نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 14 شهریور 1397
ساعت 08:00

سرعت فروش سرسام‌آور سوییچ در ژاپن

0 از 5

گزارش جدید نشان می‌دهد که فروش نینتندو سوییچ در ژاپن با سرعت بالایی در حال نزدیک شدن به PS4 است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مدتی پیش گزارش شد که فروش کنسول پلی‌استیشن 4 در ژاپن به هفت میلیون واحد رسیده است؛ نتیجه‌ای نسبتا خوب و رقابتی سخت، در کشوری که مدت‌هاست بازار پررونق کنسول‌های خانگی را به مقصد کنسول‌های قابل حمل ترک کرده است. سونی درواقع حتی با حمایت کامل بازی‌سازان Third Party ژاپنی هم نتوانست عملکردی بهتر از این را در خانه ثبت کند.

گزارش جدیدی که درخصوص کنسول نینتندو سوییچ منتشر شده، نشان می‌دهد که این پلتفرم قابل حمل / خانگی نینتندو در مدت حدود یک سال و نیم از عمرش، با سرعت در حال نزدیک شدن به آمار فروش PS4 است.  در واقع، سوییچ در مدت یک سال و نیم موفق به فروش حالا «پنج میلیون کنسول» در ژاپن شده که قبل از این پلی‌استیشن 4، در مدت چهار سال و نیم به چنین آماری رسیده بود. گزارش اخیر که اولین بار توسط فامیتسو منتشر شده، نشان می‌دهد که نینتندو حالا در ژاپن موفق به فروش بیش از پنج میلیون دستگاه Switch شده است و در واقع، این آمار بیش از دو سوم آمار فروش کنونی PS4 در این کشور است. گفتنی است که نینتندو برای ثبت این عملکرد خیره‌کننده، حمایت اکثر بازی‌سازان ژاپنی Third Party را هم در اختیار نداشت و به این ترتیب اکثر عناوین محبوب ژاپنی‌ها، مثل Final Fantasy، Monster Hunter، Metal Gear Solid، Street Fighter، Tekken, Resident Evil، Dragon Quest، Kingdom Hearts و ... همگی در پلی‌استیشن 4 حضور داشتند.

البته این از طرفی دیگر نشان می‌دهد که دسترسی‌پذیری در ژاپن اهمیت بیشتری دارد و با در نظر گرفتن ماهیت هیبریدی و قابل حمل بودن کنسول سوییچ، این کنسول در مدت زمان عرضه خود تاکنون عملکرد بسیار بهتری نسبت به رقیب خانگی خود ثبت کرده است. در این زمینه، سوییچ مورد پشتیبانی کامل تیم قدرتمند بازی‌سازان First Party خودش هم بوده که فروش عناوین‌شان در ژاپن، از هر رقیب و عنوان دیگری نیز بسیار فراتر بوده است. به علاوه نکته دیگری هم که وجود دارد، این است که سوییچ کنسول ارزان‌تری هم نسبت به PS4 در ژاپن است.

به هر شکل باید دید که این عملکرد در نهایت باعث خواهد شد تا بازی‌سازان Third Party و بزرگ ژاپنی نیز پشتیبانی کاملی از کنسول به عمل بیاورند یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.