نویسنده: محمد مراقی دوشنبه، 04 دی 1396
ساعت 20:52

نقد و بررسی بازی موبایل FROST

3 از 5

در اسارت زیبایی و هنر | نقد و بررسی بازی موبایل FROST

بازی FROST، اثر جدید استدیوی Kunabi Brother GmbH است که به طور انحصاری برای سیستم‌ عامل‌های IOS منتشر شده است.

فراست قطعا در مجموعه‌ی بهترین بازی‌های موبایل در سال 2017 قرار می‌گیرد. عنوانی که سراسر زیبایی و هنر است. تنها با تماشای چند تصویر از گیم‌پلی بازی متوجه می‌شوید که با یک اثر کاملا متفاوت طرف هستید. FROST از آن دسته بازی‌های جذابی است که بیش از هرچیزی زیبایی‌هایش را با هنرمندی تمام به نمایش می‌گذارد و آرامش خاصی را به مخاطبش تقدیم می‌کند. قطعا استودیوی Kunabi Brother GmbH یکی از زیباترین بازی‌های امسال را برای سیستم‌عامل IOS منتشر کرده که مطمئنا ارزش بارها تجربه را دارد. در ادامه مطلب با بازی‌مگ همراه باشید تا نگاهی جزئی‌تر به بازی FROST داشته باشیم.

FROST Mobile Game

هر صحنه از بازی یک تابلوی هنری بسیار زیبا است که ارزش بارها نگاه کردن را دارد

بازی FROST حول محور جابجا کردن ذرات ریزی می‌چرخد که باید در اطراف اجسام کروی شکلی که در هر مرحله به چشم می‌خورند، جمع‌شان کنید. این ذرات بسیار کوچک که شباهت خاصی به ذرات تشکیل دهنده مواد دارند و همانند الکترون‌ در اطراف هسته به گردش در می‌آیند؛ به کمک مسیری که بازیباز با جریان باد ایجاد می‌کند، به حرکت در می‌آیند و خود را به همان اجسام کروی شکلی می‌رسانند که شباهت زیادی به هسته مولکول‌ها دارند (یاد بازی Flower بخیر).

در مراحل ابتدایی بازی، شاهد گیم‌پلی بسیار ساده‌ای هستیم که نمی‌توانیم سطوح سخت‌ترش را متصور شویم. اما بازی رفته رفته چالش‌های جدیدی را پیش رویتان قرار می‌دهد و واقعا روند گیم‌پلی را سخت‌تر می‌کند. به طوری که پیش از رساندن ذرات به اجسام کروی شکل، باید آنها را با ذرات دیگری ترکیب کنید و تغییراتی در ساختار آنها بوجود بیاورید. یا اینکه آنها را از محدوده خاصی عبور دهید و موجب ایجاد این تغییرات در ساختار ذرات شوید. در بعضی از مواقع هم بازی روش متفاوتی برای به چالش کشیدن بازیباز در پیش می‌گیرد و دو یا چند جسم کروی شکل را با ذرات مورد نیازش در یک مرحله قرار می‌دهد که باید به طور همزمان آنها را پر کنید. به طور کلی سازندگان بازی FROST خلاقیت‌های بسیار جالبی در طراحی مراحل به خرج داده‌اند و سبب ایجاد یکی از متفاوت‌ترین تجربیاتی شده اند که یک گیمر ممکن است در طول دوران بازیش داشته باشد.

FROST Game

بازی معماهای جابی پیش رویتان می‌گذارد که باید برای حل کردن‌شان حسابی خود را به چالش بکشید

همانطور که گفته شد، بازی FROST علاوه بر اینکه یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید، قطعا از جمله زیباترین بازی‌های موبایلی در زمینه‌ی گرافیک هنری است که تا به امروز منتشر شده. به طوری که در همان لحظات ابتدایی، مهم‌ترین چیزی که توجه‌تان را به خود جلب می‌کند، گرافیک هنری بسیار زیبا و موسیقی متن تحسین‌برانگیز بازی است که حسابی غوغا به پا می‌کند. هر مرحله شامل تعداد بسیار زیادی از ذرات کوچک است که در نزدیک‌شان اجسام کروی شکل و بعضا چیزهای مختلف نیز به چشم می‌خورند. طراحی رنگارنگ و خیره‌کننده این اجسام بقدری جذاب است که باعث می‌شود بازی FROST را به عنوان یکی از زیباترین بازی‌های ساخته شده برای پلتفرم موبایل تا به امروز خطاب کنیم. درست لحظه‌ای که از تماشای گرافیک هنری بازی و حرکت شاعرانه ذرات کوچک در جریان باد شگفت‌زده شده‌اید، صدای موسیقی متن آرامش‌بخشی به گوش می‌رسد که همه‌چیز را برای یکی از به یادماندنی‌ترین تجربه‌های گیمینگ مخاطب محیا می‌کند. موسیقی متن کاملا درخور تم آرامش‌بخش و هنرمندانه بازی FROST است و با انجام کارهای خاصی در به پایان رساندن مراحل، شاهد تغییراتی در آن‌ها هستیم که جذابیت‌شان را دوچندان می‌کند. به طور کلی بازی FROST دارای ویژگی‌های بصری و صوتی بسیار خوبی است و در این زمینه‌ قطعا یکی از بهترین‌ها است. به طوری که امکان ندارد بازی FROST را تجربه کنید و در همان دقایق اول بازی، سازندگان‌ خلاقش را تحسین نکنید.

FROST

علاوه بر تمامی این مواردی که گفته شد، تعداد زیاد مراحل بازی و تنوع مطلوب در طراحی آنها را هم اضافه کنید تا ویترین تماشایی و لذت‌بخش بازی FROST تکمیل شود و حرفی برای گفتن باقی نماند. استدیوی Kunabi Brother GmbH بازی بسیار متفاوت خلاقانه‌ای را خلق کرده است که در رده بهترین‌ها از آن یاد می‌شود. پس از به پایان رساندن بازی FROST بیش از هرچیزی چشم‌انتظار پروژه‌های جدید استودیوی Kunabi Brother GmbH می‌شوید تا آثار به یادماندنی و متفاوتی را تجربه کنید که نظیرشان را پیش از این ندیده‌ایم. بازی FROST به معنای واقعی کلمه، یکی از زیباترین بازی‌های ساخته شده تا به امروز برای سیستم‌ عامل‌های IOS است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.