرضه یک بازی کامل، شاهد یک کمپین تک‌نفره مشکل‌دار و تکمیل‌نشده باشیم.

میلر در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته است که او نیز از بازی‌های داستان‌محور لذت می‌برد و این بازی‌ها جایگاه خودشان را دارند، اما برای آن‌ها و آنچه که قصد انجامش را داشتند حذف کمپین تک‌نفره [در زمان عرضه] تصمیم درستی بود. به هر شکل این صحبت‌ها نیز در تکمیل این بحث است که حتی تصور ساخته شدن یک بخش کمپین تک‌نفره به عنوان یک محتوای پس از عرضه، بستگی به بازخوردهای کلی و جریان اصلی جامعه طرفداران بازی خواهد داشت. به این ترتیب که ممکن است حتی این بخش، به طور کلی آن قدر خواهان نداشته باشد که تری‌آرک نیازی به ساخت آن ببیند. در این بین، البته دو استودیو اسلج‌همر گیمز و اینفینیتی وارد نیز هستند که در صورت عدم آمادگی تری‌آرک، می‌توانند محتوای کمپین تک‌نفره برای بلک آپس 4 را بسازند.

به هر شکل و با در نظر گرفتن همه احتمالات، تری‌آرک ممکن است تصمیمی کاملا درست گرفته باشد و محتواهای زمان عرضه‌ای که آماده کرده، دقیقا چیزهایی باشد که یک بازی از سری کال آو دیوتی به آن نیاز داشته است. گفته شده که این تصمیم مبتنی بر خواسته اکثریت طرفداران بوده است و حتی در این صورت، تری‌آرک احتمال عرضه یک محتوای پس از عرضه با محوریت کمپین تک‌نفره را رد نکرده است. در کل باید صبر کرد و شاهد بود که این استودیو، چه بازخوردهای پس از عرضه‌ای پیرامون مادهای معرفی شده دریافت خواهد کرد.

بازی «کال آو دیوتی: بلک آپس 4» قرار است به شکل رسمی در ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.