نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 11 مهر 1397
ساعت 09:00

Minecraft هر ماه بیش از ۹۱ میلیون بازیکن فعال دارد

0 از 5

مایکروسافت به تازگی آمارهای تازه ای را از بازی Minecraft منتشر و احتمال ساخت دنباله برای آن را بعید دانست.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ استودیو سوئدی Mojang، حالا سال‌هاست است که موفقیت و محبوبیت روزافزون Minecraft را جشن می‌گیرد؛ روندی که حتی پس از خریداری این استودیو توسط مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ نیز باعث کند شدن آن نشده است. در این زمینه اخیرا مایکروسافت آمار تازه‌ای را از میزان محبوبیت این بازی منتشر کرده که در آن با ارقامی نظیر بیش از ۹۱ میلیون بازیکن فعال ماهانه و فروش ۱۵۰ میلیون نسخه‌ای آن از زمان ساخته شدن بازی مواجه می‌شویم.

صحبت‌های جدید که براساس مصاحبه Helen Chiang رئيس بخش ماین‌کرفت مایکروسافت با Business Insider مطرح شده، در ادامه ذکر این آمارها گفته شد که سازندگان این بازی، درحال حاضر مشغول بررسی ایده‌هایی نظیر Minecraft: Dungeons هستند تا تنوع بیشتری را به این عنوان بیاورند. او همچنین به این نکته اذان کرد که سازندگان در فکر ساخت نسخه دنباله نیستند.

این ایده، البته ارتباطی به ساخته شدن یک بازی دنباله ندارد، چون فکر می‌کنم که ساخت دنباله برای ماین‌کرفت منطقی نیست و با در نظر گرفتن جامعه آماری کنونی، یک بازی دنباله باعث شکاف در جامعه طرفداران هم می‌شود.

او در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع هم اشاره کرد که در بازی مثل Minecraft، فلسفه اصلی این است که حتی با وجود گسترده‌تر کردن بازی، جامعه بازیکنان حفظ شده و دچار شکاف نشود.

روشی که ما برای گسترش بازی انتخاب کردیم - که فکر می‌کنم Dungeons اولین مثال هم از این دست باشد - روشی هست که ما سعی می‌کنیم در عین حال که به گسترش بازی می‌پردازیم همچنان جامعه طرفداران را یکپارچه نگه داریم. به همین خاطر هم بروزرسانی‌های ما به شکل رایگان عرضه می‌شوند. ما دوست نداریم از بازیکنان بخواهیم که از Minecraft 1 به Minecraft 2 بیایند، بلکه فقط می‌خواهیم از Minecraft لذت ببرند. و به این ترتیب روش‌های دیگری برای گسترده کردن بازی مطرح می‌شود که معنی دارتر و معتبرتر هستند. این روشی است که ما، برخلاف بیشتر بازی‌ها که اقدام به عرضه عناوین تکراری درقالب دنباله می‌کنند پیگیری کردیم.

در این زمینه، Jens Bergentsen از طراحان ارشد این بازی که از زمان خلق آن با موجانگ همکاری داشته نیز گفته که ساخت بازی دنباله برای ماین‌کرفت بعید است.

فکر نمی‌کنم که اصلا احتیاجی به بازی مثل Minecraft 2 باشد. شما می‌توانید یک Minecraft 2 را در همین Minecraft بسازید.

گفتنی است که Minecraft: Dungeons نیز قرار است در سال ۲۰۱۹ و ابتدا برای PC منتشر شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.