نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 09 خرداد 1397
ساعت 23:15

Pokemon Go به آمار ۸۰۰ میلیون مرتبه دانلود رسیده است

0 از 5

طبق گزارش جدید، بازی واقعیت افزوده Pokemon Go تاکنون بیش از ۸۰۰ میلیون بار دانلود شده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ آمارهای دوره به دوره پیرامون موفقیت و محبوبیت عظیم بازی Pokemon Go گرچه شاید دیگر چندان سورپرایز کننده نباشد، اما آمار و ارقام جدید فاش شده واقعا عمق تازه‌ای از میزان محبوبیت بالای این بازی واقعیت افزوده را در بین طرفداران نشان می‌دهد. شرکت Tsunekazu Ishihara به عنوان مالک سری بازی‌های Pokemon، به تازگی و در جریان یک رویداد داخلی اعلام کرده که آمار دانلودهای این بازی، به عدد حیرت‌انگیز ۸۰۰ میلیون مرتبه دانلود رسیده است.

این میزان، نشان‌دهنده افزایش شدید محبوبیت این بازی نسبت به آمارهای قبلی است؛ آمار قبلی که حدود دو ماه پیش یعنی در ماه مارس و در رویداد «کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی» منتشر شده بود، این رقم را ۶۵۰ میلیون بار دانلود اعلام کرده بود. آمار جدید نیز اولین بار توسط تاکاشی موچیزوکی از وال استریت ژورنال و در حساب رسمی خود در توییتر گزارش شده است.

به گفته Ishihara، بازی Pokémon Go تاکنون ۸۰۰ میلیون مرتبه دانلود شده است.

بازی پوکمون گو یک بازی از نوع free-to-play و قابل تجربه در دستگاه‌های مبتنی بر iOS، اندروید و همچنین Apple Watch است. نحوه درآمدزایی در این بازی نیز برمبنای خریدهای درون‌برنامه‌ای (microtransactions) است که در گزار‌ش‌های اخیر، این میزان سودآوری نیز بسیار عظیم ذکر شده بود.

امروز روز بزرگی برای طرفداران دنیای Pokemon بوده و شرکت مالک این عنوان، به تازگی خبر از دو بازی جدید Pokemon Let's Go Pikachu و Pokemon Let's Go Eevee را داده که برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر می‌شوند. پیش از این نیز در بازی‌مگ مطالعه کردید که یک بازی رایگان از سری Pokemon به نام Pokemon Quest نیز برای پلتفرم هیبریدی نینتندو سوییچ عرضه شده است. این البته پایان کار نیست، و نینتندو یک کنترلر مخصوص Poke-Ball controller برای این سری را تایید کرده و پیرامون خبر عرضه Core Pokemon RPG برای سوییچ نیز که اولین بار در E3 سال گذشته تایید شده بود، اعلام کرده که این بازی نیز قرار است در سال ۲۰۱۹ برای سوییچ عرضه شود.

گفتنی است که توسعه‌دهنده بازی پوکمون گو یعنی Niantic Labs نیز در جهت پشتیبانی مداوم از بازی، درحال حاضر مشغول کار روی یک بازی واقعیت افزوده هری پاتر به نام Harry Potter: Wizards Unite است. Pokémon Go به عنوان یک بازی واقعیت افزوده (AR Game) اولین بار در ۶ جولای ۲۰۱۶ (۱۶ تیر ۹۵) عرضه شد و از همان اولین روزهای انتشار، با محبوبیت و البته حواشی بسیار گسترده ای نیز مواجه شد که این موضوع با توجه به گزارش اخیر رسیدن آمار دانلودهای بازی به عدد ۸۰۰ میلیون، به نظر می رسد که تا به امروز نیز بازی در کسب محبوبیت بیشتر در میان طرفداران موفق عمل کرده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.