نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 10 شهریور 1397
ساعت 09:00

صحبت‌های جدید سونی پیرامون Cross-Play

5 از 5

سونی به نظر می‌رسد که هنوز تمایلی به ایجاد هرگونه تغییر در سیاست‌های Cross platform خود ندارد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در میان پلتفرم‌های بزرگ صنعت گیم، تنها پلی‌استیشن 4 و سونی هستند که سیاستی بسیار سختگیرانه نسبت به قابلیت «کراس پلی» دارند و حواشی اخیر بازی «فورتنایت»، در اواخر دوران برگزاری E3 2018 باعث دامن زدن دوباره این بحث‌ها و فشار بیشتر به سونی شده بود. پس از صحبت‌های اولیه سونی و رد کردن ویژگی کراس پلی با رقیبان اصلی، مدتی بعد شان لایدن صحبت‌های امیدوارکننده‌ای در این خصوص مطرح کرد اما حالا، به نظر می‌رسد که سونی سرانجام تصمیم نهایی خود را در این زمینه گرفته است. طرفداران تا حداقل آینده‌ای نزدیک، نباید منتظر چنین قابلیتی در پلی‌استیشن باشند.

صحبت‌ها و انتقادات به سونی برای عدم پشتیبانی از این ویژگی با پلتفرم‌های رقیب، مدت‌هاست که از جامعه گیمرها نیز فراتر رفته و حالا افرادی نظیر تاد هاوارد نیز سونی را در این زمینه نقد کرده‌اند. در این زمینه وقتی موج انتفادات بسیار گسترده شده بود، شان لایدن رئیس استودیوهای جهانی سونی گفته بود که این شرکت، مشغول بررسی روش‌های مختلف است و انتقادات را شنیده است. درحالی که این صحبت‌ها امیدواری برخی طرفداران را به دنبال داشت، به تازگی یکی از مدیران ارشد سونی یعنی Kenichiro Yoshida اخیرا گفته که سونی قرار نیست در آینده نزدیک تغییری در این سیاست خود ایجاد کند. او که این صحبت‌ها را در یک برنامه تکنولوژی در برلین مطرح کرده است، گفته که PS4، بهترین مکان برای بازی کردن است و سونی مایل نیست این موقعیت را با دسترسی و اجازه دادن به بازیکنان سایر پلتفرم‌ها به خطر بیاندازد. او در این زمینه گفت:

پیرامون ویژگی cross-platform، نوع فکر ما بر این است که پلی‌استیشن بهترین مکان برای بازی کردن است. پیرامون بازی فورتنایت، فکر می‌کنم مشارکت و همکاری نزدیکی که با پلی‌استیشن 4 دارد معتقدیم بهترین تجربه کاربری بازیکنان را در این پلتفرم فراهم کرده است. اما درواقع، موضوعی که هست این است که ما همین حالا ویژگی کراس پلتفرم را با PC و چند پلتفرم دیگر هم فعال کرده‌ایم. بنابراین ما براساس این که بهترین تجربه کاربری چیست تصمیم می‌گیریم. این درواقع روش و نوع تفکر ما نسبت به Cross-platform است.

پیرامون صحبت‌های اخیر سونی، نقدهای زیادی مطرح شده و می‌توان انتظار شروع یک موج جدید از انتقادات را از جانب طرفداران و بازی‌سازان داشت. به طور کلی، برخی تحلیلگران این ایده که پلی‌استیشن 4 هنوز هم بهترین محل برای بازی کردن است را به چالش گرفته و این سیاست‌ها را مغرورانه دانسته‌اند؛ این نقدها، خصوصا با در نظر گرفتن کنسول‌های جدیدتری مثل Xbox One X که از نظر قدرت پردازشی و کیفیت نهایی گرافیکی، یا کنسول نینتندو Switch به خاطر سهولت، قابل حمل بودن و داشتن کتابخانه بزرگی از بازی‌ها بوده که مزیت‌های گسترده‌ای نسبت به پلی‌استیشن 4 دارند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.