نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 23 خرداد 1397
ساعت 09:10

E3 2018: صحبت‌های جدید ناتی داگ پیرامون The Last Of Us 2

4.8 از 5

سازندگان بازی The Last of Us Part II، مدتی پس از نمایش تریلر جدید از گیم‌پلی بازی، حالا پیرامون ابعاد فنی و داستان کلی بازی صحبت کرده‌اند.

در جدیدترین اخبار بازی در رویداد E3 2018 در بازی‌مگ؛ پس از مدت‌ها انتظار، شایعه و گمانه‌زنی پیرامون احتمال دیدن اولین نمایش‌ها از گیم‌پلی بازی The Last of Us Part II، ناتی داگ سرانجام یکی از بمب‌های E3 2018 را با پخش یک تریلر هیجان‌انگیز و نفس‌گیر از این بازی منفجر کرد، و احتمالا طرفداران، تا مدت‌ها پیرامون آن بحث و تبادل نظر خواهند کرد. با این حال، حالا که کنفرانس سونی به پایان رسید و عطش تماشای تریلر گیم‌پلی از بازی نیز فروکش کرده است، اینک زمان صحبت‌ها و مصاحبه‌های سازندگان بازی در روزهای باقی‌مانده از رویداد E3 2018 است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در تریلر وجود داشت این بود که بازی دوم نیز درست به اندازه بازی اول [یا حتی بیشتر] از فضاسازی بی‌رحمانه و خوف‌برانگیزی برخوردار است. حالا بالاتر از بازی اول که شاهد تغییر و اصلاح یک مرد ویران شده بودیم، همراه جدانشدنی او یعنی الی که حالا ۱۹ ساله شده است، در این تریلر دست به قتل‌ها و کشتارهای فوق‌العاده بی‌رحمانه‌ای می‌زند.

قطعا طرفداران زیادی هستند که هنوز در حال هضم وقایعی بودند که در تریلر دیدیم. نکته دیگر درباره کنش و واکنش‌های الی بود که در تریلر، فوق‌العاده سینماتیک بود و افرادی همچون دیوید آنفوسی از Eido Montreal این تریلر را نه یک گیم‌پلی واقعی، بلکه تماما انیمیشنی توصیف کرده بود. گذشته از تمام این نظریه‌پردازی‌ها، این موضوع واقعا سخت بود که تفکیک کنیم اینکه کدام بخش‌ها به شکل گیم‌پلی بود و کدام بخش‌ها حالت میان‌پرده و Cutscene داشت. دو کارگردان بازی، یعنی آنتونی نیومن و کورت مارجینو به تازگی و در جریان رویداد E3 2018، مصاحبه جالبی پیرامون این مباحث انجام داده‌اند که مطالعه آن‌ها، جزئیات جدیدی از بازی را برای مخاطبان روشن می‌کند. به گفته این دو، همه آن‌چه که در تریلر دیدیم شامل گیم‌پلی بازی بود و همه آن صحنه‌های جاخالی دادن الی و صحنه‌های پیوسته زمانی که به شکل سینماتیک کار شدند، نه یک میان‌پرده بلکه در پیوستگی کامل با گیم‌پلی و از طریق کنترلر اجرا می‌شوند. به گفته این دو کارگردان، این المان‌ها یکی از نوین‌ترین و کلیدی‌ترین ویژگی‌های گیم‌پلی این بازی برای تصویرسازی و شکل‌دهی خشونت و هیجان در The Last of Us Part II خواهد بود. در این زمینه، آن‌ها همچنین گفته‌اند که همین سطح از عمق‌بخشی و اضافه کردن ابعاد جدید به گیم‌پلی بازی، در پروسه شخصیت‌پردازی الی نیز کار شده است. شما در ادامه می‌توانید صحبت‌های آنتونی نیومن را نیز مطالعه کنید:

در استایل کلاسیک ناتی داگ، ما همیشه سعی می‌کنیم که از انیمیشن‌های بافت‌دار استفاده کنیم پس، جاخالی دادن‌ها و انیمیشن‌های تیراندازی و جاخالی از تیر شلیک شده از کمان چیزی متفاوت از انیمیشن‌ها برای زمانی است که الی یک ضربه چاقو می‌خورد. با این اوصاف ما واقعا یک سیستم فوق‌العاده پیچیده برای درست کردن انیمیشن تک تک جاخالی‌دادن‌ها پیاده کردیم.

در این زمینه مارجینو نیز چنین گفت:

هر مدل انیمیشن حمله‌ای یا کنش، انیمیشن مختص به خودش برای واکنش و جاخالی دادن را آن هم بسته به زاویه وارد آمدن ضربه دارد. اینکه از چه ارتفاعی ضربه به سمت شما بیاید و چیزهای دیگر در این پروسه موثر هستند. برخی از جاخالی‌دادن‌ها که در تریلر دیدیم احتمالا خیلی به نظر از قبل تعیین شده و خارج از گیم‌پلی بودند، ولی در واقع این حرکت‌ها به طور کلی از طریق دکمه‌های مشخصی روی کنترلر قابل اجرا هستند و پیوسته با گیم‌پلی خواهند بود.

