نویسنده: قاسم ممتاز پنج شنبه، 13 فروردين 1394
ساعت 00:06

اجرای بازی بر روی دستگاه های RGH بدون نیاز به درایو کنسول ( قسمت دوم )

3.75 از 5

به نام خدا

اجرای بازی بر روی دستگاه های RGH بدون نیاز به درایو کنسول ( قسمت دوم )

چندی پیش در مقاله ای به اجرای بازی بر روی دستگاه های جیتگ بدون نیاز به درایو دستگاه و اجرای آن از سرفصل My Games پرداختیم . که میتوانید از لینک زیر به این مقاله مراجعه نمائید .

اجرای بازی بر روی دستگاه های RGH بدون نیاز به درایو دستگاه

در مطلب قبل ، بازی بر روی هارد اینترنال و یا هارد اکسترنال آماده سازی شده توسط ایکس باکس 360 نصب و از سرفصل My Games قابل دسترس بود . در این مطلب به شما مخاطبین نحوه ی آماده سازی و اجرای بازی از روی هارد اکسترنال که تنها به صورت Fat32 فرمت شده است را توضیح خواهیم داد.

توجه داشته باشید که :
Xexmenu مهمترین نرم افزار مربوط به دستگاه های جیتگ است و برای اکثر آموزش های مرتبط با کنسول های RGH یا JTAG به این نرم افزار نیاز خواهیم داشت ؛ از این رو چنانچه Xexmenu بر روی دستگاه شما نصب نیست و یا با نحوه ی استفاده از این نرم افزار آشنائی ندارید بهتر است به مقاله ی مربوط به این نرم افزار که به توضیح در رابطه با نصب و استفاده از آن پرداخته است مراجعه بفرمائید . برای سهولت کار شما عزیزان لینک مقاله را در زیر برای شما قرار میدهیم .

XEXMenu V1.1

- منظور از ایمیج بازی ، فایل ISO می باشد که از روی دیسک بازی توسط کامپیوتر و نرم افزار های مربوط به اینکار از قبیل ImgBurn تهیه نموده اید و یا آن را مستقیم از روی اینترنت دانلود کرده اید. اگر در رابطه با ساخت فایل ISO از روی دیسک بازی مشکلی دارید از مقاله ی زیر استفاده نمائید

اجرای بازی بر روی دستگاه های RGH بدون نیاز به درایو کنسول ( قسمت دوم – هارد اکسترنال )
همانطور که مطلع هستید Xbox360 تنها قادر است حجمی معادل 32 گیگابایت از فضای هارد اکسترنال شما را به منظور استفاده بر روی سیستم عامل خود آماده سازی کند و این زمانی اتفاق می افتد که پروسه ی آماده سازی در حین اجرا با مشکلی مواجه نشود . در این مطلب قصد ما آموزش استفاده از هارد اکسترنال با هر ظرفیت ی بر روی کنسول Xbox360 و اجرای بازی با استفاده از این هارد اکسترنال بدون نیاز به درایو کنسول است .
به جز روشی که در ادامه توضیح خواهیم داد ، میتوانید از FreeStyle Dash نیز برای استفاده از تمام ظرفیت هارد اکسترنال خود استفاده کنید . FreeStyle Dash قابلیت های بسیاری دارد که اگر فرصت محیا بود در مقاله ای به طور مفصل در رابطه با این نرم افزار ارزشمند و ویژگی های آن و همچنین مختصری در رابطه با نحوه ی استفاده از آن توضیح خواهیم داد .
ابتدا فایل زیر را دانلود نموده و از حالت فشرده خارج نمائید

نام تاریخ حجم دفعات دانلود دانلود
دانلود نرم افزار Xbox image browser نسخه ی 2.9 1393-04-29 476.96 KB 5,462 Download

توجه : چنانچه در حال حاضر نسخه ای از Xbox Backup Creator یا به اختصار XBC بر روی کامپیوتر شما موجود می باشد که فایل های XGD3 را پشتیبانی میکند نیازی به دانلود فایل بالا ندارید چرا که Xbox Image Browser در نرم افزار XBC گنجانده شده است . اگر در زمان اجرای نرم افزار با مشکل نبودنMSCOMCTL مواجه شدید به مقاله ی زیر مراجعه فرمایید

