نویسنده: سینا محمدی پنج شنبه، 28 ارديبهشت 1396
ساعت 13:05

پیش‌ نمایش بازی Tekken 7

4.33 از 5

هفتمین تورنمنت سلطان مشت های آهنین / پیش نمایش بازی Tekken 7

سبک فایتینگ یکی از ژانر های عامه پسند نسل های چهارم و پنجم بود و استودیوی های زیادی با عناوین مبارزه ای خود ، در این زمینه پادشاهی می کردند. از آنجایی هم که کمبود عنوانی باکیفیت در این ژانر برای نامکو حس می شد ، این استودیو عنوانی به نام Tekken منتشر کرد ؛ اثری که طرفداران ژانر فایتینگ هرگز آن را فراموش نکردند.

تفاوت اصلی Tekken با دیگر عناوین هم سبک به گیم پلی آن برمی گشت. در تکن لازم نبود برای پیروزی در مبارزات ، حتما فنون و کومبو های شخصیت ها را فرا بگیرید و حتی اگر یک کاربر تازه وارد هم قصد داشت به تجربه Tekken بپردازد می توانست به راحتی با گیم پلی بازی ارتباط برقرار کرده و از آن لذت ببرد و این مهم عاملی بود که باعث شد این بازی به راحتی به یکی از نماد های سبک فایتینگ تبدیل شود. حال که مدت زیادی از معرفی نسخه هفتم این سری گذشته ، پیش نمایشی از این عنوان را آماده کرده ایم. با بازی مگ همراه باشید.

در چند سال اخیر دنباله های قابل توجهی از تکن منتشر نشده و نسخه های Tag Tournament 2 و Revolution هم که در سال های پایانی نسل هفتم انتشار یافتند به سرعت فراموش شدند، که این موضوع نکته ای منفی در کارنامه این سری به حساب می‌آید ، آن هم برای مجموعه ای که بعنوان یکی از تاثیرگذارترین عناوین سبک خود بشمار می‌آید!

در سال 2014 بود که شاهد معرفی دنباله تکن بودیم ، با این تفاوت که این بار خبری از یک نسخه فرعی نبود. نامکو در حال ساخت هفتمین شماره ی رسمی از سری Tekken بود. این موضوع باعث شد بسیاری از طرفداران تکن خوشحال شوند و از آن به عنوان یک دنباله با کیفیت یاد کنند ؛ از شواهد هم این امر مشخص است و سازندگان تغییرات محسوسی در نسخه هفتم این سری اعمال کرده اند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. از ویژگی های جدید Tekken 7 می توان به مکانیک Rage Art اشاره کرد که به بازیباز این اجازه را می دهد تا در زمانیکه نوار سلامتی اش رو به اتمام است ، ضربه ای مهلک به حریف وارد کند. المان جالب دیگر Power Crush است که با بکارگیری آن می توان حتی در صورت ضربه خوردن به ادامه دادن حملات پرداخت که این ویژگی به مبارزات بازی سرعت بیشتری می بخشد.

Tekken 7 Preview image 2

مبارزات تکن هنوز هم جذابیت خود را حفظ کرده و افزودن مکانیک های جدید ، می تواند در بهبود کیفیت نهایی بازی نقشی مهم ایفا کند

مانند بسیاری از عناوین فایتینگ ، استیج ها به بخش های مختلف تقسیم می شوند و می توانید با پرتاب حریف به بیرون از محل درگیری ، مبارزه را در بخش دیگری از محیط دنبال کنید. در این نسخه محیط ها تخریب پذیری بیشتری دارند ، که این ویژگی در کنار زنده بودن استیج ها به جذاب تر شدن محیط ها از بعد دیداری کمک شایانی کرده. می توان گفت که سری تکن در مقایسه با عناوین هم سبک خود از گرافیک به مراتب بالاتری برخوردار است ؛ نسخه هفتم نیز از این قاعده تبعیت می کند و در آن با محیط هایی پرجزئیات تر از دیگر عناوین این سبک روبرو هستیم. برای ساخت Tekken 7 از Unreal Engine 4 استفاده شده ؛ انجینی که حالا دیگر تضمین کننده گرافیک فنی عناوین نسل هشتم است. وجود تماشاچیان ، جزئیات بصری و آب و هوای مختلف ، مراحل بازی را به محیط هایی پویا تبدیل کرده است . از افکت های گرافیکی بازی که هنگام ضربه زدن به حریف بر روی صفحه نقش می بندد نیز نباید گذشت که مانند دیگر نسخه های سری ، لذت مبارزات را دو چندان می کند.

