نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 11 تیر 1397
ساعت 08:00

Call of Duty سال آینده خارق‌العاده خواهد بود

5 از 5

به تازگی یکی از سازندگان ارشد Infinity Ward، وعده داده که Call of Duty 2019 فوق‌العاده خواهد بود.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ زمانی بود که استودیو «اینفینیتی وارد» تیم برتر و اصلی پشت ساخت بازی‌های Call of Duty قرار داشت و به طور مداوم، عناوین جدیدی از این سری عرضه می‌کرد که هرکدام با تحسین‌های گسترده مخاطبان و منتقدین مواجه می‌شدند. این استودیو در واقع برای چند سال خاطره‌انگیزترین و برترین بازی‌های این سری را تا زمان عرضه بازی Modern Warfare 3 تولید کرد. با این حال پس از Modern Warfare 3، استودیو با وجود همه تلاشی که برای حفظ همان روند درخشان در پیش گرفته بود - مثل ساخت بازی‌های Ghosts و Infinite Warfare در این سری - درنهایت ولی این دو عنوان ذکر شده تبدیل به ضعیف‌ترین بازی‌های سری «کال آو دیوتی» خصوصا از دید منتقدین شدند. با این نتایج جدیدتر، برخی در دنیای گیم به این شک افتادند که ممکن است اینفینیتی وارد حتی با وجود بازی سال آینده، دیگر هرگز نتواند به دوران درخشان قبل برگردد. با این حال به تازگی کارگردان هنری Infinity Ward یعنی «جول ایمزلی»، نظر متفاوتی در این زمینه داشته و گفته است که طرفداران حتما باید منتظر Call of Duty سال آینده باشند.

صحبت اخیر در جریان گفتگوی توییتری صورت گرفته و این کارگردان هنری در اینفینیتی وارد، ادعا کرده که Call of Duty سال ۲۰۱۹ «خارق‌العاده» از آب در می‌آید. ایمزلی البته جز گفتن اینکه بازی سال آینده ندای وظیفه، نسبت به بقیه عناوین سری خارق‌العاده‌تر خواهد بود جزئیات بیشتری از بازی جدید در اختیار نگذاشت ولی اشاره کرد که «پروژه‌هایی مثل این است که باعث می‌شود تا این حد شغلش را دوست داشته باشد.» به هر شکل مشخص است که او اطمینان بالایی به موفقیت کال آو دیوتی بعدی اینفینیتی وارد دارد، ولی ما تقریبا چیز زیادی از آن بازی نمی‌دانیم. در این زمینه ولی نمی‌توان از حس اثبات اینفینیتی وارد غافل بود، دو بازی قبلی آن‌ها نه تنها واقعا ضعیف‌ترین عناوین اخیر این سری بودند، بلکه برای مثال در مورد بازی Infinite Warfare این بازی درواقع در بین ضعیف‌ترین بازی‌های سری از نظر فروش هم قرار داشت.

پروژه‌هایی مثل این هستند که باعث می‌شوند عاشق شغلم باشم. من در اینجا و زمان ساخت بازی چیزهایی را دیدم که باعث ایجاد هیجان و انرژی ناگهانی زیادی شده و باعث شده که من به سرعت به سمت میزم برگردم و کارم را ادامه بدهم. این بازی قرار نیست یک چیز خوبی بشود، این چیز خارق‌العاده‌ای خواهد شد! بیش از این نمی‌توانم منتظر روزی بمانم که نظرات شما را درباره بازی بشنوم.

در این زمینه باید گفت که طبق یک سنت نانوشته، معمولا عناوین مختلف این سری همیشه در فاصله ماه می (اردیبهشت-خرداد) در هر سال است که به شکل رسمی رونمایی می‌شوند. همچنین اغلب هم در رویداد سالانه E3 است که اکتیویژن نمایش‌های عمیق تری از آن به اشتراک می‌گذارد.  همه این وقایع هم منجر به عرضه سنتی این بازی، معمولا در فصل پاییز هر سال می‌شود. درباره بازی سال آینده این سری هم به احتمال زیاد باید شاهد همین الگو باشیم و غیر از این، خیلی بعید است که اطلاعات رسمی جدیدی تا آینده نزدیک منتشر شود. خصوصا با درنظر گرفتن بازی امسال Call of Duty: Black Ops 4 و همچنین بازی Call of Duty: WW2 که همچنان در چرخه پشتیبانی و دریافت محتواهای الحاقی جدید قرار دارد.

در این زمینه البته خبرهای غیررسمی و شایعه‌هایی نیز وجود داشته که آخرین آن‌ها به این اشاره می‌کند که بازی سال آینده این سری، احتمالا Modern Warfare 4 نام دارد که شامل یک کمپین کامل داستانی و تک‌نفره، بخش استاندارد چندنفره آنلاین، بخش زامبی و احتمالا یک بخش مجزای بتل رویال هم در این زمینه گمانه‌زنی شده است. البته یک شایعه دیگر هم وجود داشت که بازی سال ۲۰۱۹ ندای وظیفه، درواقع یک نسخه ریمستر شده از Modern Warfare 2 باشد که با توجه به صحبت جدید ایمزلی، حالا این شایعه بسیار بعید به نظر می‌رسد.

جدید ترین بازی مورد انتظار این سری، بازی Call of Duty: Black Ops 4 خواهد بود که مدتی پیش معرفی شد و قرار است در ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.