روش رفع مشکل موجود نبودن MSCOMCTL برای برخی نرم افزار ها بر روی ویندوز 7

قسمت اول – اکسترکت کردن محتویات فایل ISO

با فرض بر اینکه فایل ISO مربوط به بازی مورد نظرتان را تهیه کرده اید روند کار را ادامه میدهیم .
نرم افزار Xbox Image Browser را اجرا نمائید .
کاربران نرم افزار XBC برای دسترسی به Xbox Image Browser باید از سر فصل Image Tools بر روی Image Browser کلیک نمایند:

اجرای بازی بر روی دستگاه جیتگ و RGH بدون نیاز به درایو از طریق Xexmenu

 پنجره ای به شکل زیر نمایان خواهد شد . از این قسمت به بعد تفاوتی بین کاربران XBC و کاربران Xbox Image Browser وجود نخواهد داشت .

اجرای بازی بر روی دستگاه جیتگ و RGH بدون نیاز به درایو از طریق Xexmenu

 استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است . از بالای پنجره ی سمت چپ بر روی گزینه ی File کلیک کرده و ISO بازی مورد نظرتان را که در مرحله ی قبل تهیه نموده اید انتخاب کنید . 

اجرای بازی بر روی دستگاه جیتگ و RGH بدون نیاز به درایو از طریق Xexmenu

همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید ایمیج بازی Call of Duty 4 دارای 2 دایرکتوری و نزدیک به 2600 فایل است . اهمیت مشخص شدن تعداد فایل از این نظر است که هر چقدر تعداد فایل های تشکیل دهنده ی بازی بیشتر باشند، زمان بیشتری برای اکسترکت کردن فایل ها مورد نیاز است . استفاده ی دیگری نیز از این تعداد فایل خواهیم نمود که در ادامه به آن اشاره می کنیم . همچنین در جلوی تعداد فایل های موجود در پکیج حجم فایل ها نیز نمایش داده شده است . همیشه پارتیشنی از هارد کامپیوترتان را انتخاب نمائید که از ظرفیت نمایش داده شده در جلوی تعداد فایل ها 2 گیگابایت فضای بیشتری داشته باشد .
حالا بر روی ISO بازی کلیک کرده و گزینه ی اکسترکت را انتخاب نمائید .

اجرای بازی بر روی دستگاه جیتگ و RGH بدون نیاز به درایو از طریق Xexmenu

 بعد از انتخاب گزینه ی اکسترکت میبایست محلی را بر روی هارد کامپیوترتان برای ذخیره ی فایل های اکسترکت شده از ISO ی بازی مشخص کنید . بهتر است این فضا در پارتیشنی جدا از پارتیشن ویندوز و همچنین جدا از پارتیشنی که فایل ISO ی بازی در آن قرار دارد باشد .
با استفاده از گزینه ی Create Folder از پنجره ی انتخاب مسیر اکسترکت شدن فایل ها ، پوشه ای به نام بازی بسازید ( چنانچه قبلا این کار را انجام نداده اید ) و مسیر اکسترکت شدن فایل ها را این پوشه در نظر بگیرید . ما در این آموزش پوشه ای به نام Cod-4 ساخته و فایل ها را در این پوشه اکسترکت می کنیم . حتما نام پوشه ی مورد نظر را به نحوی قرار دهید که در آینده با زیاد شدن تعداد بازی ها راحت بتوانید تشخیص دهید هر پوشه به چه گیمی تعلق دارد. اگر احساس کردید که پروسه ی اکسترکت شدن فایل ها در پوشه ی مورد نظر متوقف شده است و پیش نمیرود ، بدون اینکه داخل نرم افزار کاری انجام دهید یک بار وارد پارتیشن مقصد ( پارتیشنی که فایل ها در حال اکسترکت شدن درون آن هستند ) شوید . همین امر باعث راه اندازی دوباره ی هارد دیسک و خارج کردن آن از حالتStand By  میشود که به ادامه ی روند Extract توسط Xbox Image Browser می انجامد. 

