نویسنده: محمد مراقی یکشنبه، 16 مهر 1396
ساعت 00:45

پیش نمایش بازی WWE 2K18

4.5 از 5

فراتر از رینگِ مسابقه | پیش نمایش بازی WWE 2K18

مسابقات خشن و پر هیجان WWE یا همان کشتی کجِ خودمان، علاوه بر امریکا، مهد این رشته‌ی به ظاهر ورزشی، در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارد. شاید بتوان بعد از فوتبال، WWE را نیز یکی از پرطرفدار ترین رشته های ورزشی به حساب بیاوریم که همواره عده‌ی زیادی را چه در استدیوی مسابقات و چه پای تلوزیون، مشغول تماشای خود می‌کند و موجب به جوشش درآمدن آدرنالین آنها می‌شود.

مدت بسیار زیادی است که مسابقات WWE پا به درون بازی های ویدئویی گذاشته و همواره سعی می‌کند تجربه‌ای کامل و هیجان انگیز را از این مسابقات به ارمغان بیاورد. اما متاسفانه هر سال که نسخه‌ی جدیدی از آن توسط کمپانی بزرگ 2K به انتشار می‌رسد، مدام ایرادات فنی و غیر فنی بسیاری را مشاهده می‌کنیم که در بخش های مختلف بازی در زمینه های متفاوت به چشم می‌خورند. برای مثال انیمیشن های راه رفتن و دویدن و مشت زدن کشتی گیران درون بازی بسیار سطحی و غیر واقعی است و فاصله‌ی زیادی با نمونه‌ی حقیقی آن در مسابقات WWE دارد. مشکلات ریز و درشت در این سری بازی ها زیاد بودند و سازندگان نیز قادر به برطرف کردن آنها تنها در یک نسخه نبودند و همواره در سال های متوالی به رفع مشکلات مختلف نسخه های قدیمی در بازی های جدید می‌پرداختند و البته متاسفانه مشکلات جدیدی را نیز به آن اضافه می‌کردند.

امسال نیز طرق سنت هر سال شاهد انتشار نسخه‌ی جدیدی از سری بازی های WWE هستیم که تحت عنوان WWE 2K18 قرار است در پاییز سال جاری برای کنسول های نسل هشتمی و کامپیوترهای شخصی و برای اولین بار برای کنسول پرتابل و خانگی Nintendo Switch منتشر شود. اینطور که پیداست WWE 2K18 در زمینه های مختلف و زیادی دست به تغییرات بنیادین زده است و می‌خواهد کامل ترین تجربه از دنیای مسابقات WWE را برای طرفداران این ورزش به ارمغان بیاورد. استدیوی Visual Concept تمام سعی خود را در توسعه‌ی WWE 2K18 کرده است تا ایرادات فنی و غیر فنی نسخه های پیشین سری را از بین ببرد و آیتم های زیاد و سرگرم کننده‌ی جدیدی به بازی اضافه کند. اگر این استدیو بتواند با اتکا به وعده هایی که داده و ویدئوهایی که از بازی خود به نمایش درآورده عمل کند، با یکی از بهترین نسخه های سری بازی های WWE طرف هستیم که می‌تواند مخاطبان بازی های ویدئویی را با این سری بازی هایی که مدتی است از سر زبان ها افتاده، آشتی دهد. اینطور که پیداست WWE 2K18 حتی بهتر از نسخه‌ی سال 2011 که توسط کمپانی THQ منتشر شده بودد، به نظر می‌رسد و حرف های زیادی برای گفتن دارد. با پیش نمایش بازی WWE 2K18 همراه بازی‌مگ باشید.

2108 3همانطور که گفته شد، کشتی گیر ها در بازی از جزئیات خوب و دقیقی برخوردار هستند

در بخش My Player می‌توانید به شخصی سازی یکی از کشتی گیران محبوب خود بپردازید و آن را در زمینه های مختلف با مبارزات متوالی ارتقا دهید. بازیبازها می‌توانند از کشتی گیر شخصی سازی شده‌ی خود در قسمت My Player، در بخش های مختلف بازی استفاده کنند و آن را در زمینه های متفاوت به موفقیت برسانند. برای مثال می‌توانید با کشتی گیر خود در بخش Road to Glory که مسابقات PvP را به ارمغان می‌آورد، با دیگر بازیباز ها در نقاط مختلف جغرافیایی و کشتی گیرهای شخصی سازی شده‌شان مبارزه کنید.

یکی دیگر از ویژگی های خوب و سرگرم کننده‌ی بازی را می‌توان امکان گشت و گذار در پشت صحنه‌ی مسابقات دانست. در WWE 2K18 می‌توانید در پشت صحنه‌ی مسابقات و رختکن ها به جستجو بپردازید و با دیگر آیتم های درون محیط تعامل برقرار کنید. برای مثال در این قسمت می‌توانید طراحان لباس و مدیر کل ها را مشاهده کرده و از همه مهم تر با اسطوره‌های افسانی مسابقات WWE ملاقات کنید. اینطور که پیداست هر یک از این اسطوره ها قادر به ایجاد یک خط داستانی فرعی برای شما هستند و ماجراهای جدید و مستقل از یکدیگر را رقم می‌زنند.

