نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 26 اسفند 1398
ساعت 18:00

نقد و بررسی بازی The Division 2: Warlords Of New York

بررسی بازی تام کلنسی دیویژن 2 - بسته Warlords Of New York

4.5 از 5

سری بازی‌های The Division کار خود را با بزرگ‌ترین لانچ تاریخ عناوین یوبی‌سافت در سال ۲۰۱۶ شروع کرد. بازی سال ۲۰۱۶ دیویژن، هرگز یک تجربه بد محسوب نمی‌شد و عمده انتقادات به آن به کمبود محتوا در روزهای اول عرضه برمی‌گشت. یوبی‌سافت هم خیلی خوب این نقدها را شنید و از آنجایی که این یک بازی تماما آنلاین و با دوره پشتیبانی طولانی‌مدت محسوب می‌شود، در طول چند سال آن را به تکامل رساند و جامعه طرفداران پروپاقرصی را اطراف بازی تشکیل داد. این وضعیت ولی برای بازی The Division 2 کاملا متفاوت بود؛ The Division 2 گرچه از همان ابتدا یک تجربه کامل و کم‌نقص بود که همه درس‌های کسب شده The Division 1 را در خود پیاده کرد و منتقدین و طرفداران را از خود راضی نگه داشت، ولی درنهایت با ریزش مداوم بازیکنانش مواجه شد. استودیو سازنده بازی یعنی Massive Entertainment، برنامه جالبی در زمینه عرضه محتواهای پس از عرضه ارائه کرد ولی همزمان در شکل بروزرسانی‌های بعدی، برخی تغییرات نه چندان خوشایند را وارد بازی کرد که با نارضایتی شدید بازیکنان هم مواجه شد. محتواهای پس از عرضه نیز عملا فاقد عمق کافی برای جذب بازیکنان بودند و از طرفی دیگر، فاصله بسیار کمی میان بازی تازه سر و شکل گرفته The Division 1 و The Division 2 وجود داشت که در طولانی مدت باعث بازگشت بسیاری از بازیکنان نسخه جدید به بازی اول شد.

همه این‌ها که گفته شد، ذکر این نکته بسیار ضروری است که The Division 2 همین حالا نیز از جامعه بازیکنان پرشماری برخوردار است و به تدریج طرفداران پروپاقرص خودش را هم پیدا کرده است. این بازی در طول سال ۲۰۱۹ چندین محتوای جدید دریافت کرد که اغلب در حد مراحل کوتاه دو تا سه ساعته در لوکیشن‌های جدید بودند. با این حال تازه‌ترین بروزرسانی در این رابطه، عرضه اولین بسته گسترش‌دهنده یا Expansion Pack و پولی بازی است که طرفداران را یک بار دیگر به نیویورک می‌برد. یوبی‌سافت امیدوار است که بسته Warlords Of New York درنهایت نفس تازه‌ای به این فرنچایز بدمد و باعث بازگشت و ماندن طرفداران شود، ولی آیا واقعا این اتفاق می‌افتد؟

Tom Clancys The Division 2 1

شهر نیویورک محل وقوع ریشه‌های داستانی مجموعه The Division و اولین جایی است که توسط ویروس آلوده شده است. این شهر لوکیشن اصلی بازی اول سری بود و از این جهت پیام خوبی را به بازیکنان فعلی نسخه اول منتقل می‌کند. نیویورک بسته Warlords Of New York البته دقیقا همان نقشه نیویورک در بازی اول نیست و حالا بازیکنان پس از هشت ماه و در آب و هوایی گرم و تابستانی، به جنوب این شهر و گردش در چهار منطقه جدید می‌پردازند که در بازی اول امکان مراجعه به آن‌ها وجود نداشت. وارد شدن به این منطقه در دو حالت ممکن است و بازیکنان جدای از اضافه شدن آیکون جدید این DLC در نقشه واشینگتن، این امکان را هم دارند که از منوی اصلی بازی و قبل از ورود به نقشه واشینگتن، به شکل مستقیم وارد نیویورک شوند. در حالت دوم البته بازیکن ابتدا باید کاراکتر جدیدی طراحی کند که به شکل پیش فرض کار خود را با لول 30 در جنوب‌شهر نیویورک شروع می‌کند. بازگشت به نیویورک پس از طی شدن روند داستانی The Division 2 در شهر واشینگتن دی.سی از بسیاری جهات منطقی است و ماموران گروه دیویژن، حالا باید برای آخرین بار برای تعقیب و از بین بردن «آرون کینر» مامور سابق گروه خودشان به نیویورک برگردند. کینر، حالا چهار جنگ‌طلب جدید هم وارد گروه سرکش خود کرده و عملا از این طریق کنترل این چهار ناحیه را در دست گرفته است.