اجرای بازی بر روی دستگاه جیتگ و RGH بدون نیاز به درایو از طریق Xexmenu

بعد از اتمام پروسه ، از پوشه ای که تعیین کردید فایل ها داخل آن اکسترکت شوند Properties بگیرید . اینجا دومین مورد استفاده از نمایش تعداد فایل ها در Xbox Image Browser وارد عمل میشود. تعداد فایل های موجود در این پوشه را با تعداد فایل هائی که در ابتدا با وارد کردن فایل ISO داخل نرم افزار Xbox Image Browser مشاهده نمودید مقایسه نمائید . اگر هر دو یکسان بودند ، به این معناست که پروسه ی اکسترکت بدون مشکل انجام شده است .
کنسول Xbox360 تنها از هارد هائی که با فرمت Fat32 آماده سازی شده باشند پشتیبانی میکند از این رو نیاز است هارد اکسترنال خود را به این فرمت تبدیل کنید. توجه داشته باشید که با انجام این عمل تمامی اطلاعات موجود بر روی هارد شما پاک میشود، پس در صورت نیاز از اطلاعات خود بکآپ تهیه کنید. برای فرمت نمودن هارد به Fat32 می توانید از نرم افزار زیر استفاده کنید.

نام تاریخ حجم دفعات دانلود دانلود
دانلود نرم افزار فرمت هارد اکسترنال با فرمت Fat32 1392-03-17 31.4 KB 10,240 Download

اگر در روند فرمت کردن هارد به مشکل برخوردید یک بار از طریق ویندوز هارد را به NTFS فرمت نموده و سپس از طریق نرم افزار بالا هارد را به Fat32 تبدیل کنید .
بعد از آماده سازی هارد اکسترنال با فرمت Fat32 ، داخل آن پوشه ای تحت عنوان Games ایجاد کرده و پوشه ی مربوط به بازی خود را داخل این پوشه (Games  ) کپی کنید .
هارد اکسترنال را به پورت USB ایکس باکس وصل کرده و وارد XexMenu شوید . بعد از وارد شدن به XexMenu همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده میکنید ، هارد اکسترنال شما شناخته شده و گیمی که آماده نمودید نمایش داده میشود . بر روی نام بازی مورد نظر کلیک کرده و لذت ببرید .  

اجرای بازی بر روی دستگاه جیتگ و RGH بدون نیاز به درایو از طریق Xexmenu

چنانچه به هر دلیلی با تصویر بالا مواجه نشدید یک بار کلید  را فشار دهید تا محتویات هارد اکسترنالتان را مشاهده نمائید . اگر مسیری که داخل آن هستید هارد اکسترنالتان نیست یک بار از روی دسته دکمه ی  را فشار داده و USB0 را انتخاب نمائید ( بالا سمت راست مسیری که درون آن قرار دارید را نمایش میدهد ) اگر علاوه بر USB0 گزینه ی USB1 نیز موجود بود به دلیل این است که به جز هارد اکسترنالتان یک حافظه ی فلش ثانویه نیز به کنسول متصل است . اجباراً هارد اکسترنال شما USB0 و حافظه فلش USB1 نمیباشند . با امتحان هر کدام از گزینه های USB1 و USB0 و دیدن محتویات هر کدام می توانید تشخیص دهید که هر شماره به کدام حافظه ی جانبی اختصاص داده شده است .

اجرای بازی بر روی دستگاه جیتگ و RGH بدون نیاز به درایو از طریق Xexmenu

حالا وارد پوشه ی Games شده و سپس وارد پوشه ی مربوط به بازی مورد نظرتان شوید .
در این پوشه به دنبال فایل Default.xex بگردید و بر روی آن کلیک نمائید .

