نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 09 آبان 1397
ساعت 08:00

Red Dead 2 رکورددار بزرگ‌ترین افتتاحیه صنعت سرگرمی جهان شد

4 از 5

براساس اعلام Take-Two، بازی Red Dead Redemption 2 فروش افتتاحیه ۷۲۵ میلیون دلاری را به ثبت رسانده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی Take-Two Interactive اخیرا با اعلام آمار فروش افتتاحیه بازی Red Dead Redemption 2، اعلام کرده که این عنوان موفق شده تا در سه روز اول انتشار و در اولین عرضه انتهای هفته خود، بیش از ۷۲۵ میلیون دلار سود کسب کند. این میزان فروش نه تنها بزرگ‌تر از فروش افتتاحیه بازی Call of Duty: Black Ops 4 است، بلکه این بازی را به عنوان رکورددار بزرگ‌ترین فروش افتتاحیه در تاریخ صنعت سرگرمی، از جمله بازی، فیلم، موسیقی و دیگر اشکال بازار سرگرمی نیز قرار می‌دهد.

گفتنی است که این آمار، به فروش بازی از طریق فروشنده به مصرف‌کننده می‌پردازد و مشابه آماردهی معمول این شرکت که از طریق «واحدهای عرضه شده» به فروشندگان محاسبه می‌شود هم نیست. نکته دیگر نیز این است به شکل سنتی، محصولات سرگرمی بزرگ در روز جمعه عرضه و در فاصله سه روز تا روز یکشنبه، «فروش افتتاحیه» خود را تجربه می‌کنند؛ روندی که بازی جدید Red Dead 2 نیز آن را طی کرده و حالا رکورددار فروش افتتاحیه در دنیای سرگرمی محسوب می‌شود. گفتنی است که Grand Theft Auto 5 نیز گرچه فروش افتتاحیه «یک میلیارد دلاری» داشت، ولی این بازی در روز سه‌شنبه عرضه شد و به جای سه روز، ۶ روز زمان برای رسیدن به این رکورد نیاز داشت.

با در نظر گرفتن این آمار، می‌توان تخمین کلی از تعداد نسخه‌های فروخته شده در این بازه سه روزه نیز داشت که اگر ۷۲۵ میلیون دلار فروش را بر مبنای هر نسخه ۶۰ دلار در نظر بگیریم (که عمدتا چنین نیست و بازی در نسخه‌های ویژه و با قیمت‌های مختلف عرضه می‌شود)، آن زمان می‌توان گفت که «رد دد ردمپشن ۲» در طول سه روز، بیش از ۱۲ میلیون نسخه فروش داشته که رقمی حیرت‌انگیز محسوب می‌شود. به هر شکل، با در نظر گرفتن نسخه‌های Deluxe و Ultimate Editions، باندل مخصوص PS4 Pro و نسخه‌های فیزیکی ویژه که با برچسب‌های قیمتی بیشتری عرضه می‌شوند، فروش این تعداد نسخه دقیق نیست و به شکل تخمینی است. در هر صورت، می‌توان گفت که فروش دو رقمی (بیشتر یا نزدیک به ۱۰ میلیون نسخه) برای این بازی و در طول این سه روز کاملا محتمل است.

از دیگر آمارهای جالب‌توجه Take-Two این است که بازی، پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ فروشگاه پلی‌استیشن را نیز به نام خودش ثبت کرده است. به علاوه، این بازی حالا به عنوانی تبدیل شده که بیشترین میزان پیش‌خرید تاریخ PSN را هم داشته است. پیرامون پیش‌بینی فروش، قبل از این برخی تحلیلگران از فروش ۱۵ تا ۱۷ میلیون نسخه‌ای بازی تا انتهای ۲۰۱۸ نیز صحبت کرده بودند، ولی با در نظر گرفتن چنین افتتاحیه‌ای، احتمال عبور از این پیش‌بینی‌ها وجود دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.