 
در Warlords Of New York بخش داستانی به صورت کلی دراختیار گیم‌پلی است و علیرغم وجود برخی نکات جالب، توییست‌ها و خصوصا افشاسازی‌های انتهایی، نباید انتظار داستانی درگیرکننده و عمیق را داشت

جنوب شهر نیویورک، به شکل چشمگیری زیبا و پر از جزئیات خلق شده و امکان گردش در نقشه‌ای جهان‌باز و بسیار تخریب‌پذیر از این منطقه وجود دارد. سازندگان درست مثل بازی اول و بازی دوم، در خلق کردن مناسب و دقیق این نقشه فوق‌العاده خوب عمل کردند و با توجه به فصل گرما (برخلاف نیویورک زمستانی در بازی اول) و همچنین پشت سر گذاشتن طوفان دریایی شدید که باعث تخریب و آب‌گرفتگی بخش‌های زیادی از شهر نظیر خیابان‌ها و ساختمان‌ها شده، حال و هوای جذاب و واقع‌گرایانه‌ای دارد. بازگشت به نیویورک، به معنی مواجهه مجدد با دشمنان قدیمی پراکنده در شهر از جمله «رایکرها»، «کلینرها» و ... نیز هست که حالا بازیکن را با هوش مصنوعی بالای خودشان بیشتر سورپرایز می‌کنند. در کنار این دشمنان قدیمی، تعدادی گروه جدید و مینی‌باس فایت‌های شدیدا چالش‌برانگیزی هم در نقشه جدید گنجانده شده است که در کنار موسیقی متن فوق‌العاده، گیم‌پلی مبارزات را همچنان به عنوان نقطه قوت بدون افت این سری به مخاطب می‌شناساند.

در Warlords Of New York بخش داستانی به صورت کلی دراختیار گیم‌پلی است و علیرغم وجود برخی نکات جالب، توییست‌ها و خصوصا افشاسازی‌های انتهایی، نباید انتظار داستانی درگیرکننده و عمیق را داشت. این داستان، به شکلی ساده و بدون پیچیدگی خاصی روایت می‌شود تا اصولا بازیکن را برای گرفتن مراحل در نقاط مختلف این چهار منطقه نیویورک به گردش دربیاورد و پیچش‌های داستانی خود را برای اواخر کار و بسترسازی آینده بازی نگه داشته است. نکته دیگر درباره این کمپین جدید، که اتفاقا چندان هم جالب نیست این است که بازیکن حتما بایستی خط داستانی Warlords Of New York را تکمیل کند تا مجددا بتواند به نقشه واشینگتن برگردد و در غیر این صورت، بازی اجازه بازگشت به نقشه اصلی The Division 2 را نمی‌دهد. در طول تجربه Warlords Of New York، بازگشت به واشینگتن قفل می‌شود و در این حالت ممکن است با دوستانی که هنوز نتوانستند این بسته را تهیه کنند، و همچنان در نقشه نیویورک هستند نتوان برای مدتی بازی کرد.