Tekken 7 Preview image 3

جزئیات استیج ها و افکت های گرافیکی بازی به خوبی قدرت آنریل انجین 4 را نشان می دهد

Tekken 7 Preview image 4

 افکت های گرافیکی بازی به شدت زیبا هستند

این بار قرار است بخش داستانی کاملی در بازی قرار گیرد و حتی به گفته هارادا ، کارگردان بازی ، داستانی تاریک تر انتظار بازیبازان را می کشد. شالوده داستان تکن 7 بر پایه عناصری مثل عشق ، غرور و انتقام خواهد بود و باید به این نکته اشاره داشت که بازی ، تمرکزش را بر روی معنای صحیح انسانیت معطوف داشته و نقاط ضعف و قوت این ویژگی را بررسی خواهد کرد. این بخش شامل صحنه های سینماتیک خواهد بود ، ضمن اینکه میان پرده های تعاملی نیز در بازی قرار خواهد گرفت ؛ همچنین قرار است دیالوگ های زیادی بین شخصیت ها رد و بدل شود.

Tekken 7 Preview image 5

سکانس های دکمه زنی ( QTE ) نیز در بازی قرار گرفته شده

طبق اخبار منتشر شده ، Tekken 7 آخرین قسمتی است که به روایت داستان میشیما می پردازد و این امکان وجود دارد که در عناوین بعدی سری ، داستانی مرتبط با میشیما وجود نداشته باشد. وبسایت گیم اسپات در جلسه پیش نمایش این بازی متوجه شد که ویژگی های سبک شوتر سوم شخص در قسمت داستانی بازی وجود دارد. در یکی از قسمت های داستانی که به شخصیت Lars مرتبط بود ، کاربر می توانست با بکارگیری مسلسل دستی خود به دشمنان شلیک کند و در این سکانس ، دوربین بازی مانند عناوین سوم شخص عمل می کرد ؛ البته هنوز مشخص نیست که چنین المانی در بخش چندنفره وجود خواهد داشت یا صرفا در قسمتی کوتاه شاهد این ویژگی خواهیم بود.

با وجود اینکه عمر زیادی از سری تکن می گذرد ، به جز Gon در Tekken 3 ، هیچ شخصیت مهمانی در این سری حضور پیدا نکرده ؛ درست برعکس دیگر عنوان فایتینگ نامکو ، یعنی سری Soul Calibur که شخصیت های مهمان در آن حضور پررنگی دارند . اما این بار شخصیت Akuma از سری Street Fighter  در نسخه جدید تکن حضور پیدا خواهد کرد و البته در بخش داستانی بازی نیز نقش پیدا می کند.(احتمالا Akuma تنها شخصیت مهمان Tekken 7 خواهد بود)

 

انتخاب آکوما در Tekken 7 ، وسوسه برانگیز خواهد بود

Tekken 7 Preview image 7

در سری Soul Calibur شخصیت های مهمان متنوعی وجود دارند که در تصویر بالا می توانید بیشتر آنها را مشاهده کنید. Soul Calibur از عناوینی بود که راه یافتن شخصیت های مهمان را در عناوین فایتینگ متداول کرد.

باید تا انتشار بازی صبر کرد و دید که نبرد بین کازویا و هیهاچی چگونه به پایان خواهد رسید و سازندگان تا چه حد می توانند در این بخش بی نقص عمل کنند. Tekken 7 بجز روایت کردن داستان خاندان میشیما ، بخش های دیگری را نیز در بر می گیرد و به غیر از داستان اصلی ، از بخش های جانبی برخوردار است که می توان به تجربه آنها پرداخت .

Tekken 7 Preview image 8

روایت داستان این پدر و پسر می تواند هیجان انگیز باشد

با ورود به نسل هشتم شاهد پدیده بازی های آنلاین هستیم و بسیاری از عناوین مطرح این نسل از بخش آنلاین بهره می برند. Tekken 7 نیز از این قاعده مستثنی نیست و به لطف مبارزات روان خود می تواند تجربه ای لذت بخش را در بخش آنلاین برای بازیباز ها رقم بزند. خوشبختانه عرضه عناوینی مثل Injustice 2 به خوبی می تواند جایگاه بخش آنلاین را در آثار فایتینگ محکم کرده و آن را به بخشی ثابت در این عناوین تبدیل کند. اما شاید نکته ای که کمی توی ذوق بزند ، عدم پشتیبانی Tekken 7 از قابلیت کراس پلتفرم است. این ویژگی کاربرد بسیاری در عناوین آنلاین دارد و این امکان را فراهم می کند تا کاربران دیگر پلتفرم ها بتوانند به تجربه بخش آنلاین بپردازند. به عنوان مثال کسانی که از نسخه PS4 یک بازی استفاده می کنند ، قادر هستند تنها با افرادی بخش آنلاین را تجربه کنند که دارای PS4 هستند ، اما در صورتی که بازی مورد نظر از قابلیت کراس پلتفرم برخوردار باشد ، بازیبازان می توانند با دارندگان پلتفرم های بیشتری به رقابت بپردازند. ویژگی مثبت قابلیت کراس پلتفرم به بیشتر شدن تعداد کاربران آنلاین برمی گردد که می تواند تاثیر خوبی بر دوام داشتن بخش آنلاین بازی ها بگذارد. در همین رابطه می توانید نظر طراح بازی Tekken 7 را در رابطه با قابلیت کراس پلتفرم مطالعه کنید.

