نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 27 خرداد 1397
ساعت 08:59

کمپین‌های لیان و کلیر در Resident Evil 2 Remake جداگانه هستند

5 از 5

تهیه‌کننده بازی Resident Evil 2 Remake پیرامون کمپین‌های بازی و تفاوت آن با بازی اورجینال توضیحات بیشتری داده است.

در جدیدترین اخبار بازی در در بازی‌مگ؛ کمپانی کپ‌کام در رویداد E3 2018، دو بازی مهم یعنی Devil May Cry 5 را در کنفرانس مایکروسافت و بازی Resident Evil 2 Remake را در کنفرانس سونی به نمایش درآورد که در هر دو مورد، خصوصا بازی Resident Evil 2 به خاطر نمایش‌هایی از گیم‌پلی بازی، این کمپانی با بازخوردهای عمدتا مثبتی نیز مواجه شد. در جریان شفاف‌سازی‌های بیشتر کپ‌کام پیرامون بازی Resident Evil 2 Remake، تهیه‌کننده این بازی اخیرا مصاحبه‌ای را درباره کمپین‌های بازی جدید و تفاوت آن با بازی اورجینال Resident Evil 2 را شرح داده است.

در بازی اورجینال Resident Evil 2، کمپین‌های بازی دارای یک سیستم بسیار خاص و مبتنی بر شروع و پایان بودند؛ در این حالت، عملا چهار کمپین قابل بازی وجود داشت که به هر کدام از شخصیت‌های اصلی لیان و کلیر دو خط گیم‌پلی متفاوت تخصیص پیدا می‌کرد. برای مثال لیان و کلیر دارای دو سناریو A و B بودند که سناریو B، برای هر کاراکتر زمانی باز می‌شد که بازیکن سناریو A هر کاراکتر را به پایان می‌رساند و از پیشرفت ذخیره شده در این حالت، برای دنبال کردن سناریو B شخصیت دیگر استفاده می‌کرد. در این زمینه، مصاحبه اخیر یوشیاکی هیرابایاشی احتمالا کسانی را که امیدوار به بازسازی همین ترکیب گیم‌پلی در بازی Resident Evil 2 Remake بودند را ناامید خواهد کرد.

به گفته تهیه‌کننده این بازی مورد انتظار کپ‌کام، Resident Evil 2 Remake فقط دارای دو کمپین مجزا برای هر کدام از شخصیت‌های لیان و کلیر خواهد بود. او در این زمینه در مصاحبه با گیم‌اینفورمر گفته است:

تیم سازندگان گرچه قطعا موضوع گیم‌پلی Zapping بازی اورجینال را در نظر داشتند، ولی درنهایت این حس وجود داشت که برای بازیکنان موضوع چک شدن زیاد سوابق در کمپین‌های قبلی، خسته‌کننده خواهد شد. طراحی دو کمپین داستانی متمایز از یکدیگر برای لیان و کلیر، راهی بود که درنهایت به نتیجه رسیدیم و در این حالت نیز بازیکنان هنوز این امکان را دارند که در موقعیت‌های کاملا منحصر به فرد براساس کاراکتری که برای بازی انتخاب کردند قرار بگیرند.

Resident Evil 2 original

در این زمینه، گرچه لیان و کلیر در بازی Resident Evil 2 ریمیک دارای کمپین‌های داستانی متمایز هستند، ولی به این معنی نیست که این دو شخصیت تعاملی با یکدیگر ندارند. به احتمال زیاد در ابتدای داستان بازی این دو شخصیت در وسط یک محوطه مملو از زامبی در راکون سیتی با یکدیگر مواجه خواهند شد و تلاش آن‌ها برای فرار از دست زامبی‌ها، درنهایت باعث جدا شدن‌شان از یکدیگر و شکل‌گیری خطوط داستانی متمایز می‌شود. از اینجا به بعد، این دو شخصیت تجربه متفاوتی را تا زمان رسیدن به «اداره پلیس شهر» تجربه می‌کنند و هر کدام در جستجوهای خود با شخصیت‌های مکمل و فرعی مختلفی مواجه می‌شوند. آن‌ها در چند مقطع باز هم با یکدیگر مواجه می‌شوند و احتمالا در ریمیک جدید نیز تداخل‌های داستانی میان این دو وجود خواهد داشت.

گفتنی است که حذف شدن سیستم چند سناریویی تنها بخشی نیست که در بازی Resident Evil 2 Remake نسبت به بازی اورجینال تغییر پیدا کرده است. یکی از مهم‌ترین تغییرات نسبت به بازی اورجینال مربوط به تغییر زاویه دوربین به حالت سوم شخص و روی شانه است که بازی را با یک گیم‌پلی مشابه با بازی‌هایی نظیر Resident Evil 4، 5 و 6 ارائه می‌کند. استفاده از موتور بازی‌سازی جدید RE Engine که در ساخت بازی Resident Evil 7 هم مورد استفاده قرار گرفت، از دیگر ویژگی‌های نسخه‌ی بازی سازی شده‌ی رزیدنت اویل 2 (Resident Evil 2: Remake) است.

بازی Resident Evil 2 Remake طبق وعده قرار است در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۵ بهمن 97) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.