یکی دیگر از سوال‌ها در این مصاحبه، این بود که نحوه سلامتی‌بخشی به شخصیت چطور انجام می‌شود. این خصوصا به یک انیمیشن دیگری مربوط بود که الی تیر باقی‌مانده از شلیک یک کمان را صرفا در جریان گیم‌پلی پیوسته بازی از کتف بیرون کشید. در این زمینه، دو کارگردان گفتند که این بخش یک مکانیک کاملا متفاوت و جدید نسبت به گیم‌پلی بازیابی سلامتی است. در این زمینه نیومن گفت:

آن انیمیشن [اشاره شده در تریلر] مشخصا یک گیم‌پلی بازیابی سلامتی نبود. این یک «اثر مخصوص وضعیتی» برای الی بود. اگر دقت کرده باشید در پایین سمت راست یک آیکون کوچک تیر وجود داشت و این مثل این است که شما «به تیر مبتلا» شده باشید. در این حالت اتفاقات جانبی می‌افتد؛ شما قدرت listen mode (حالتی که می‌توان حرکات دشمنان را از دور دنبال کرد) را از دست می‌دهید و کل سیستم هدف‌گیری الی هم خراب می‌شود. پس شما این وضعیت به خصوص را دارید، و باید یک جای امن پیدا کنید تا تیر را از بدن بیرون بیاورید.

این وضعیت، انحصارا برای وقتی است که تیر کمان در بدن الی خواهد رفت. کارگردان‌ها در این زمینه به این نکته اشاره نکردند که وضعیت‌های مشابه برای سایر اثرات نیز وجود دارد یا خیر، با این حال آن‌ها اشاره کردند که در این بازی حالت listen mode بازخواهد گشت. پس از این صحبت‌های آنتونی نیومن، دیگر کارگردان بازی یعنی کورت مارجینو نیز بحث را به این شکل ادامه داد:

ما دنبال راه‌هایی هستیم که کار را بهتر کنیم... ما همیشه دنبال راه‌هایی برای متعادل‌سازی گیم‌پلی در زمینه این هستیم که بازیکن چقدر اطلاعات و تجربه در سناریوهای مخفی‌کاری دریافت می‌کند هستیم. در این زمینه، ما ایده‌های خوب و جالبی داریم تا گیم‌پلی بازی بیش از پیش واقع‌گرایانه و زمین‌گیر کننده باشد.

به هر شکل صحبت‌های جدید کارگردانان بازی، نشان دهنده این است که بازی دوم تا چه میزان از فاکتورهای جدید مبارزاتی نسبت به بازی اول برخوردار است. این فاکتورها دقیقا و منحصرا به خاطر شرایط الی ساخته شده است؛ او جوان ۱۹ ساله‌ای ساده و در ابتدای راه است، و اینکه تاکنون چقدر از جول در زمینه تکنیک‌های بقا چیز یاد گرفته است. الی در قسمت دوم بازی یک قاتل بی‌تجربه و با توجه به تم داستانی، با انبوهی از خشم و نفرت درونی در پشت هر ضربه‌اش خواهد بود. در کل دیدن اینکه الی بعد از داستان‌های بازی اول، حالا به چه شخصیتی تبدیل شده یکی از مهم‌ترین نکات در بازی لست آو آس 2 است و با توجه به صحبت‌های کارگردانان، گیم‌پلی اختصاصی شده مبارزات برای الی، احتمالا یکی از پنجره‌های اصلی ما برای دیدن شخصیت‌پردازی جدید الی است.

the last of us part 2 3

در دیگر خبرها پیرامون لست آو آس ۲، اخیرا تایید شد که این بازی نیز درست مثل بازی اول از بخش چندنفره موسوم به Factions برخوردار خواهد بود. در این زمینه مارجینو و نیومن چنین گفته‌اند:

ماد Factions بازخواهد گشت. بخش چندنفره در بازی قسمت دوم نیز وجود دارد. البته ما نمی‌خواهیم وارد جزئیات این بخش شویم ولی تایید می‌کنیم که بازی از بخش چندنفره برخوردار است.

پیش از این نیز نیل دراکمن، کارگردان و نویسنده بازی قبلی که در بازی جدید نیز مدیریت تیم تولید و نویسنده بازی است، در وبلاگ پلی‌استیشن پیرامون داستان بازی چنین گفته بود:

در The Last of Us Part II الی یک دختر جوان ۱۹ ساله است که حالا دوره‌ای از آرامش و زندگی نورمال را در جکسون [احتمالا جکسون کاونتی که محل زندگی برادر جول در بازی اول بود] تجربه می‌کند. او این شانس را پیدا می‌کند که مثل یک نوجوان عادی زندگی کند و به دنبال پیدا کردن یک رابطه پایدار در زندگی‌اش باشد. ولی وقتی آن آرامش با یک واقعه خشونت‌آمیز از هم می‌پاشد، الی به یک سفر بی‌رحمانه و وحشتناک انتقام‌جویی و مجازات کشیده می‌شود. به طوری که کل وجودش را این نیاز فرا می‌گیرد که باید آن کسانی که به او صدمه زدند را به عدالت بسپارد. این باعث می‌شود که الی بیش از همیشه به سمت محدودیت‌هایش سوق پیدا کند.

بازی The Last of Us Part II همان طور که اشاره شد در کنفرانس اخیر سونی شاهد نمایش تریلر جدیدی از گیم‌پلی و وقایع داستانی بازی بود که می‌توانید آن را در بازی‌مگ مطالعه کنید. ناتی داگ و سونی هنوز پیرامون تاریخ عرضه بازی اطلاعیه نداده‌اند ولی این بازی قرار است به شکل انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن ۴ عرضه شود.

شما می‌توانید خبرهای بیشتر از کنفرانس‌های خبری مهم و حواشی مختلف در رویداد E3 2018 را در صفحه اختصاصی این رویداد در بازی‌مگ دنبال کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.