اجرای بازی بر روی دستگاه جیتگ و RGH بدون نیاز به درایو از طریق Xexmenu

لازم بذکر است که این روش برای بازی هائی که برای اجرا نیاز به هارد داخلی دارند قابل استفاده نیست . البته برای هر بازی روش متفاوتی برای اجرا از این طریق وجود دارد که در مقاله ای روش مربوط به بازی NFS Rivals را توضیح دادیم اما حتما نیاز است که بخشی از هارد اکسترنالتان را از طریق خود دستگاه برای کنسول آماده سازی کرده باشید و یا حافظه ی فلش جداگانه ای را به حافظه ی دستگاه اختصاص داده باشید.

پایان

مقالات مشابه :

اجرای بازی بر روی دستگاه های RGH بدون نیاز به درایو کنسول ( قسمت اول )

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1398
    نظرها: 1
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    سلام
    فایل ایمیجی که از یه سایتی دانلود مکنیم،
    به همین میشه اجرا کنیم رو ایکس باکس،یعنی بدون دیسک و دانلود از سایت ایمیج رو دانلود کنیم.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: تیر 1398
    نظرها: 1
    تشکر: 0
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:

    سلام
    من XexMenu رو همینجور که گفتین روی دی وی دی رایت کردم ولی زمانی که توی Xbox می زارم و اجراش می کنم به من می گه Unreable Disck مشکلش چیه؟ دستگاه من Jtag نیست؟ ولی بازی های کپی می زارم اجرا می کنه. نسخه ایکس باکسم 2.0.17526.0 هست ممنون می شم راهنمایی کنید

    ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: مهر 1396
    نظرها: 2
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    باسلام و وقت بخیر من بازی ها رو از اینترنت دان کردم و به صورت ایمیج هم دراوردم ولی از هرکدوم از برنامه ها استفاده میکنم ارور میده لطفا راهنماییم کنید مرسی

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Mr36
    باسلام و وقت بخیر من بازی ها رو از اینترنت دان کردم و به صورت ایمیج هم دراوردم ولی از هرکدوم از برنامه ها استفاده میکنم ارور میده لطفا راهنماییم کنید مرسی

    سلام بر شما
    بازی رو بصورت فایل دانلود کردید و خودتون به ایمیج تبدیلش کردید ؟
    دستگاهتون جیتگ هست ؟

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: مهر 1396
    نظرها: 2
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: SirGhas
    سلام بر شما بازی رو بصورت فایل دانلود کردید و خودتون به ایمیج تبدیلش کردید ؟ دستگاهتون جیتگ هست ؟

    باسلام بله جیتکه
    بازیهاهم به صورت فایل بوده ایمیجش کردم ولی با دوروشی که نوشتید پیش میرم ارور میده

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: مرداد 1394
    نظرها: 3
    تشکر: 0
    تشکرشده: 2

    سلام دوستان
    من در مورد ایکس باکس اطلاعات زیادی ندارم:||
    میشه به زبون خیلی ساده بگین بازیای 2 دی وی دی رو چجوری میشه رو کنسول jtag ریخت از طریق فلش
    واقعا ممنون از جوابگویتون

    ‏مهمان و ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: مرداد 1394
    نظرها: 3
    تشکر: 0
    تشکرشده: 2
    در پاسخ به: amirnazemi
    سلام دوستان من در مورد ایکس باکس اطلاعات زیادی ندارم:|| میشه به زبون خیلی ساده بگین بازیای 2 دی وی دی رو چجوری میشه رو کنسول jtag ریخت از طریق فلش واقعا ممنون از جوابگویتون

    یعنی هیشکی نمیخواد جواب مارو بده؟؟
    فک می کردم آپدیت هستین و جواب می دین

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 255
    تشکر: 194
    تشکرشده: 136
    پروفایل psn: MBEMPIREir
    رتبه لیدربرد psn: 48
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: amirnazemi
    یعنی هیشکی نمیخواد جواب مارو بده؟؟ فک می کردم آپدیت هستین و جواب می دین

    سلام
    ببینین دوست گلم جواب شما احتیاج به یه جوابه طولانی داره که شاید شما متوجه نشین
    شما چجوری بازی رو jtag اجرا میکنین؟