Tekken 7 Preview image 9

بواسطه مبارزات لذت بخش Tekken 7 ، قسمت آنلاین بازی پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به بخشی سرگرم کننده دارد

تا به حال شخصیت های جدیدی برای Tekken 7 معرفی شدند که از جالب توجه ترین آنها می توان Shaheen را نام برد.(شخصیت عرب Tekken 7 معرفی شد) شاهین یک قاتل عرب است که از عربستان سعودی پا به جمع مبارزان تکن می گذارد. این شخصیت در زمان معرفی مورد توجه مردم عرب واقع شد و حتی در روزنامه ال ایام بحرین نیز توضیحاتی در مورد او ارائه گردید. در این توضیحات نوشته شده بود که ایده خلق چنین شخصیتی از سال ها قبل در ذهن هارادا وجود داشته اما او و تیمش با کشور های عربی و ظاهر این اشخاص آشنایی نداشتند و با سفر به این مناطق توانستند در این زمینه اطلاعاتی کسب کنند.

Tekken 7 Preview image 10

شاهین را می توان قابل توجه ترین مبارز اضافه شده به Tekken 7 نامید

اکثر شخصیت های محبوب سری تکن در این نسخه حضور دارند ، از ادی گوردو که در تکنیک کاپوئرا مهارت دارد بگیرید تا کینگ و یوشیمیتسو که می توانند حملاتی مرگبار وارد کنند ؛ شخصیت هایی که همگی از مبارزان پرطرفدار این مجموعه به حساب می آیند.

Tekken 7 Preview image 11

یوشیمیتسو از نظر ظاهری تغییرات زیادی به خود دیده

Tekken 7 Preview image 12

ادی گوردو ، شخصیت نام آشنای سری در بازی حضور خواهد داشت

Tekken 7 Preview image 13
اما امکان وجود داشتن برخی مبارزها همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. به عنوان مثال هنوز حضور Lei Wulong در بازی تایید نشده که این موضوع برای طرفداران این شخصیت ناراحت کننده است. هارادا با انتشار توئیتی این موضوع را مشخص کرد که افراد کمی دست به انتخاب Lei می زدند و در پاسخ به یکی از طرفداران گفت احتمال حضور او در بازی خیلی کم است ؟!

کانگوروی سری تکن ، Roger JR از مبارزانی است که در بازی حضور نخواهد داشت. به این دلیل که قرار گرفتن این شخصیت ، می تواند اعتراض هواداران حقوق حیوانات را در پی داشته باشد. اما حضور خرس معروف سری تکن ، یعنی Kuma در بازی تایید شده ؛ شاید به این دلیل که قدرت خرس بیشتر از انسان است و امکان اعتراض حامیان حقوق حیوانات وجود نخواهد داشت. در صورت تمایل، می‌توانید توضیحات هارادا را در زمینه ی وجود شخصیت های غیر انسانی در تکن 7 مطالعه کنید.

با پیش خرید کردن بازی می توانید به شخصیت Eliza که برای اولین بار در Tekken Revolution حضور پیدا کرد دسترسی داشته باشید. اما با پیش خرید کردن نسخه Xbox One ، جدا از دسترسی به شخصیت الیزا ، نسخه ای از Tekken 6 را دریافت خواهید کرد که با قابلیت بکوارد کنسول ایکس باکس وان قابل اجرا است.

برای نسخه PS4 بازی محتویات انحصاری در نظر گرفته شده که به معرفی آنان خواهیم پرداخت.

در نسخه PS4 ، لباس های کلاسیک از عناوین Tekken 2 و Tekken 4 برای شخصیت های کینگ ، جین و Xiaoyu در دسترس قرار می گیرند. بخش Jukebox از دیگر محتویات انحصاری نسخه PS4 خواهد بود که در آن می توانید به موسیقی های کلاسیک سری گوش دهید و این امکان وجود دارد تا لیستی از آهنگ های مورد علاقه خود را برای گوش دادن در هنگام بازی تشکیل دهید.

