نویسنده: پدرام پورامامعلی شنبه، 23 دی 1396
ساعت 22:14

5 دلیل برتری Star Wars Battlefront II نسبت به نسخه‌ی شماره‌ اول

5 از 5

در این مقاله قصد داریم 5 عاملی که موجب برتری Star Wars Battlefront II نسبت به نسخه‌ی شماره‌ یک این عنوان شده‌اند را بررسی کنیم

نوشته‌ی زیر ترجمه‌ی یکی از مقالات سایت CogConnected است که به بررسی نقاط قوت بازی Electronic Arts اختصاص دارد.

چند ماهی از عرضه‌ی بازی Star Wars Battlefront II می‌گذرد و با وجود تمام حواشی و سروصداهایی که در زمان عرضه‌ ایجاد شد، این عنوان توانسته در بسیاری از زمینه‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان دهد و بدون شک Star Wars Battlefront II پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسخه‌ی قبل داشته است.

با وجود اینکه بازی‌های بسیاری در جهان «جنگ ستارگان» ساخته شده‌اند، تعداد کمی از آنها را می‌توان در کنار سری Battlefront قرار داد. نبردهای بزرگی که در این سری وجود دارند که حس و حال فیلم‌های جنگ ستارگان را برای بازیکنان زنده می‌کند. شاید بتوان گفت که همین عامل موجب تمایز سری Battlefront شده است. وقتی نسخه‌ی بازسازی شده‌ Star Wars Battlefront عرضه شد، هواداران با جلوه‌های بصری بی‌نظیری روبرو شدند. همین موجب شد تا برای اولین بار در بازیهای ویدیویی حس قرار گرفتن در نبردهای بزرگ جنگ ستارگان به خوبی به بازیکنان القا شود. با وجود اینکه نتیجه‌ی نهایی پایین تر از حد انتظارات بود، اما Star Wars Battlefront توانست پایه‌های موفقیت دنباله‌های این سری را به خوبی ایجاد کند. در دومین نسخه از این سری، Electronic Arts تمام تلاش خود را کرد تا انتظارات هواداران را برآورده سازد و نتیجه این شد که یک تجربه‌ی لذت‌بخش و کامل در دنیای جنگ ستارگان بوجود آمد. EA به سختی تلاش کرد تا بازی به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت ممکن ساخته شود و برای کسانی که هر دو شماره‌ی Star Wars Battlefront را تجربه کرده‌اند، پیشرفت بازی در مقایسه با نسخه‌ی قبل کاملا واضح است. صحبت کردن راجع به جلوه‌های گرافیکی بروز شده‌ی بازی کار آسانی است. قبل از عرضه‌ی بازی، EA قول داده بود که بهترین تجربه‌ی بصری را فراهم آورد.

در ادامه 5 مورد که پیشرفت چشمگیر Star Wars Battlefront II نسبت به نسخه‌ی قبل را نشان می‌دهد با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

1- وجود اهداف مختلف در بخش چند نفره

در بازی Star Wars Battlefront II مدهای مختلفی برای رقابت بازیکنان در نظر گرفته شده است. هرکدام از این مدها، هدف مخصوص به خودشان را دارند. در بازی Battlefront I مدهایی همچون Starfighter Assualt تنوع کوتاهی به بازی می‌دادند که شامل نابود کردن راههای ارتباطی دشمن می‌شد، به جز آن، بقیه‌ی مدها در بازی بتلفرانت 1 شامل بخش‌های خسته کننده‌ای در قالب فتح پرچم و یا کشتن دشمنان می‌شدند که در واقع ظرافت و توجه به جزییات در طراحی آنها بکار نرفته بود. اگرچه در Battlefront II اهداف مختلفی در هر مپ برای بازیکنان تعیین می‌شود تا هرج و مرج کاهش یابد. این اهداف و وظایف شامل نابود کردن بخش‌های مختلف، دزدیدن و یا پس گرفتن دفترچه‌های اطلاعاتی، دفاع از یک بخش از مپ و البته از بین بردن دشمنان می‌شوند. هر تیمی که زودتر 3 هدف بالا را تکمیل کند برنده خواهد شد؛ این عامل موجب پیچیده‌تر شدن جریان بازی و پویایی آن می‌شود. وجود مینی-استوری‌ها نیز به این امر کمک می‌کند. برای مثال حمله به سیاره‌ی Naboo به عنوان نیروهای فدراسیونِ Trade همان احساسی را به ما می‌دهد که با مشاهده‌ی نبردهای حماسی جنگ ستارگان تجربه کردیم. تمام این‌ها در کنار هم بازی را از حالت خشکی نسخه‌ی قبل خارج می‌کند و به آن حس زنده بودن می‌بخشد.