Tom Clancys The Division 2 2

گیم‌پلی کلی این بازی را مثل بازی اصلی و بازی اول، می‌توان به دو دسته گردش آزاد و حالت مبارزات و گان‌پلی تقسیم کرد؛ در حالت گردش آزاد بازیکن در نقشه بازی حرکت و با گروه‌های شورشی پراکنده در شهر مواجه می‌شود، لوت‌باکس‌های مختلف ارزشمند و معمولی پیدا می‌کند و مراحل و سایدکوئست‌های تازه کشف می‌شود. گان‌پلی و مبارزات از طرف دیگر، نبض اصلی و مهم‌ترین نقطه قوت این سری هستند که حالا یک بار دیگر با بالانس بیشتر برگشته است. همه مکانیک‌های تحسین‌شده قبلی از جمله کاورگیری‌ها، هدف‌گیری و تیراندازی، سیستم مدیریت سلاح‌ها و آیتم‌ها و ... با تغییرات و بهبودهایی عمدتا جزئی یک بار دیگر به کار گرفته شده‌اند. یکی از مهم‌ترین مکانیک‌های جدید برای سیستم مدیریت اسلحه که همراه با آپدیت جدید مخصوص این بسته عرضه شده، حالت Recalibration است که هم برای اسلحه‌ها و هم برای گیرها کاربرد دارد. این مکانیک جدید به صورت کلی عمق بیشتری به استفاده از لوت‌ها برای ارتقا سلاح‌ها و گیرها می‌دهد و از طریق Dismantle کردن آیتم‌ها، حالا از اجزا به دست آمده می‌توان به شکل جزء به جزء در ارتقا وضعیت سلاح یا گیر استفاده کرد. در این حالت گرچه لول این وسایل بالا نمی‌رود، ولی می‌توان به صورت درصدی توانایی سلاح یا گیر را بالا برد. هر اسلحه و گیر البته فقط یک نوع از اجزا کسب شده در شاخه خودش را دریافت می‌کند.

 
تک تک مواجهه‌ها و درگیری‌ها به خاطر هوش‌مصنوعی فوق‌العاده دشمنان، تاکتیک‌محور و پر تعلیق است

در زمینه طراحی مراحل، Warlords Of New York الگوی کم‌نقص بازی اصلی را دنبال می‌کند و این بخش‌ها چه درحالت تک نفره و چه در حالت چندنفره و کو-آپ، به قدری جذاب و راضی‌کننده پیگیری می‌شود که بعید است کسی خواستار تغییر چندانی در سیستم طراحی مراحل بازی باشد. جذاب شدن مراحل و مبارزه با دشمنان، به شکلی کاملا متعادل و همزمان با بالا رفتن مهارت جلو می‌رود و تک تک مواجهه‌ها و درگیری‌ها به خاطر هوش‌مصنوعی فوق‌العاده دشمنان، تاکتیک‌محور و پر تعلیق است. تقریبا همه مراحل، مینی‌باس‌های میانی هم دارند که البته مینی‌باس‌ها در بیشتر موارد مشابه یکدیگر هستند و شامل دشمنان بلندقامت و سپر به دستی هستند که با عنوان Tank شناخته می‌شوند. وجود این تانک‌های انسانی مبارزات را کاملا چالشی می‌کند و دشمنان معمول نیز به خوبی خودشان را با آن‌ها هماهنگ می‌کنند. درمجموع، هوش مصنوعی همه انواع دشمنان فوق‌العاده بالا است، تعامل و هماهنگی واقع‌گرایانه‌ای با همدیگر دارند که این‌ها در پیگیری مراحل در درجات سختی بالاتر می‌تواند حتی به یک دردسر واقعا بزرگ برای بازیکنان تبدیل شوند.

در سری دیویژن، به صورت کلی گیم‌پلی حالت چندنفره و کو-آپ همه جذابیت‌های بازی را دو برابر می‌کند و این شامل تاکتیکی‌تر شدن دشمنان و بالا رفتن واکنش‌پذیری آن‌ها نیز می‌شود. این ویژگی مثل سابق، در Warlords Of New York هم وجود دارد و برای تجربه بیشترین هیجان ممکن از تکمیل مراحل و حتی گردش آزاد در نقشه، توصیه می‌شود که بازی به صورت چندنفره و همراه با دوستان دنبال شود؛ البته این نکته نیز باید گفته شود که در نسخه فعلی این بازی و تا زمان تحریر این نقد، حالت کو-آپ تعدادی باگ آزاردهنده هم دارد که بایستی رفع شوند. مراحل اصلی بازی، به شکل پراکنده در هر چهار منطقه شهر وجود دارد که هر کدام از Warlord های مناطق، بین ۳ تا ۴ مرحله اصلی را در هر منطقه شامل می‌شوند. هرکدام از Warlord های مناطق، شکل مبارزه کاملا منحصر به فردی دارند و به همین خاطر، بازیکنان تحت هر شرایطی توسط این باس‌فایت‌های نهایی غافلگیر خواهند شد. به خاطر استفاده از گیرها، اسلحه‌ها و تاکتیک‌های منحصر به فرد، مبارزه با Warlord ها شدیدا چالشی هستند و دقت و تمرکز بالایی را طلب می‌کنند. شکست دادن باس‌فایت‌های پایانی از طرفی پاداش‌های بزرگی در قالب لوت هم دارند و پس از شکست دادن هر Warlord، گجت منحصر به فرد او در قالب مهارت جدید و قابل انتخاب به فهرست بازیکن نیز اضافه می‌شود. بازیکنان پس از تکمیل مراحل اصلی و از بین بردن چهار Warlord نقشه، موقعیت «آرون کینر» ضدقهرمان اصلی را پیدا می‌کنند که البته برای ورود به مرحله مرتبط، بازیکن حتما باید با تکمیل فعالیت‌ها و مراحل جانبی امتیازات لازم برای رسیدن به به لول 40 را کسب کند.