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: مرداد 1394
    نظرها: 3
    تشکر: 0
    تشکرشده: 2
    در پاسخ به: reza maleki
    سلام ببینین دوست گلم جواب شما احتیاج به یه جوابه طولانی داره که شاید شما متوجه نشین شما چجوری بازی رو jtag اجرا میکنین؟

    بازی رو میزارم بعد X رو می زنم بعد شروع می کنم نصب می کنم بعد میرم تو My games از اونجا بازی می کنم
    اما واسه 2 dvd وقتی اینکارو میکنم میگه اون مثلا dvd 1 رو بزار یا dvd 2 رو بزار گفتم شاید با فلش راحت تر باشه روش کار

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 255
    تشکر: 194
    تشکرشده: 136
    پروفایل psn: MBEMPIREir
    رتبه لیدربرد psn: 48
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: amirnazemi
    بازی رو میزارم بعد X رو می زنم بعد شروع می کنم نصب می کنم بعد میرم تو My games از اونجا بازی می کنم اما واسه 2 dvd وقتی اینکارو میکنم میگه اون مثلا dvd 1 رو بزار یا dvd 2 رو بزار گفتم شاید با فلش راحت تر باشه روش کار

    ببینید یه سری بازی ها هست فقط احتیاج به نصب داره یعنی وارد بازی میشین نصب میشه و میگه دیسکه 2 رو بزارین خوب شما اینکارو کننین بعد اینکه دیسکه 2 رو گزاشتین وارد بازی شدین و سیو شد از بازی بیاین بیرون همون مراحل نصبی که گفتینو برای همین دیسک یازی انجام بدین

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1393
    نظرها: 62
    تشکر: 0
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:

    سلام اقا قاسم من امروز بازی میدنایت کلوب (کلوب شبانه) رو گرفتم با فری استایل نصب کردم تا ۶۷ درصد رفت با داشبرد نصب کردم ارور این که سی دی کثیفه وباید با بارچه تمیز کنی با کامبوتر امیج گرفتم تا ۴۷ درصد رفت اونم ارور داد مشکلش از چیه

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: miladzokaee75
    سلام اقا قاسم من امروز بازی میدنایت کلوب (کلوب شبانه) رو گرفتم با فری استایل نصب کردم تا ۶۷ درصد رفت با داشبرد نصب کردم ارور این که سی دی کثیفه وباید با بارچه تمیز کنی با کامبوتر امیج گرفتم تا ۴۷ درصد رفت اونم ارور داد مشکلش از چیه

    سلام بر شما .
    طبیعتا مشکل از دیسکتون هست که بد رایت شده

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1393
    نظرها: 62
    تشکر: 0
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:

    سلام اقا قاسم من بازی بتمن ارخام اسیلوم گرفتم با فری استایل اکسترت کردم ووقتی تمام شد ارور فاتال کرش داد این یعنی چی؟؟؟؟ بعدش باداشبرد نصب کردم ووقتی وارد بازی میشم وسطای لودینگ ریاستارت میشه ازخود سی دی ایمیج گرفتم گذاشتم تو iso to god ارور چک کردن داد تورو خدا کمک کنین

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: miladzokaee75
    سلام اقا قاسم من بازی بتمن ارخام اسیلوم گرفتم با فری استایل اکسترت کردم ووقتی تمام شد ارور فاتال کرش داد این یعنی چی؟؟؟؟ بعدش باداشبرد نصب کردم ووقتی وارد بازی میشم وسطای لودینگ ریاستارت میشه ازخود سی دی ایمیج گرفتم گذاشتم تو iso to god ارور چک کردن داد تورو خدا کمک کنین

    سلام
    دیسکتون مشکل داره

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1393
    نظرها: 62
    تشکر: 0
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:

    سلام به برادران ممتاز ببخشید من میخوام فرمان ایکس باکس 360 بگیرم مخواستم بدونم ایا میشه بازی هایی مثل gtav ,gta iv رو بازی کرد ......کلا چه بازی هایی رو ساپورت میکنه خیلی متشکرم .موفق باشید

بارگذاری بیشتر ...
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.