نویسنده: محمد مقصودی جمعه، 06 بهمن 1396
ساعت 22:56

کیسی افلک حاضر نیست برنده اسکار بهترین بازیگر زن را اعلام کند

0 از 5

یکی از سنت‌های همیشگی اسکار، امسال توسط کیسی افلک زیر پا گذاشته ‌شد

یکی از سنت‌هایی که برای اسکار وجود دارد این است که برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد سال قبل، باید برنده بهترین بازیگر زن سال جاری را معرفی کند و همچنین برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن سال قبل نیز، باید برنده بهترین بازیگر مرد سال جاری را اعلام کند؛ منابع ادعا می‌کنند کیسی افلک به برگزارکنندگان مراسم اسکار اطلاع داده، که او در این مراسم شرکت نکرده و برنده جایزه را اعلام نمی‌کند، زیرا او نمی‌خواهد حضورش باعث از بین رفتن توجهی باشد که باید بر روی عملکرد بازیگران زن قرار بگیرد. آکادمی در پاسخ به این کار، بیانیه‌ای کوتاه صادر کرد، که متن آن بدین‌صورت است:

«ما از این تصمیم که در جهت تمرکز بیشتر بر روی برنامه است و از آن می‌توان به‌عنوان یک حرکت بزرگ برای امسال یادکرد، قدردانی می‌کنیم.»

طی فصل جوایز سال قبل، اتهاماتی مبنی بر سواستفاده جنسی علیه کیسی افلک مطرح شد؛ دو زن دادخواست‌هایی علیه این بازیگر با محتوای آزار و اذیت جنسی، به دادگاه ارائه دادند. این بازیگر تمامی اتهامات وارده را رد کرد؛ اگرچه بعد مدتی این دادخواست از دادگاه حل‌و‌فصل شد و آن دو زن با امضایی شکایت خود را پس گرفتند.

برنده شدن جایزه اسکار توسط افلک، واکنش شدید بری لارسون (برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن به خاطر بازی در فیلم اتاق) را در برداشت و او را بسیار ناامید کرد.

هنوز مشخص نیست، که آکادمی چه کسی را برای اعلام برنده این جایزه در نظر می‌گیرد، اما صحبت‌هایی راجع به انتخاب تهیه‌کنندگان مایکل دلوکا و جنیفر تاد وجود دارد.

اگر افلک در مراسم حضور می‌یافت، به‌احتمال‌زیاد شاهد اختلافات شدیدی می‌بودیم و جنبش‌های زیادی علیه او ایجاد می‌شد؛ مانند جنبش‌های  MeToo# و Times Up، که علیه هاروی واینستین از ماه اکتبر ایجاد شد.

اگر بر اساس سنت هرساله باشد، باید برنده جایزه بهترین بازیگر مرد امسال را، اما استون اعلام کند، ولی با توجه به مشکلات ایجادشده، تعجبی ندارد که او نیز از لیست خط بخورد.

اسکار نیز اقدامات پیشگیرانه متعددی، بعد از اتهامات واردشده بر واینستین انجام داد که از جمله‌ آن‌ها عبارت‌اند از: اخراج واینستین از آکادمی، باطل کردن حق رای او و ایجاد یک سری کدهای جدید رفتاری در قبال رای دهندگان؛ اگر رای دهندگان هرکدام از آن کد‌ها را رعایت نکنند، از آکادمی اخراج می‌شوند.

مراسم آکادمی اسکار، امسال در تاریخ 4 مارس (13 اسفند) و به میزبانی جیمی کیمل برگزار می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.