نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 30 تیر 1397
ساعت 09:15

Sekiro: Shadows Die Twice دارای المان‌های فانتزی هم هست

0 از 5

هیدتاکا میازاکی در مصاحبه اخیر خود، وجود دشمنان غیر انسانی را هم در Shadows Die Twice تایید کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با گذشت زمان و منتشر شدن اطلاعات جدید، به نظر می‌رسد که Sekiro: Shadows Die Twice بازی جدید استودیو From Software، هر روز متفاوت‌تر از بازی‌های قبلی این استودیو دیده می‌شود. این تفاوت حتی در بخش‌هایی نظیر زیبایی شناسی و اتمسفر کلی بازی هم دیده می‌شود؛ جایی که بازی‌هایی نظیر Dark Souls و Bloodborne که به خاطر طراحی‌های محیطی و معماری گوتیک و محوطه‌هایی با المان‌های فانتزی هم شناخته می‌شدند، اما Sekiro از این نظر بیشتر به یک بازی واقع‌گرایانه شبیه است که این هم، بیشتر از همه وابسته به پیش‌زمینه مبتنی بر تاریخ در این بازی است.

با این وجود فرام سافت‌ور در حالی که سعی کرده در بسیاری از بخش‌ها، رویکرد متفاوت بودن و معکوس کردن المان‌های این بازی را با بازی‌های قبلی در پیش بگیرد، همیشه به این نکته هم توجه داشته که از المان‌های قدیمی و خاطره‌انگیز هم به شکلی استفاده کند. به این ترتیب است که به تازگی وجود المان‌های فانتزی هم هرچند به میزانی محدود در بازی Shadows Die Twice تایید شده است. به طور کلی، بازی Sekiro هرچند قصد دارد از یک دوره تاریخی واقعی به عنوان پیش‌زمینه کار استفاده کرده و اتمسفر بازی را هم بر همین مبنا طراحی کند، ولی از آنجایی که بازی قرار نیست یک بازگویی صرف و بدون دخل تصرف تاریخی باشد، سازندگان همچنان المان‌های فانتزی را در این بازی هم در نظر گرفته‌اند. در این زمینه، فرام سافتور البته به شکلی ساختاری و باز هم واقع‌گرایانه و مرتبط با داستان بازی از چنین المان‌هایی استفاده کرده است.

صحبت‌های جدید که در جریان مصاحبه اخیر Hidetaka Miyazaki کارگردان این بازی با نشریه Edge منتشر شده، او به این نکته اشاره می‌کند که سازندگان قصد نداشتند به شکل ۱۰۰ درصدی به وقایع تاریخ حقیقی تکیه کنند. او در این ارتباط گفت:

قطعا این خیلی مهم است که در کار ما یک وفاداری هم حس شود، ولی ما قصد نداریم یک تصویر تاریخی کامل از دوره Sengoku بسازیم. در حالی که در بازی‌های قبلی‌مان بیشتر روی المان‌های فانتزی فوق‌العاده کار می‌کردیم، در این بازی از چنین المان‌هایی به میزان کم‌تر و شاید با احتیاط بیشتر استفاده می‌کنیم.

ولی در این مورد می‌توانم اطمینان بدهم که شما قرار نیست در کل بازی با انسان‌ها مبارزه کنید، در جاهایی هم موجوداتی غیر انسانی وجود خواهد داشت که حتی حالتی ماوراء‌الطبیعه هم دارند و در دنیای بازی به شکلی مخفی شده‌اند. ما همچنین برای اینکه این نوع المان‌های فانتزی، مرموز و موجودات عجیب و غریب بیشتر به نظر برسند، پیش‌زمینه ابتدایی آن‌ها را واقع‌گرایانه طراحی کردیم.

مصاحبه جدید گرچه وجود موجودات فانتزی را هم در بازی «سکیرو» تایید می‌کند و نشان می‌دهد که فرام سافتور، کاملا هم قرار نیست یک روایت ۱۰۰ درصد تاریخ‌محور را نمایش دهد، ولی با در نظر گرفتن خبر اخیر و اینکه شخصیت اصلی بازی قادر به «بازگشت از مرگ» هم هست، می‌شد حدس زد که بله، فرام سافتور کاملا هم قرار نیست در این بازی واقع‌گرایی را در پیش بگیرد. مگر اینکه نوعی از سامورایی‌ها در آن دوره تاریخی وجود داشتند که قادر به فرار از مرگ بوده‌اند!

یکی دیگر از سوالاتی که از میازاکی پرسیده شد، این بود که او بیشتر تمایل دارد روی IP اورجینال کار کند، و یا اینکه به ساخت عناوین دنباله بپردازد. به گفته او، هر دو حالت خوب هستند چون فرصت‌های مختلفی را برای خلاقیت ایجاد می‌کنند. به گفته او در یکی از این حالات، امکان یاد گرفتن چیزهای جدید وجود دارد و در حالت دیگر، او و تیمش قادر به ارتقا بخشیدن چیزهایی هستند که قبلا خلق کرده‌اند. او در این زمینه هم گفته است:

درباره این سوال شخصا ترجیحی ندارم. این قبیل موارد در نهایت ناشی از تصمیمات تجاری هستند. من به شخصه فکر می‌کنم که هر دو حالت خوبی‌های خودشان را دارند. یک برند و IP کاملا جدید مثل بازی «سکیرو»، به من و تیمم اجازه خلاقیت و آزادی عمل بیشتری را برای امتحان کردن ایده‌های جدید می‌دهد. ولی یک بازی دنباله، به همان اندازه جذاب است چون به من اجازه بهتر کردن ایده‌های موجود را می‌دهد، ارتقا دادن چیزهایی که ممکن است حسرت بخورم که مرتبه اول خیلی خوب کار نشده بودند. پس هم به عنوان یک بازی‌ساز و هم بازیکن، فکر می‌کنم که هر دو این حالت‌ها به یک اندازه مهم باشند.

پیش از این در بازی‌مگ از نقل میازاکی خواندید که او واقعا دوست دارد که همزمان روی دو پروژه مختلف کار کند. در حال حاضر مشخص است که او روی پروژه Sekiro: Shadows Die Twice کار می‌کند (که در تاریخی نامشخص در اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود) و یک پروژه پلی‌استیشن VR با نام Deracine هم دارد که در ادامه همان سال عرضه خواهد شد.

 
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.