نویسنده: فرشاد جمعه، 01 دی 1396
ساعت 17:40

مقایسه‌ی دو نسخه‌ی Xbox One و Xbox One X بازی PUBG

5 از 5

مقایسه‌ی نسخه‌های Xbox One و Xbox One X بازی PUBG از نظر گرافیکی

مدتی است که قابلیت اجرای بازی PUBG از طریق برنامه‌ی Xbox Game Preview بر روی Xbox One و Xbox One X امکان‌پذیر شده اما بنظر می‌رسد که این نسخه از بازی با مشکلات فنی و عملکردی قابل توجهی دست به گریبان است.

یکی از اصلی‌ترین مشکلات نسخه‌ی Xbox One عنوان PUBG، نرخ فریم آن است؛ نرخ فریم این نسخه از بازی بر روی 30 فریم در ثانیه قفل شده است اما در نقاط مختلف آن، شاهد کاهش این مقدار هستیم؛ بطور مثال، زمانی که بازیکنان در حال شلیک بسوی یکدیگر هستند، با کاهش نرخ فریم بازی روبروییم.

البته باید متذکر شد با توجه به آنکه در عنوان PUBG، حدود 100 نفر بصورت همزمان، در یک نقشه در حال فعالیت هستند، کاهش نرخ فریم امری اجتناب ناپذیر است اما موضوعی که ما را از مشاهده‌ی چنین عملکردی ناامید می‌کند، این است که گروهی از تیم Advanced Technology شرکت مایکروسافت در ساخت نسخه‌ی Xbox One بازی PUBG، به استودیوی Bluehole کمک کرده‌اند، بنابراین انتظار مشاهده‌ی عملکرد بهتری از این بازی داشتیم.

در ارتباط به رزولوشن، PUBG با کیفیت 1080p بر روی Xbox One و با کیفیت 4k (بصورت نیتیو) بر روی Xbox One X اجرا می‌شود؛ البته باید این را هم اضافه کنیم که اجرای این بازی بر روی Xbox One X نسبت به Xbox One، با افزایش Texture Detaile و Draw Distance همراه است.

در نهایت باید اعلام کنیم که وجود مشکلات فنی و عملکردی، چیزهای جدیدی برای PUBG محسوب نمی‌شوند، چراکه در نسخه‌ی PC آن هم شاهد مشکلاتی مشابه با نسخه‌ی Xbox One بوده‌ایم؛ گرچه با توجه به حضور گروهی از شرکت مایکروسافت جهت ساخت نسخه‌ی Xbox One این بازی، انتظار بیشتری از آن داشتیم. همچنین باید متذکر شویم که PUBG در حال حاضر بصورت دسترسی زودهنگام در برنامه‌ی Xbox Game Preview حضور دارد و چیزی که در حال حاضر با آن روبروییم، نسخه‌ی نهایی آن نیست، بنابراین استودیوی Bluehole هنوز فرصت زیادی جهت بهبود عملکرد آن دارد.

در ادامه شاهد ویدیوی مقایسه‌ی دو نسخه‌ی Xbox One X و Xbox One عنوان PUBG خواهید بود:

فرشاد | تریلر | 22/12/2017
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.