Tekken 7 Preview image 14

بخش Jukebox ، از ارزشمندترین محتویات انحصاری نسخه PS4 بازی است

اما شاید خبری که برای یک عنوان فایتینگ نا معقول بنظر برسد ، پشتیبانی بازی از هدست PS VR است که باید ببینیم این هدست چه کاربردی در بازی خواهد داشت. در همین رابطه می‌توانید مطلب مربوط به Tekken 7 عنوانی جدید با پشتیبانی کامل از Playstation VR را مطالعه نمائید. از بخش های متنوع Tekken 7 می توان به Battle Treasure اشاره کرد که شامل رتبه بندی های مختلف در در قسمت آنلاین و آفلاین می باشد. بخش Turbo نیز همانطور که از نام آن مشخص است باعث افزایش سرعت بازی می شود. اما بخش دیگر که مطمئنا برای طرفداران تکن خاطره انگیز است ، بخش Gallery است که در آن ویدیوهای ابتدایی و پایانی نسخه های قبلی تکن قابل رویت هستند.

Tekken 7 Preview image 15

رقابت بین عناوین فایتینگ حسابی داغ است و باید ببینیم کدام عنوان می تواند موفق تر از رقبای خود ظاهر شود. از دیدگاه نگارنده ،  نسخه جدید Marvel vs Capcom از همین حالا پیروز این میدان خواهد بود.

اینطور که بنظر می رسد باندای نامکو بطور جدی تمرکزش را برروی Tekken 7 گذاشته است. مکانیک های جدید ، وجود سکانس های دکمه زنی و البته بخش داستانی بهبود یافته از عواملی هستند که می توانند نسخه هفتم را به نقطه عطفی در کارنامه سری تبدیل کنند. شخصا مشتاق هستم تا ببینم بخش داستانی بازی تا چه اندازه پیشرفت کرده و باندای نامکو چه نقشه ای برای قسمت مرتبط با هدست واقعیت مجازی سونی دارد. باید دید که در 2017 نسخه جدید تکن می تواند در رقابت با Injustice 2 و Marvel vs Capcom Infinite پیروز شود یا کپکام و NetherRealm قلب طرفداران سبک فایتینگ را تسخیر خواهند کرد. Tekken 7 در تاریخ دوم ماه ژوئن ( 12 خرداد ماه ) برای سه پلتفرم PS4 ، Xbox One و PC عرضه می شود و این برای اولین بار است که تکن برای پلتفرم PC انتشار می یابد. به دارندگان کنسول PS4 توصیه می‌کنیم که بالغ بر 40 گیگابایت فضای خالی در هارد دستگاه برای نصب تکن 7 آماده کنند. در رابطه با حجم بازی Tekken 7 و تفاوت فاحشی که با فضای مورد نیاز برای نصب Street Fighter V دارد، می‌توانید به مطلب حجم مورد نیاز بازی مبارزه ای Tekken 7 مراجعه نمائید.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1395
    نظرها: 17
    تشکر: 13
    تشکرشده: 9
    کنسول‌های بازی:

    با سلام میخواستم بدونم چرا از عنوان بازی soma چیزی توی سایت نیست
    چرا کلیپی برای این بازی ساخته نشده

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1395
    نظرها: 17
    تشکر: 13
    تشکرشده: 9
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: dmirzaei8
    با سلام میخواستم بدونم چرا از عنوان بازی soma چیزی توی سایت نیست چرا کلیپی برای این بازی ساخته نشده

    گیم پلی این بازی توی سایتهای خارجی خیلی بازخورد خوبی داشته جزو بهترین بازیهای ترسناک معماییه سال خودش و در طول تاریخ بوده

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: dmirzaei8
    با سلام میخواستم بدونم چرا از عنوان بازی soma چیزی توی سایت نیست چرا کلیپی برای این بازی ساخته نشده

    ترسناکه برادر . بازی خیلی ترسناکه :amaz: ( البته یه مقدار قدیمی شده دیگه ) اجازه بدید یک بررسی بکینم . اگر شد و مخاطب هم داشت برای ساخت گیم پلیش وارد عمل می شیم :vic:

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 46
    تشکر: 25
    تشکرشده: 67
    کنسول‌های بازی:

    به به چه بهتر از این??
    خودم به شخصه بعد از معرفی این بازی شدیدا مورد هایپ قرار گرفتم،هرچند که تو کنفرانس ها زمان کمی بهش اختصاص داده میشد.
    فقط گرافیک عالیش شدیدا منو به خودش جذب کرد .تا این که چند وقت اخیر یه ویدیوی کامل از تمام مبارزات شخصیتای بازی دیدم و باید بگم بسی نایس بود ،مبارزات عالی ،دوربین داینامیک،صداگذاری معرکه که به نظرم اینقدر درست انجام شده بود که حال مبارزات رو دو چندان میکرد و همینطور که گفتم گرافیکش دیوونم کرد .کلا خیلی به این بازی امیدوارم .
    هر چی نباشه قراره ادامه ی محبوب ترین بازی فایتیگ عمرم به زودی منتشر شه.
    ممنون سینا جان بابت مقاله:li-bl:

    ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: btb cutting
    به به چه بهتر از این?? خودم به شخصه بعد از معرفی این بازی شدیدا مورد هایپ قرار گرفتم،هرچند که تو کنفرانس ها زمان کمی بهش اختصاص داده میشد. فقط گرافیک عالیش شدیدا منو به خودش جذب کرد .تا این که چند وقت اخیر یه ویدیوی کامل از تمام مبارزات شخصیتای بازی دیدم و باید بگم بسی نایس بود ،مبارزات عالی ،دوربین داینامیک،صداگذاری معرکه که به نظرم اینقدر درست انجام شده بود که حال مبارزات رو دو چندان میکرد و همینطور که گفتم گرافیکش دیوونم کرد .کلا خیلی به این بازی امیدوارم . هر چی نباشه قراره ادامه ی محبوب ترین بازی فایتیگ عمرم به زودی منتشر شه. ممنون سینا جان بابت مقاله:li-bl:

    سلام
    خواهش می کنم دوست من:blink:

    ‏btb cutting از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 255
    تشکر: 194
    تشکرشده: 136
    پروفایل psn: MBEMPIREir
    رتبه لیدربرد psn: 48
    کنسول‌های بازی:

    چه حیف tag نداره عادت کرده بودبما
    کلا من که با این پدر بزرگه نمیتونستم بازی کنم چه برسه به کوما
    بی صبرانه منتظر این بازی هستم شدید :gr::sl:

    ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    هیچوقت نتونستم با مورتال کمبات یا استریت فایتر ارتباط برقرار کنم اما تیکن :li-bl: یه چیز دیگس . فوق العاده بازی جذابیه که هم تازه کارها باهاش ارتباط برقرار می کنن و هم اونهائی که در حد "نابود" بازی می کنن
    پینوشت : نابود یعنی یه چیزی تو مایه های دمش گرم :vic:
    البته با این موضوع که Tekken Tag 2 به سرعت فراموش شده کاملا مخالفم . من و تمام افرادی که تیکن بازی می کنن و می شناسمشون، نزدیک به 2 سال فقط Tekken Tag 2 بازی کردیم . مشت زدیم و مشت خوردیم . تنها دلیلی که یک مقدار بازار این بازی سرد شد، عرضه ی نسل هشتم کنسول های بازی بود. واگر نه Tekken Tag2یکی از شماره های خوب سری بحساب میامد.

    ‏reza maleki و ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: SirGhas
    هیچوقت نتونستم با مورتال کمبات یا استریت فایتر ارتباط برقرار کنم اما تیکن :li-bl: یه چیز دیگس . فوق العاده بازی جذابیه که هم تازه کارها باهاش ارتباط برقرار می کنن و هم اونهائی که در حد "نابود" بازی می کنن پینوشت : نابود یعنی یه چیزی تو مایه های دمش گرم :vic: البته با این موضوع که Tekken Tag 2 به سرعت فراموش شده کاملا مخالفم . من و تمام افرادی که تیکن بازی می کنن و می شناسمشون، نزدیک به 2 سال فقط Tekken Tag 2 بازی کردیم . مشت زدیم و مشت خوردیم . تنها دلیلی که یک مقدار بازار این بازی سرد شد، عرضه ی نسل هشتم کنسول های بازی بود. واگر نه Tekken Tag2یکی از شماره های خوب سری بحساب میامد.

    سلام قاسم جان
    منظور من این نبود که نسخه TT2 بازی بدیه:tear:ولی خب قبول کنید این بازی فراموش شد دیگه:wacky:مثلا نسخه اخیر هیتمن بازی خوبی بود اما خب خیلی ها هستن که بطور کل بازی رو فراموش کردن دیگه:wow:
    ولی جدا از این حرفا من بدجوری منتظر marvel vs capcom infinite هستم و مطمئنم تو سبک خودش از تکن و اینجاستیس جذاب تر خواهد بودgrin

    آخرین بار در تاریخ حدود 6 سال قبل توسط سینا محمدی ویرایش شد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.