در قسمت مربوط به اجرای Promo های مختلف نیز شاهد پیشرفت‌های چشمگیری از قبیل اضافه شدن 200 انیمیشن جدید برای کشتی گیران در این بخش هستیم. علاوه بر این، سیستم امتیاز دهی جدیدی به این بخش افزوده شده که طبق اجرای Promo ها و بیان دیالوگ های مختلف توسط شما به دادن امتیاز به کشتی گیرتان می‌پردازد. پایبند بودن به بحثی که در ابتدا در شروع یک Promo کلید زدید و روی آن تمرکز کردید، یکی از روش های کسب امتیاز در این بخش است و به طور کلی برای کسب امتیاز بیشتر، باید شخصیتی کاریزماتیک و به مراتب پرطرفدارتری را نسبت به دیگر کشتی گیران در مسابقات درون بازی داشته باشید. حرف از دیگر کشتی گیران درون بازی به میان آورده شد. امسال در بازی WWE 2K18 شاهد بیش از 170 کشتی گیر مختلف هستیم که طی محتواهای اضافی بیشتر در قالب DLC های دانلودی، بر تعداد آنها افزوده خواهد شد. در میان این کشتی گیر ها تمام ستاره های قدیمی و جدید این سری مسابقات به چشم می‌خورند و با یکی از کامل ترین لیست های کشتی گیر های مختلف در سری بازی های WWE طرف هستیم.

از لحاظ موسیقی متن های جذاب و هیجان انگیز بازی نیز می‌توان تا حدودی در رابطه با بازی WWE 2K18 مطمئن بود. آلبوم موسیقی متن هایی که قرار است در WWE 2K18 آنها را بشنویم، توسط دواین جانسون دوست داشتنی یا همان راک خودمان جمع آوری شده‌اند. جانسون در این زمینه اعلام کرده که این آلبوم را می‌توان مجموعه‌ای موزیک های مورد علاقه‌ی وی به حساب آورد که به او انرژی بسیار زیادی می‌دهند و در تمرین های خود به آنها گوش می‌دهد. چه چیزی بهتر از موزیک های انرژی بخشی که راک در تمرین هایش گوش می‌دهد، به عنوان موسیقی متن های یک نسخه‌ی جدید از سری بازی های WWE پیدا می‌شود؟

Neville2به لطف ویژگی های جدید بازی، می‌توانید برای کمربند شخصی سازی شده توسط خودتان، به مسابقه بپردازید

دیگر بخشی که در بازی WWE 2K18 شاهد آن هستیم، قسمت Universe Mode است که در به محبوبیت رساندن کشتی گیر ها نقش بسیار چشم گیری خواهد داشت. در این بخش با مدیریت شبکه های تلویزیونی پر مخاطب از قبیل سه شبکه‌ی RAW، NXT و Smack Down Live می‌توانید در آخر هفته ها که تعداد بینندگان بسیار زیاد می‌شود، مسابقات مختلف را برنامه ریزی کنید و به روش های مختلف آن ها را پشت سر بگذارید. دو شیوه‌ی مختلف پشت سر گذاشتن مسابقات در Universe Mode این است که می‌توانید با کنترل کشتی گیر توسط خودتان به مبارزه بپردازید یا اینکه تمام طول مدت زمان مسابقه را Skip کنید و تنها نتیجه‌ی آن را به دست بیاورید. از طرفی دیگر از تمام این موارد که بگذریم، بازی در زمینه‌ی جلوه های بصری و گرافیک نیز در سطح خوبی قرار دارد و شاهد بافت های باکیفیت و طراحی های باجزئیات و شبیه به واقعیتی از کشتی گیران درون بازی هستیم.

در مجموع بازی WWE 2K18 اگر آنطور که سازندگانش در استدیوی Visual Concepts وعده داده‌اند عمل کند، به یکی از بهترین نسخه های سری بازی های شبیه ساز WWE تبدیل می‌شود و تجربه‌ی سرگرم کننده و جذابی را از مسابقات خشونت آمیز و هیجان انگیز WWE به ارمغان می آورد. بازی WWE 2K18 در تاریخ 17 اکتبر سال جاری میلادی، مصادف با 25 مهر سال جاری شمسی برای کنسول های نسل هشتمی PS4 و Xbox One، کامپیوتر های شخصی و همچنین Nintendo Switch به انتشار خواهد رسید و جلوه‌ای متفاوت یا شاید هم تکراری و پر از ایراد (!) را از این مجموعه به نمایش در می‌آورد. بهرحال، باید منتظر ماند و دید که امسال این سری به کدام سمت حرکت کرده، بهتر شده و مشکلات گذشته را برطرف نموده؟ یا پسرفت کرده و باز هم تکرار ایرادات گذشته است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.