نویسنده: حمیدرضا دوشنبه، 23 ارديبهشت 1398
ساعت 00:20

نگاهی به بازی Sonic Team Racing چند روز پیش از انتشار جهانی آن مطلب ویژه

4.67 از 5

زمانی که به بازی‌های سبک Kart Racing نگاه می‌کنیم، می‌توانیم با اطمینان سری Mario Kart را به عنوان بهترین عنوان این سبک معرفی کنیم. این سری برای سال‌های متمادی رتبه اول این سبک را در اختیار داشته است و احتمالا این برتری را در سال‌های آینده نیز حفظ کند. اما عناوین دیگری نیز در این سبک هستند که مطمئنا ارزش تجربه کردن را دارند، دو عنوان Sonic Team Racing و Crash Team Racing Nitro-Fueled به ترتیب در تاریخ بیست و یکم ماه May و June عرضه خواهند شد.

0XVBQMCA

Sumo Digital استودیوی بازی سازی‌ای است که مسئولیت ساخت دوعنوان قبلی سری Sonic Racing را برعهده داشته است و این بار نیز با Sonic Team Racing به میدان رقابت بازگشته است. مختصر شدن اسم عنوان جدید بی دلیل نیست و کلمه “Team” از اهمیت بالایی در بازی برخوردار است. تمرکز اصلی این نسخه از بازی روی مسابقات تیمی است، در ابتدای هر بازی شما با افراد دیگر یا هوش مصنوعی هم تیم می‌شوید و این مجموع امتیازات شما است که نتیجه نهایی هر مسابقه را مشخص می‌کند. اما جنبه تیمی بودن بازی صرفا به بدست آوردن امتیازات محدود نمی‌شود، راه‌های زیادی برای انجام فعالیت تیمی وجود دارد؛ به طور مثال می‌توانید از کنار هم تیمی‌هایی که تصادف کرده اند عبور کنید و آن‌ها را به مسیر مسابقه برگردانید، می‌توانید از مسیر سرعت هم تیمی‌هایتان عبور کنید تا سرعت‌تان بیشتر شود و در نهایت با کمک هم تیمی‌هایتان، تیم رقیب را از سر راه بردارید و رتبه اول را به دست آورید.

SlPhEamQ

عنصر دیگر گیم‌پلی که از اهمیت بالایی برخوردار است، آیتم‌های موجود در بازی است. با دریافت هر یک از جعبه های آیتم در بازی، موجوداتی به نام Wisp دریافت می‌کنید، تنها زمانی می‌توانید به بهترین آیتم‌های بازی دست پیدا کنید که این Wisp‌ها را به سایر هم تیمی‌های‌تان انتقال دهید؛ با این کار این Wispها تبدیل به آیتم‌هایی می شوند که در موقعیت فعلی شما در مسابقه می‌توانند حسابی کمک‌تان کنند، تقریبا شبیه سری ماریو کارت که نفرات اول معمولا نمی‌توانند Blue Shell دریافت کنند و بیشتر موز گیرشان می‌آید. با زدن یک دکمه به راحتی می‌توانید آیتم‌هایتان را برای هم تیمی‌های‌تان بفرستید و یا اینکه از آن‌ها درخواست آیتم کنید. نکته قابل توجه این است که اگر آیتم‌های دریافتی شما از هم تیمی‌تان به شما منتقل شود، احتمال اینکه تعداد بیشتری از یک آیتم خاص را دریافت کنید بیشتر می‌شود، بنابراین ممکن است به جای یک موشک، سه عدد موشک دریافت کنید.

J1EQowXg

زیر ماشین تمامی پلیرها یک نوار قرار دارد که با پیشرفت در مسابقه کم کم پر می شود و زمانی که کامل پر شد می‌توان با استفاده از آن یک حرکت نهایی انجام داد. این حرکت باعث می‌شود سرعت شما برای مدتی کوتاه بالا برود و همچنین با برخورد با رقیبان آن‌ها را از مسیر خود منحرف کنید. کار تیمی در نحوه استفاده از این حرکت ویژه نیز تاثیر دارد، اگر همه هم تیمی‌ها حرکت نهایی خود را به طور هم‌زمان فعال کنند، مدت ماندگاری آن بالاتر می‌رود. البته اجباری در این کار نیست و در صورت نیاز مبرم به اول شدن می‌توانید در هر لحظه‌ای که فکر می‌کنید مناسب است از آن استفاده کنید.

 

مسلما بازی تیمی شما را درتا حد مشخصی می‌تواند در مسابقات جلو ببرد و برای بدست آوردن بهترین نتیجه باید از مهارت‌های رانندگی مناسبی نیز برخوردار باشید. بازی از نظر گیم‌پلی و مکانیک‌های رانندگی تغییر زیادی نسبت به عناوین قبلی نداشته است، دریفت کشیدن روی پیچ‌ها، استفاده از آنالوگ سمت راست در هوا برای بالا بردن سرعت و عبور از راه‌های میانبر همگی جزو المان‌های قدیمی گیم‌پلی بازی هستند که در این نسخه نیز وجود دارند. با این وجود تغییراتی در گیم پلی بازی شکل گرفته که پرداختن به آن‌ها بی اهمیت نیست. 

اولین تغییر این است که اکنون کاراکترهای بازی به سه دسته سرعتی، قدرتی و تکنیکی تقسیم شده‌اند. هر تیم 5 تایی از کاراکترهای بازی شامل حداقل یک کاراکتر از انواع بالاست، و هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خود را به همراه دارند. به طور مثال کاراکترهای قدرتی می‌توانند اشیای روبروی‌شان را در هم بشکنند و از میان آن‌ها عبور کنند، کاراکترهای سرعتی از سرعت بالاتری نسبت به دیگران برخوردارند، و کاراکترهای تکنیکی می‌توانند از مسیرهای ناهموار بدون از دست دادن شتاب عبور کنند.

در بخش تک نفره سونیک و دوستانش دعوت به یک سری مسابقات رانندگی می‌شوند، در اکثر این مسابقه‌ها هدف کسب مقام اول است اما در برخی از آن‌ها هدف جمع آوری بیشترین میزان حلقه و یا در هم شکستن بیشترین میزان اشیای موجود در محیط است. در حالت آفلاین امکان مسابقه دادن هم‌زمان 4 نفر به صورت Split Screen وجود دارد و در حالت مولتی پلیر آنلاین، دوازده پلیر می‌توانند به طور همزمان با هم مسابقه دهند.

zIRaEKIQ

تعداد زیادی مسیر متفاوت برای مسابقه در نظر گرفته شده است که همگی از نظر طراحی بسیار زیبا و رنگارنگ هستند. موسیقی متن بازی نیز تا این‌جایی که به آن گوش داده‌ایم با استفاده از ترک‌های الکترونیک ریتم تند باعث بالا رفتن هیجان و جذابیت مسابقات می‌شود. علاوه بر این وجود اکثریت شخصیت‌های محبوب سری سونیک و امکان شخصی سازی ماشین‌ها و کاراکترها باعث شده که بازی به این زودی‌ها تکراری نشود.

در نهایت اگر به دنبال یک بازی گروهی جذاب و مفرح هستید یا علاقه دارید مهارت‌تان را در بخش چند نفره آنلاین به رخ دیگران بکشید عنوان Sonic Team Racing می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما در بین بازی‌های ماه جاری باشد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.