نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 21 فروردين 1398
ساعت 16:00

صحبت‌های جدید سازندگان Game Of Thrones درباره پایان سریال

بنیوف و ویس درباره پایان سریال بازی تاج و تخت مصاحبه جدیدی انجام دادند

4.33 از 5

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ با نزدیک شدن به موعد پخش اولین قسمت از فصل پایانی سریال Game Of Thrones، شورانرهای سریال یعنی دیوید بنیوف و دی‌.بی. ویس صحبت‌های تازه‌ای را درباره ساخت سریال و درنهایت به پایان رسیدن آن مطرح کرده‌اند. به گفته آن‌ها، پس از گذشت هفت فصل از نمایش یک سریال حماسی، ارائه یک پایان و جمع‌بندی خوب کار بسیار سخت و پرفشاری بوده است.

حدود ۴ روز دیگر میلیون‌ها بیننده و طرفدار می‌توانند پس از مدت‌ها انتظار، شاهد شروع فصل هشتم و پایانی سریال «بازی تاج و تخت» باشند. این سریال پربیننده و محبوب، پس از حدود هشت سال حالا به انتهای راه رسیده و طرفداران، مشتاق دیدن فرجام کار درباره جنگ ارتش‌های مردگان و زندگان، تخت آهنین و همه تئوری‌ها درباره مرگ و زنده ماندن شخصیت‌های مختلف سریال هستند. اخیرا David Benioff و D.B. Weiss به عنوان شورانرهای سریال، درباره پایان‌دادن به این همه خط داستانی به شکلی که همه طرفداران راضی باشند صحبت‌های جالبی انجام دادند. به گفته بنیوف، گرچه آن‌ها می‌خواستند که طرفداران از پایان سریال لذت ببرند، ولی مطمئن هستند که این پایان‌بندی همه را راضی نمی‌کند. او در این زمینه گفت:

در هیچ مدل و نسخه‌ای نمی‌توان کاری انجام داد که همگی بگویند «من با تک تک دیگر افراد کره زمین موافقم که این بهترین روش برای پایان دادن به سریال بود». این یک واقعیت محال است که وجود خارجی ندارد. شما امیدوار هستید که به بهترین شکل ممکن کارتان را انجام دهید، و نسخه‌ای را بسازید که بهتر از هر ورژن دیگری باشد. با این حال می‌دانید که ممکن است برخی از آن خوش‌شان نیاید. من به این شکل بودم که وقتی دیگر افراد از چیزی خوش‌شان می‌آید، می‌گویم بله از نظر من هم خوب است، ولی امیدوار بودم بهتر از این می‌شد.

پس از صحبت‌های بنیوف، ویس نیز گفت که موضوع فرجام سریال، چیزی بوده که از همان ابتدای کار درباره آن بحث می‌شد. به گفته او، الآن بیش از یک دهه است که مشغول ساخت سریال Game of Thrones هستند و این بسیار مهم  است که طرفداران چطور از انتهای داستان استقبال می‌کنند. بنیوف نیز در این زمان گفت:

یک داستان خوب اگر یک پایان بد داشته باشد، دیگر یک داستان خوب نیست. معلوم است که ما درباره پایان سریال نگرانی داشتیم. همزمان با این موضوع، بخشی از جذابیت کار در این است که ببینیم طرفداران درباره مسائل و داستان و فرجام کار بحث و گفتگو می‌کنند.

بنیوف در ادامه گفت که پایان‌بندی یک بخش بسیار مهم در سریال‌ها است و خودش هم به شخصه از نحوه پایان برخی سریال‌ها شدیدا لذت برده است.

من شخصا از نحوه پایان سریال The Sopranos [که بسیار سورپرایزکننده و با سیاه شدن صفحه سرانجام کار نامعلوم باقی ماند] لذت بردم. این البته به این معنی نیست که ما در Game of Thrones هم چنین پایان دراماتیک و مشابهی با The Sopranos داشته باشیم، ولی از بحث و مجادله دنباله‌داری که آن پایان‌بندی در میان طرفداران ایجاد کرده بود لذت بردم. وقتی درانتهای سریال به یک باره صفحه سیاه شد، من هم یکی از آن دست بینندگانی بودم که فکر کردم تلویزیون قطع شده است. بعد بلند شدم تا کابل‌ها را چک کنم چون باورم نمی‌شد در مهم‌ترین لحظه برای من و در حین دیدن انتهای کار احتمالا کابل‌ها قطع شده‌اند. فکر می‌کنم آن پایان بهترین ورژن از هر نسخه دیگری برای پایان دادن به سریال بود. همزمان اما بسیاری از طرفداران از این پایان متنفر بودند.

بنیوف و ویس، سپس به دلایل کارگردانی آخرین قسمت از سریال اشاره کردند؛ درحالی که اپیزودهای مختلف سریال توسط کارگردانان مختلف ساخته شده، ولی ویس و بنیوف تصمیم گرفتند تا اپیزود پایانی را خودشان کارگردانی کنند.

[این تصمیم به معنای آن نیست که ما به کارگردانان خود اعتماد نداشتیم] وقتی چیزی برای این همه مدت در کنار شما نشسته باشد، شما یک حس ارتباط ویژه با آن برقرار می‌کنید. درباره فینال کار و اپیزود نهایی سریال هم فقط نظر ما این نبود که این سکانس یا آن بخش از فیلمبرداری باید حس موردنظر را به شکلی که مطلوب ما بود منتقل کند. پس واقعا منصفانه نبود که درباره همه اجزا اپیزود از یک کارگردان دیگر بخواهیم تا دقیقا آنچه در ذهنمان بود را اجرایی کند. باید مدام پشت سر کارگردان سرک می‌کشیدیم و سعی می‌کردیم هر قسمت را متناسب با آنچه در ذهن داریم در می‌آوردیم. این بسیار کار را برای کارگردان سخت می‌کرد. پس درنهایت به این نتیجه رسیدیم که این اپیزود باید توسط خودمان ساخته شود تا حداقل حتی اگر بخشی از آن مورد پسند هم واقع نشد، من به بنیوف و بنیوف هم به من اعتراض می‌کرد.

قسمت اول از فصل آخر سریال بازی تاج و تخت در روز ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) پخش می‌شود. شما می‌توانید «همه چیزهایی که دانستن آن‌ها پیش از دیدن این فصل مورد نیاز هستند» را نیز در بازی‌مگ مطالعه کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.