نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 23 خرداد 1397
ساعت 07:30

E3 2018: جزئیات جدید داستانی و گیم‌پلی از بازی Cyberpunk 2077

5 از 5

CD Projekt Red اخیرا اطلاعات جدیدی از بازی Cyberpunk 2077 به اشتراک گذاشته است.

در جدیدترین اخبار بازی در رویداد E3 2018 در بازی‌مگ؛ استودیو خوش‌نام CD Projekt Red، در رویداد E3 امسال یکی از هیجان‌انگیزترین و بهترین نمایش‌ها را با تریلر جدیدی از بازی Cyberpunk 2077 به خودش اختصاص داد. این تریلر که در جریان کنفرانس شرکت مایکروسافت برگزار شد، به طرفداران دنیای بازی و شهر Night City با همه آن المان‌های آینده‌گرایانه را برای اولین بار نشان داد. پس از این نمایش‌ها و بحث‌های هیجانی در دوران کنفرانس، استودیو اخیرا در جریان مصاحبه‌هایی تصمیم گرفته تا جزئیات بیشتری پیرامون داستان بازی، اینکه اتمام آن چقدر زمان نیاز دارد، سیستم دیالوگ‌های بازی چطور کار می‌کنند و موارد بسیار دیگری از این دست را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

در زمینه داستان، باید گفت که بازی Cyberpunk 2077 در شهری بزرگ و جهان‌باز فضاسازی شده است. نام شخصیت اصلی بازی «V» است که به عنوان «یک مزدور و تفنگدار قابل استخدام در حال پیشرفت، در شهر Night City» توصیف شده است. شخصیت V همچنین به طور حتم قرار است در مسیر داستانی خود با تعدادی دشمن و رقیب سرسخت و قدرتمند مواجه شود؛ چون هر چه نباشد، لوکیشن محل زندگی او، به عنوان «خشن‌ترین و خطرناک‌ترین ابرشهر سایبرپانکی و آینده‌گرایانه دنیا» شناخته می‌شود!

توسعه‌دهندگان بازی در بخش دیگری از صحبت‌ها اقدام به ارائه اطلاعاتی درباره المان‌های نقش‌آفرینی بازی کرده‌اند که با توجه به توصیف‌ها، به نظر می‌رسد که سی‌دی پراجکت تصمیم به باز گذاشتن هرچه بیشتر دست بازیکنان برای تجربه یک بازی نقش‌آفرینی گرفته است. در زمینه شخصیت اصلی یا V، برای این شخصیت امکان انتخاب جنسیت، ظاهر، کلاس و تایپ و حتی انتخاب پیش‌زمینه داستانی برای او وجود خواهد داشت. به گفته CD Projekt Red تک تک این جزئیات ساخت کاراکتر که ذکر شد، در آینده روی هر تصمیمی که بازیکن خواهد گرفت اثرگذار خواهد بود و به طور کلی داستان و روند پیشرفت در بازی را شکل خواهد داد.

cyberpunk2077 e3thumb 28

پیرامون مدت زمان گیم‌پلی بازی، CD Projekt Red ادعا کرده که Cyberpunk 2077 از «ده‌ها ساعت گیم‌پلی تنها در بخش داستانی و کوئست‌های اصلی برخوردار خواهد بود» و با توجه به صحبت‌های بعدی، مشخص می‌شود که Night City از انبوهی از سایدکوئست‌ها یا مراحل ترکیبی جانبی نیز پر شده است. در این زمینه استودیو گفته است که «در دنیای بازی انبوهی از فعالیت‌های جانبی، مراحل فرعی و ... نیز وجود دارد. همان‌طورکه توضیح داده شد، بازیکنان همه این جوانب را از چشمان شخصیت اصلی بازی یعنی V تجربه می‌کنند.» این جمله یکی دیگر از ویژگی‌های گیم‌پلی یعنی تجربه بازی به شکل اول-شخص را تایید می‌کند که مدتی پیش نیز این شایعه را در بازی‌مگ مطالعه کردید. مورد دیگر این است که «بازی از سیستم دیالوگ‌های تعاملی برخوردار است تا تاثیرگذاری گیمر برای پیشبرد داستان‌سرایی بازی ملموس‌تر باشد.»

Cd Projekt Red ادعا کرده، بازی Cyberpunk 2077 «تعاملی‌ترین و عواقب‌برانگیزترین عنوان این استودیو» خواهد بود. این به معنای آن است که در بازی هر نوعی از صحبت‌ها، واکنش‌ها و اعمال برای خود وزن مشخصی در شکل دادن داستان کلی بازی خواهند داشت. در همین زمینه سازندگان به این نکته نیز اشاره کرده‌اند که «بازیکنان در Cyberpunk 2077 در معرض انتخاب‌ها و تصمیمات سختی قرار خواهند گرفت که موج آن تصمیمات در کل بازی و شهر مملو از آسمان‌خراش، پرجمعیت و آینده‌گرایانه Night City دامن آن‌ها را خواهد گرفت».

با در نظر گرفتن همه این جوانب، Cyberpunk 2077 به نظر می‌رسد که همان المان‌های جاه‌طلبانه‌ای را دارد که CD Projekt Red از مدت‌ها پیش هم درباره‌اش صحبت کرده بود. در مجموع عمق انتخاب‌های بازیکنان و اندازه و طول بازی، که استودیو قبلا هم گفته بود که دنیای بازی بسیار بسیار بزرگ‌تر از بازی The Witcher 3: Wild Hunt خواهد بود، همه و همه نشان‌دهنده کار بزرگ و امیدوارکننده‌ای است که این استودیو درحال انجام دادنش است. بازی همچنین چیزی به نام خرید درون‌برنامه‌ای نخواهد داشت و قطعا Cyberpunk 2077 یکی از موردانتظارترین عناوین دوست‌داران سبک نقش‌آفرینی خواهد بود.

همان طور که اشاره شد، این بازی در رویداد E3 2018 با نمایش یک تریلر نمایشی در کنفرانس مایکروسافت داشت که می‌توانید آن را در بازی‌مگ تماشا کنید. سی‌دی پراجکت رد هنوز در مورد تاریخ عرضه بازی چیزی نگفته ولی انتظار می‌رود که بازی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

شما می‌توانید خبرهای بیشتر از کنفرانس‌های خبری مهم و حواشی مختلف در رویداد E3 2018 را در صفحه اختصاصی این رویداد در بازی‌مگ دنبال کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.