2- کوتاه‌تر شدن زمان لازم برای شارژ شدن قابلیت‌های ویژه

شاید برخی با این موضوع مخالف باشند، اما به نظر می‌رسد که زمان لازم برای شارژ شدن قابلیت‌های ویژه (Cooldown Times) در Battlefront 2 منطقی‌تر از نسخه‌ی قبل شده است. در بتل‌فرانت 1 زمان زیادی نیاز بود تا بتوان از نارنجک‌ها و اسلحه‌های فرعی استفاده کرد؛ اما در Battlefront II بازیکنان می‌توانند براحتی از قابلیت‌های ویژه استفاده کنند. این بدان معناست که صحنه‌های تیراندازیِ مستقیم ممکن است به طور ناگهانی به یک نبرد تاکتیکی تبدیل شوند. علاوه بر آن، استفاده از Star Card نیز موجب می‌شود زمان Cooldown به مراتب کاهش بیشتری پیدا کند که این امر در نهایت تاکتیک‌های متنوعی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

3- کلاس‌های منحصر به فرد و متعادل

بتل‌فرانت در اصل به بازیکنان این اجازه را می‌دهد که تجهیزات و اسلحه‌ی دلخواهشان را انتخاب کنند و بدون هیچگونه محدودیتی وارد نبرد شوند. اما در Battlefront II، سیستم کلاس بندی معرفی شده است. در این سیستم 4 کلاس پایه، 2 کلاس پیشرفته، هیروها و همچنین وسایل نقلیه در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرند. این کلاس‌ها در صورت استفاده‌ بجا بسیار کارآمد خواهند بود؛ در عین حال تعادل گیم‌پلی را نیز از بین نمی‌برد. هرکلاس دارای یک ویژگی برتر و متمایز است. برای مثال کلاس Heavy Trooper می‌تواند در مقابل گلوله‌ها مقاومت بیشتری از خود نشان دهد و یا کلاس Officer سپر و تیربار را در اختیار تیم قرار می‌دهد. هیروها نیز با تغییرات زیادی مواجه شده‌اند. طراحی هیروها در Battlefront II خاص‌تر از نسخه‌ی قبل انجام شده است. توانایی‌های متفاوتِ هر هیرو اکنون بیش از پیش به چشم می‌آیند. سازندگان بر روی طراحی کلاس‌ها تمرکز ویژه‌ای داشتند و به نظر می‌رسد که تلاششان موفقیت آمیز بوده است.

4- نبردهای هوایی

یکی از بزرگترین انتقادات هوادرانِ جنگ ستارگان به بازی قبلی سری، عدم وجود نبردهای هوایی بود. EA به این انتقادات توجه کرد. اکنون و در Battlefront II قادر خواهید بود نبردهای هوایی حماسی را مشاهده کنید. شرکت کردن در نبردهای هوایی ساده است اما استاد شدن در آن کار هر کسی نیست و نیاز به تمرین فراوان دارد. ممکن است کنترل فضاپیماها برای برخی سخت باشد (می‌توان این کنترل‌ها را در منوی Settings تغییر داد). مهمترین ویژگی در طراحی نبردهای فضایی این است که هیچگونه سیستم کمکی در بازی وجود ندارد. این عامل به بکر شدن تجربه‌ی این بخش از بازی کمک فراوانی می‌کند. بتل‌فرانت 2 فاقد قابلیت‌های ردیابی، قفل کردن بر روی هدف و دنبال کردن فضاپیما است؛ تمام این موارد در حیطه‌ی وظایف خلبان قرار می‌گیرد. دنبال کردن فضاپیما حریف در آسمان‌ها با استفاده از مهارت خودتان بسیار لذت‌بخش است. نبود هیچگونه سیستم کمکی به شما حس تمرکز و گوش به زنگ بودن را القا می‌کند. ردیابی حرکات مختلف دشمن در فضا و یا عبور از کنار ایستگاه‌های فضایی غول پیکر، آدرنالین خون هرکسی را افزایش خواهد داد.

5- بخش تک نفره‌ قوی

علی رغم محبوبیت فوق‌العاده‌ بازیهای چند نفره، همواره بخش خاصی از مخاطبان وجود دارند که ترجیح می‌دهند در بخش داستانی با کشتن بات‌ها از بازی لذت ببرند. بتل‌فرانت 1 در بخش تک نفره محدودیت‌ فراوانی داشت و در این زمینه کاملا نا امید کننده ظاهر شد. بتل‌فرانت 2 اما با وعده‌های فراوان در بخش تک نفره به هوادران معرفی شد. سازندگان دو بخش Campaign و Arcade را برای قسمت آفلاین بازی  در نظر گرفته بودند. بخش Arcade خود دارای مدها مختلفی است، که استفاده از «قهرمانان جنگ ستارگان» در این مدها لذت فراوانی به همراه دارد و البته بازیکنان در آن به چالش کشیده خواهند شد. این مدها مانند Onslaught و Team Battle قابلیت شخصی سازی فراوانی دارند؛ از درجه سختی گرفته تا محدودیت زمانی و تعداد دشمنان. در بخش کمپین، داستان شخصیت Iden Versio دنبال می‌شود، او فرمانده‌ی تیم Inferno در ارتش امپراطوری است. Motive Studios برای ساخت بخش کمپین با Lucasfilms همکاری نزدیکی داشت و وقایع رخ داده در بازه‌ی زمانی بین اپیزود ششم و هفتم جنگ ستارگان را روایت می‌کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.