نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 19 مرداد 1397
ساعت 13:00

استیم در سال 2019 پشتیبانی از ویندوز XP و ویستا را متوقف می‌کند

0 از 5

کمپانی Valve اعلام کرده که آن‌ها نیز قصد دارند از سال ۲۰۱۹ به بعد، پشتیبانی از ویندوزهای XP و ویستا را متوقف کنند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پلتفرم Steam درحال حاضر بزرگ‌ترین پلتفرم توزیع دیجتال بازی برای رایانه‌های شخصی است. در صورتی که همچنان از یکی از دو نسخه ویندوز XP یا ویندوز ویستا استفاده می‌کنید، این پلتفرم هنوز هم از این سیستم عامل‌ها پشتیبانی می‌کند. با این حال با اعلام Valve، این روند قرار است از سال ۲۰۱۹ متوقف شود و به خصوص اگر بازیکنان کتابخانه بازی‌های پرشماری از فروشگاه استیم دارند، باید تا آن زمان اقدام به ارتقای ویندوز خود به نسخه‌های بالاتر کنند.

بنا به اعلام ولو، پس از توقف پشتیبانی از این دو نسخه از ویندوز در سال ۲۰۱۹، نه تنها پلتفرم نسخه کلاینت از آن ویندوزها پشتیبانی نمی‌کند، بلکه حتی بازی‌های خریداری شده از استیم نیز در این دو سیستم عامل اجرا نمی‌شوند. در این زمینه، البته نقدهایی نیز توسط برخی به ولو وارد شده که برخی بازی‌های قدیمی‌تر، به واقع روی سیستم‌عامل XP بهتر اجرا می‌شدند. با این وجود، تفاوت‌ها در کیفیت اجرا نیز چندان بالا نیست.

کمپانی ولو همچنین دلایل اتخاذ این تصمیم را هم اعلام کرده، که علاوه بر اضافه شدن ویژگی‌های جدید به نسخه کلاینت این پلتفرم، موضوع نسخه‌های جدیدتر مرورگر «گوگل کروم» نیز مطرح شده که این ورژن‌های جدیدتر در نسخه کلاینت استیم استفاده شده، و این نسخه‌های جدیدتر کروم هم از ویندوزهای پایین‌تر از 7 پشتیبانی نمی‌کنند.

البته جدای از بحث عدم پشتیبانی استیم از آن دو ویندوز، باید گفت که ویندوزهای XP و ویستا واقعا نسخه‌های بسیار قدیمی از سیستم‌عامل‌های ویندوزی هستند و با توجه به عدم پشتیبانی رسمی از طرف مایکروسافت، میزان آسیب‌پذیری بالایی نیز دارند. وجود ویروس‌های مختلف و عدم پشتیبانی بسیاری از ضد ویروس‌های جدید از آن ویندوزها نیز می‌تواند دلایل خوبی باشد، تا آن دسته از گیمرها که هنوز از این قبیل سیستم‌عامل‌ها استفاده می‌کنند نیز ویندوز خود را به نسخه‌های جدیدتر از ویندوز 7 ارتقا دهند.

پیرامون پلتفرم استیم، پیش از این نیز خواندید که کمپانی Valve پس از سال‌ها، اولین بازی جدید و پولی خود یعنی Artifact Artifact را در ۲۸ نوامبر (۷ آذر) عرضه می کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.