نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 11 مهر 1397
ساعت 08:00

برای احیا Splinter Cell و Prince of Persia محدودیت منابع وجود دارد

0 از 5

شرکت یوبی‌سافت گفته که برای احیا سری‌های Splinter Cell یا Prince of Persia برای کسب منابع می‌جنگد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت یوبی‌سافت در طول چند سال گذشته IPهای کاملا جدید زیادی را معرفی کرد و گرچه استقبال طرفداران از برخی از این عناوین بسیار هم عالی بوده، ولی آن‌ها همیشه به این موضوع نقد داشته‌اند که چرا یوبی‌سافت مدت‌هاست بازی جدیدی از سری‌های Splinter Cell یا Prince of Persia را در لاین‌اپ خود قرار نمی‌دهد؟

آخرین بازی از سری اسپلینتر سل، در سال ۲۰۱۳ و از سری Prince of Persia نیز در سال ۲۰۱۰ منتشر گردید. یوبی‌سافت پیش از این البته وعده داده بود که در آینده، احتمال ساخت بازی از سری Splinter Cell کاملا محفوظ است. در این زمینه به تازگی یکی از مسئولان یوبی‌سافت گفته برای ساختن عناوین جدید از این سری‌ها، مشکل اصلی تامین منابع است. این صحبت که اخیرا توسط Serge Hascoet، مدیر ارشد بخش نوآوری‌ها در شرکت یوبی‌سافت که سابقه کار در سری‌های Assassin’s Creed، Rainbow Six و Ghost Recon را نیز در کارنامه دارد مطرح شده، او در پاسخ به وضعیت برخی از بازی‌های شرکت که در طول چند سال اخیر «خاموش» بوده‌اند این پاسخ را داده است.

من عاشق هر دو سری بازی Splinter Cell و Prince of Persia هستم. نمی‌توانم هیچ گونه اطلاعاتی در این زمان فاش کنم، اما می‌توانم این را بگویم که در حال حاضر برای کسب منابع می‌جنگیم. [درباره ساخته نشدن عناوین جدید از این دو سری] سوال اینجا درباره اراده و خواست ما نیست، اینجا درواقع بحث کمبود منابع است.

مصاحبه Hascoet در ادامه نیز به بحث‌های جالبی منتهی می‌شود و او در پاسخ به این که یوبی‌سافت در پروسه ساخت IP های جدید چه محدودیت‌هایی دارد نیز گفت.

ما باید به ایده‌ها اعتماد کنیم و این ایده‌ها می‌تواند از جانب هر کسی که می‌داند چطور بازی بسازد می‌تواند در شرکت مطرح شود. ما حتما به ایده‌های تازه باور داریم و همین که به آن‌ها اعتقاد داشته باشیم، می‌توانیم تصمیم به ساخت بازی برای آن‌ها بگیریم.

ما گذاری از Prince of Persia به Assassin’s Creed داشتیم چون فکر می‌کردیم که قالب ما به اندازه کافی متقاعدکننده هست که با آن کاری نو و تازه انجام دهیم. باز هم در آنجا بحث درباره یک ایده تیمی بود. اما مورد به مورد. شما در نگاهی به گذشته و همه عناوین ما می‌توانید ببینید که در ساخته شدن‌شان، ترکیبی از همه این موارد، ایده‌های شخصی، تیمی، سازندگان و حتی شاید مدیرکل شرکت دخیل بوده است.

پیرامون این صحبت‌ها، می‌توان چنین برداشت کرد که عدم وجود ایده و داستان متقاعدکننده و عملی، درواقع همان چیزی است که یوبی‌سافت به عنوان منابع موردنیاز برای احیا عناوین خاموش خود، به دنبال آن است. با این وجود، با در نظر گرفتن اینکه این شرکت به کلی هم این بازی‌ها را فراموش نکرده، می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نزدیک خبرهای جذاب‌تری را منتشر کنند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.