نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 10 مهر 1397
ساعت 09:00

احتمال عرضه عناوین ابری بیشتر توسط کپ‌کام وجود دارد

0 از 5

کپ‌کام تایید کرده که قصد دارد عناوین قابل بازی بیشتری را از طریق روش استریمی به نینتندو سوییچ بیاورد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کپ‌کام چندماه پیش و در خبری جالب، بازی Resident Evil 7 را به عنوان یک بازی ابری و استریمی به کنسول هیبریدی Nintendo Switch آورد. این تصمیم کپ‌کام گرچه به نظر حالتی آزمایشی داشت و مشکلات مختلفی هم در شکل و کیفیت عرضه گزارش شد، اما به نظر می‌رسد که یک آزمون موفق برای این شرکت بوده است؛ این موضوع، به این دلیل است که کپ‌کام گفته قصد عرضه بازی‌های ابری بیشتری را برای سوییچ در ژاپن دارد. در این زمینه، یکی از سخنگویان این بازی‌ساز ژاپنی اخیرا گفته که شرکت در آینده و پس از بررسی آمارهای بازی Resident Evil 7، پیرامون عناوین ابری بعدی اطلاعیه صادر خواهد کرد.

به گفته برخی منابع در Wall Street Journal، کپ‌کام همین حالا هم به دنبال عناوین دیگری است تا از طریق سرویس بازی کردن به روش استریمی عرضه شوند. در حالی که مشخص نیست این عناوین دقیقا کدام بازی‌هاست و زمان  آن‌ها چه موعدی خواهد بود، ولی پیش‌بینی می شود که درست مثل Resident Evil 7، کپ‌کام تعدادی از عناوین بزرگ بعدی خودش را هم در آینده از طریق روش استریمی در دسترس قرار بدهد.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بازی کردن به روش استریمی برای نینتندو سوییچ، همین بوده که این پلتفرم با وجود برخوردار بودن از سخت‌افزاری ضعیف‌تر نسبت به رقبای قدرتمند خود، امکان تجربه بازی‌هایی که از نظر فنی و گرافیکی به قدرتی بالاتر از موجودی فعلی سوییچ نیاز دارند را به دارندگان خود می‌دهد. با این وجود باید در نظر گرفت که در این روش بازی کردن نیز درست مثل سرویس‌های رقیب خود، مثل PlayStation Now در پلتفرم سونی، کیفیت عناوین و تجربه بهتر آن‌ها وابستگی مستقیمی به قدرت ارتباط اینترنتی کاربر خواهد داشت.

پیرامون بازی رزیدنت اویل 7 در سوییچ، این بازی البته به شکلی نامتعارف از طریق سرویس استریمی در سوییچ عرضه می‌شود و بازیکنان در واقع اقدام به «اجاره کردن» بازی (۱۸ دلار برای ۱۸۰ روز) می‌کنند. این نیز نامشخص است که آیا عناوین بعدی استریمی کپ‌کام نیز از همین رویه پیروی می‌کنند یا خیر. گفتنی است که در دیگر خبرها پیرامون سرویس استریمی سوییچ، بازی بلاک‌باستری و بزرگ Assassin's Creed Odyssey یوبی‌سافت نیز قرار است از به عنوان یک بازی ابری برای دارندگان کنسول سوییچ در کشور ژاپن عرضه شود.

پیرامون روش بازی کردن به شکل استریم، در گذشته نیز بسیاری پیش‌بینی کرده بودند که این روش درنهایت جای حالت فعلی و سنتی را در صنعت گیم خواهد گرفت. در این زمینه، ناشران بزرگ اقدام به سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای کرده‌اند و ما می‌دانیم که شرکت‌هایی مثل Electronic Arts، یوبی‌سافت، مایکروسافت و ... اقدام به توسعه زیرساخت‌ها و تکنولوژی‌های مرتبط برای این سرویس کرده‌اند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.