Tom Clancys The Division 2 3

پس از تکمیل نهایی خط داستانی و مراحل اصلی، Warlords Of New York تبدیل به یک پکیج چندلایه جدید برای محتواهای Endgame سراسری The Division 2 می‌شود و با توجه به مکانیک‌ها و سیستم‌های جدیدی که از آن نقطه به بعد در بازی آزاد می‌شود، سازوکارهای مختلفی به منظور معنی دار کردن هرچه بیشتر گیم‌پلی کلاسیک لوتر-شوتر، و بالا بردن عطش برای کسب بهترین لوت‌ها و ارتقا دادن سطح گیرها و سلاح‌ها در دسترس قرار می‌گیرد. در این زمینه جدای از بالا رفتن کلی محدوده سطح از ۳۰ به ۴۰ و هوشمندتر شدن سیستم کسب لوت، بخش جدید SHD Levels نیز از سطح ۴۰ به بعد در دسترس قرار می‌گیرد که با مصرف کردن امتیازات SHD، بازیکن می‌تواند کاراکتر خود را در شاخه‌های مختلف ارتقا دهد. این سطح از ارتقاها مشابه سیستم Mastery Level عمل می‌کند و عملا یک سازوکار «بی‌نهایت ارتقا» را دراختیار بازیکن می‌گذارد. به این ترتیب کسب تک تک لوت‌ها، امتیازات شید، اجزا Dismantle شده آیتم‌ها و ... از این به بعد در The Division 2 ارزشمند بیشتری پیدا می‌کنند و بازیکنان را بیش از هر زمان دیگری ترغیب به لوت بیشتر می‌کنند.

تحولاتی که Endgame بسته Warlords Of New York با خود می‌آورد، تاثیر کاملا مستقیم و همیشگی بر The Division 2 می‌گذارد و با توجه به اینکه بازی کار خاصی برای بازیکنان معمولی دیویژن ۲ انجام نمی‌دهد، بازیکنان این بازی عملا به صورت نانوشته در دو دسته قرار می‌گیرند. دسته اول، بازیکنانی هستند که این بسته را تهیه، خط داستانی را تکمیل و محتواهای Endgame جدیدی را دریافت کردند که نیازمند لول ۴۰ هستند. این دسته از بازیکنان هم حتما بایستی این بسته را به ازای هر اکانت تهیه کنند چون در نقد فعلی نسخه PS4، اکانت‌های دیگر موجود در یک کنسول نیز نیاز به تهیه جداگانه این DLC پولی داشتند که می‌تواند نکته منفی باشد. دسته دوم، بازیکنانی هستند که محتواهای این بسته را تکمیل نکردند، همواره سطح لول محدود به ۳۰ دارند و به بسیاری از محتواهای جدید Endgame نیز دسترسی نخواهند داشت. در پایان، تهیه بسته Warlords Of New York برای بازیکنان ثابت دیویژن ۲ یک باید محسوب می‌شود، و یوبی‌سافت می‌توانست با فراهم کردن راهکارهای رایجی نظیر خرید یک DLC به ازای یک کنسول بازیکنان قدیمی‌تر را بیش از این‌ها راضی نگه دارد. در عوض، حالا نقشه این بازی مملو از بازیکنانی است که در دو حداکثر لول ۳۰ و ۴۰ پراکنده هستند و این خصوصا در دارک زون‌های بازی شرایطی حتی نابرابرتر را ایجاد می‌کند.

