نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 06 شهریور 1397
ساعت 13:00

سرویس جدید Xbox All Access توسط مایکروسافت تایید شد

0 از 5

مایکروسافت به تازگی شایعات اخیر مبنی بر ارائه سرویس جدید قراردادی/اشتراکی Xbox All Access را تایید کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت به شکل رسمی، سرویس اشتراکی/قراردادی جدیدی را برای تهیه کنسول‌های نسل هشتمی Xbox One S و Xbox One X تایید کرده است. این گزارش، در واقع تاییدی بر شایعات جدی اخیری است که پیش از این نیز در بازی‌مگ مطالعه کردید. سرویس جدید که Xbox All Access نام دارد، یک پلن اقتصادی بسیار مقرون به صرفه برای خریداری هر کدام از کنسول‌های بازی ایکس‌باکس وان خواهد بود که خریدار، علاوه بر دریافت یک کنسول بازی، دو اشتراک Xbox Live Gold و Xbox Game Pass را نیز دریافت خواهد کرد. در این قرارداد خریدار در ازای این آیتم‌ها، باید در بازه زمانی ۲۴ ماهه، هر ماه مبلغی را به عنوان اقساط بپردازد.

همان‌طور که اشاره شد، کنسول‌ها و دو سرویس اشتراکی دیگر به شکل همزمان به خریداران عرضه می‌شود که سرویس کامل Xbox All Access نام داشته و بازیکنان در صورت خریداری ایکس‌باکس وان S مبلغ ماهانه ۲۲ دلار و در صورت خریداری ایکس‌باکس وان X، ماهانه ۳۴ دلار خواهند پرداخت؛ این به شکل قرارداد و به مدت دو سال خواهد بود که پیش از این در صورت خریداری هر کدام از این سه آیتم به شکل جداگانه (کنسول + دو سرویس اشتراکی)، هزینه تمام شده بسیار بیشتری را طلب می‌کرد.

نکته‌ای که پیرامون این سرویس وجود دارد این است که به گفته مایکروسافت، Xbox All Access یک سرویس «با مدت زمان عرضه محدود» بوده و تنها در آمریکا ارائه می‌شود. این به معنای آن است که مایکروسافت تنها یک بار و تا زمان پایان یافتن موجودی فعلی بازار این سرویس را ارائه می‌کند. به علاوه، مایکروسافت گفته که این سرویس فقط به «مشتریان واجد شرایط» ارائه می‌شود. این شرایط که در وب‌سایت رسمی سرویس Xbox All Access نیز توضیح داده شده، در مهم‌ترین بخش نیاز به داشتن یک حساب بانکی مشخص و تایید شدن این موضوع دارد که خریدار، حتما می‌تواند اقساط را پرداخت کند.

صرف نظر از محدودیت‌های ایجاد شده توسط مایکروسافت همان‌طور که در گزارش قبل نیز اشاره شده بود، این روش فروش کنسول قبل از این و در دوره Xbox 360 نیز توسط مایکروسافت تجربه شده بود که موفقیت اقتصادی چندانی برای آن‌ها به دنبال نداشت و احتمالا از همین رو است که مایکروسافت، این بار با احتیاط بیشتری چنین سرویس مقرون به صرفه‌ای را برای خریداران عرضه می‌کند. گفتنی است که ارائه این سرویس از هم‌اکنون نیز شروع شده و باید دید که آیا در صورت موفقیت این پروژه، مایکروسافت تصمیم به بازنگری در محدودیت‌های فعلی خواهد گرفت یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.