نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 12 تیر 1397
ساعت 09:00

Uncharted هنوز هم ظرفیت بسیار زیادی برای ادامه کار دارد

0 از 5

ایمی هنیگ، خالق سری Uncharted اخیرا در جریان یک مصاحبه پیرامون آینده این سری اظهارنظر کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ چهره کلیدی سابق استودیو ناتی داگ و خالق سری بازی‌های Uncharted یعنی ایمی هنیگ، اخیرا گفته که احساس می‌کند هنوز هم جا برای ادامه پیدا کردن این بازی اکشن-ماجراجویی وجود دارد. این صحبت هم با در نظر گرفتن این حقیقت بوده که سازندگان به نوعی خط داستانی نیتن دریک را در بازی Uncharted 4 جمع‌بندی کردند.

Amy Hennig که اخیرا هم خبر از جدایی کامل خود از EA، به دنبال لغو شدن بازی «داستان‌محور - با محوریت کمپین تک‌نفره از دنیای Star Wars» و تاسیس یک استودیو ایندی و مستقل را داده بود، اخیرا در جریان یک مصاحبه در این باره مورد سوال واقع شد، که اگر او هنوز هم در ناتی داگ حضور داشت، سری آنچارتد را پس از جمع‌بندی کلی داستانی که در Uncharted 4 صورت گرفت چطور ادامه می‌داد؟ که او پاسخ داد جاهایی خالی برای شخصیت «کسی دریک» وجود دارد و از طریق «فلش‌بک» هم می‌توان نیتن را به صحنه آورد. او در این زمینه به این هم اشاره کرد که چطور هنوز هم «ایندیانا جونز» کارش را به خوبی ادامه داده است. او در این زمینه گفت:

و واقعا بله خود شما چطور می‌خواهید آن را ادامه دهید؟ منظورم این است که آن‌ها به نوعی داستان را جمع‌بندی کردند و یک «فلش‌فوروارد» به آینده و نشان دادن سرنوشت آن‌ها داشتند. ببینید، ولی اینجا هنوز هم ظرفیت‌های خیلی زیادی وجود دارد که می‌توانید با شخصیت «کسی دریک» ادامه دهید. با دنبال کردن کاراکتر دختر، شما می‌توانید فلش‌بک از پدر و شخصیت «نیتن دریک» هم داشته باشید. در این زمینه فقط ایندیانا جونز را مشاهده کنید. واقعا اینجا محدودیتی وجود ندارد.

شما همیشه می‌توانید در زمان عقب‌تر برگردید و داستان یک شخصیت مسن‌تر را با کلی قالب و رنگ و لعاب جذاب تعریف کنید. این می‌تواند به نوعی جالب‌توجه هم باشد و شما اگر البته بخواهید مثلا، کاری مثل ورژن «ایندیانا جونز جوان» را برای نیتن دریک انجام دهید. من در این زمینه هیجان‌زده هم هستم چون ظاهرا فیلم‌سازان که می‌خواهند فیلمی واقعی برپایه Uncharted بسازند هم قصد انجام همین کار را دارند و در فیلم، می‌خواهند به عقب و دوره‌های اولیه برگردند و کارهایی نظیر این را انجام دهند.

ایمی هنیگ، پس از مدت‌ها کار روی نسخه اولیه آنچارتد 4، بنا به دلایل نامشخصی کار را به شکل نیمه‌کاره رها و از ناتی داگ جدا شد. او در ادامه در سال ۲۰۱۴ به کمپانی EA ملحق و در استودیو Visceral Games مشغول به کار شد. پروژه جدید او در اینجا نیز یک بازی تک‌نفره داستان محور و اکشن - ماجراجویی بود که این بار در دنیای Star Wars رخ می‌داد. با این حال پروژه جدید هنیگ نیز پس از چند سال کار نیمه‌کاره ماند و بنا به تصمیمات الکترونیک آرتز، این بازی به کلی لغو و استودیو Visceral هم تعطیل شد.

سرنوشت هنیگ در EA تا مدت‌ها در ابهام قرار داشت که درنهایت، اخیرا خودش خبر جدایی‌اش از این کمپانی را به شکل رسمی اعلام کرد. او درحال حاضر مشغول انجام کارهای اولیه برای تاسیس یک استودیو بازی‌سازی مستقل است.

سری بازی‌های Uncharted که از سال ۲۰۰۷ عرضه شدند، توسط این نویسنده و کارگردان خلق شده‌اند که تاکنون موفق به فروش بیش از ۴۱ میلیون نسخه شده است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.