Tom Clancys The Division 2 4

بسته Warlords Of New York موفق شد تا یک بار دیگر استانداردهای گیم‌پلی جذاب و هیجان‌انگیز شوتر-لوتر سری دیویژن را بالاتر ببرد. تجربه همه کمپین‌های نقشه نیویورک پرجزئیات و آفتابی، به خاطر طراحی مراحل خارق‌العاده و شدیدا تعلیقی که دارد چندین ساعت گیم‌پلی نفس‌گیر و تاکتیکی را خلق می‌کند. کسب لوت و مدیریت گیرها از هر زمان دیگری متعادل‌تر شده و همه این تحولات به نقشه اصلی بازی The Division 2 نیز منتقل می‌شود که ارزش خرید بسته را بالاتر هم می‌برد؛ این خصوصا درکنار اضافه شدن چندین لایه جدید به محتواهای Endgame از قبل بی‌نظیر The Division 2 هم هست که تقریبا همه جنبه‌های بازی را به خاطر بالارفتن سطح لول، گیرهای جدید، مراحل و کمپین‌های تازه و ... تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال بزرگ‌ترین نقطه ضعف فعلی این بسته، نحوه عرضه آن است؛ این بسته به خاطر نقشه و محتواهای جدید قطعا ارزش ۳۰ دلار را دارد، ولی سیاست خرید یک DLC به ازای هر اکانت چندان جالب نیست. موضوعی که باعث دو دسته شدن بازیکنان حاضر در نقشه بازی شده و بیش از همه باعث رنجش بازیکنان قدیمی‌تر می‌شود.

نسخه نقد و بررسی این بازی توسط ناشر دراختیار بازی‌مگ قرار گرفته است

گرافیک
9.0
گیم پلی
10
سرگرم کنندگی
7.0
موسیقی و صداگذاری
9.0
ارزش تجربه
9.0
Warlords Of New York موفق شد تا یک بار دیگر استانداردهای گیم‌پلی جذاب و هیجان‌انگیز شوتر-لوتر سری دیویژن را بالاتر ببرد و به خاطر طراحی مراحل خارق‌العاده و شدیدا تعلیقی که دارد چندین ساعت گیم‌پلی نفس‌گیر و تاکتیکی را خلق می‌کند. این درکنار اضافه شدن چندین لایه جدید به محتواهای Endgame از قبل بی‌نظیر The Division 2 هم هست که تقریبا همه جنبه‌های بازی را به خاطر بالارفتن سطح لول، گیرهای جدید، مراحل و کمپین‌های تازه و ... تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال بزرگ‌ترین نقطه ضعف فعلی این بسته، نحوه عرضه آن است؛ این بسته به خاطر نقشه و محتواهای Endgame جدید قطعا ارزش ۳۰ دلار را دارد، ولی سیاست خرید یک DLC به ازای هر اکانت چندان جالب نیست. موضوعی که باعث دو دسته شدن بازیکنان حاضر در نقشه بازی شده و بیش از همه باعث رنجش بازیکنان قدیمی‌تر می‌شود.
نقاط قوت
  • طراحی دنیای بازی و جنوب شهر نیویورک عالی است
  • گیم‌پلی و طراحی مراحل بسیار جذاب و چالش‌برانگیز هستند
  • اضافه شدن لایه‌های جدید به محتواهای Endgame فوق‌العاده The Division 2
نقاط ضعف
  • باگ‌های بعضا دردسر آفرین
  • اجبار به خرید DLC به ازای هر اکانت
7.2/10

امتیاز شما

(12 رای )
8.8/10
عالی
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: فروردين 1397
    نظرها: 38
    تشکر: 31
    تشکرشده: 29
    کنسول‌های بازی:

    سلام. ممنون از شما
    بله این بسته اکسپنشن برای دیویژن 2 هست و روی بازی اصلی نصب می‌شه. برای همین همه شرایط اون بازی رو داره که شامل اتصال دائم به اینترنت هم می‌شه.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 8
    تشکر: 0
    تشکرشده: 12
    کنسول‌های بازی:

    سپاس از نقد
    بازی هنوزم به اتصال دائم به اینترنت نیازمنده؟

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.