نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 23 شهریور 1397
ساعت 13:00

AMD درحال همکاری با سونی و مایکروسافت است

0 از 5

AMD اعلام کرده که در حال حاضر با هر دو کمپانی سونی و مایکروسافت برای رسیدن به سخت‌افزار موردنیازشان همکاری می‌کند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به نظر می‌رسد که کمپانی AMD، مهم‌ترین حیطه کاری خود را در بخش صنعت گیم ساخته و در این زمینه، همکاری آن‌ها با سونی و مایکروسافت از ارکان اصلی این حوزه است. با در نظر گرفتن اینکه این دو کمپانی بزرگ‌ترین سازندگان کنسول‌های بازی خانگی در جهان هستند، اینجا کمپانی AMD است که نیازهای سخت‌افزاری آن‌ها را برآورده می‌کند. پیرامون این همکاری، اخیرا Lisa Su مدیرعامل شرکت AMD مصاحبه تازه‌ای را انجام داده است. او در زمینه همکاری با مایکروسافت گفت:

ما کاملا از همکاری خود با مشتریان کلیدی‌مان خوشحال هستیم. مایکروسافت یکی از مشتریان بسیار بزرگ و پیشرو، خصوصا در ویندوز است. ما با آن‌ها در ساخت کنسول‌های بازی همکاری داریم. همچنین فکر می‌کنم که ما با آن‌ها یک دیدگاه مشترک هم در زمینه اینکه «پردازش ابری» به کدام سو می‌رود داریم و در این زمینه هم با آن‌ها همکاری نزدیکی داریم.

جدای از اینکه این دو شرکت در زمینه پردازش ابری نیز شراکت دارند، به نظر می‌رسد که در نهایت AMD روی همه مشتریان خود در فضای رایانش ابری یا رایانه‌های شخصی تمرکز دارد. در این زمینه، این شرکت هم با مایکروسافت و هم با سونی برای ساخت کنسول‌های‌شان که هر کدام نیز به مشخصات بسیار خاصی نیاز دارند نیز همکاری می‌کند. سو در این زمینه گفت:

فکر می‌کنم چیزی که واقعا ما را خاص می‌کند، این است که ما با هر دو کمپانی سونی و مایکروسافت در زمینه کنسول‌های بازی همکاری داریم، و آن‌ها هر دویشان هم واقعا نیازها و اسرار کاملا اختصاصی خودشان را دارند و ما برای رسیدن به این موارد به آن‌ها کمک می‌کنیم.

پیش از این، در بازی‌مگ مطالعه کردید که سونی احتمالا روی کامپایلرهای مخصوص AMD Ryzen کار می‌کرده که این موضوع می‌تواند اشاره و احتمالی برای ساخته شدن کنسول نسل بعدی سونی با پردازشگرهای سری Ryzen باشد. به علاوه، گزارشی دیگر نیز وجود داشت که به احتمال استفاده از معماری سخت‌افزار Navi شرکت AMD در ساخت کنسول پلی‌استیشن 5 اشاره می کرد. در هر صورت، AMD درحال حاضر سازنده قطعات APU (تراشه‌های ترکیبی کارت گرافیک و CPU) برای هر دو کنسول پلی‌استیش 4 و ایکس‌باکس وان است و با توجه به مقرون به صرفه‌تر بودن این قطعات (نسبت به تهیه GPU و CPU های مجزا از سازندگان متفاوت)، می‌توان گفت که AMD در موقعیتی مناسب برای ساخت قطعات پردازشی کنسول‌های نسل بعد نیز قرار دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.