نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 20 آبان 1397
ساعت 08:00

[X018] مایکروسافت دو استودیو دیگر هم به مجموعه خود اضافه کرد

0 از 5

مایکروسافت در جریان رویداد XO18 اعلام کرد که دو استودیو Obsidian Entertainment و inXile Entertainment را به مجموعه استودیوهای فرست پارتی خود اضافه کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از مدت‌ها گمانه‌زنی و انتشار شایعه، مایکروسافت سرانجام اعلام کرد که استودیو بازی‌سازی Obsidian Entertainment را به عنوان سازندگان عناوینی نظیر Fallout: New Vegas، Pillars of Eternity و Tyranny به مجموعه Microsoft Studios اضافه کرده است. این اطلاعیه، بلافاصله به تصاحب یک استودیو دیگر یعنی inXile Entertainment (سازنده بازی‌هایی مثل Wasteland 2 و The Bard’s Tale 4) هم اشاره کرده است. با توجه به تصاحب این دو استودیو، حالا مجموع استودیوهای فعال بازی‌سازی زیر نظر مایکروسافت به ۱۳ استودیو افزایش پیدا کرده است.

در ارتباط با تصاحب‌های جدید مایکروسافت، این شرکت اعلام کرده که مثل روشی که برای چند استودیو قبلی که به مجموعه خود اضافه کرد، Obsidian و inXile نیز علیرغم اضافه شدن به جمع Microsoft Studios همچنان استقلال خودشان را حفظ می‌کنند. هر دو این استودیوها، پیش از این بازی‌های زیادی را به شکل چندپلتفرمی عرضه کرده بودند که به نظر در این خصوص، تغییری در پلتفرم‌های مقصد آن‌ها ایجاد نمی‌شود؛ با این حال انتظار می‌رود که این عناوین به زودی راه خودشان را به سرویس اشتراکی Xbox Game Pass پیدا کنند و همچنین، بازی‌های آینده آن‌ها هم به شکل انحصاری برای ایکس‌باکس وان و ویندوز عرضه شود. در همین رابطه، Obsidian نیز وعده داده که پروژه بعدی آن‌ها قرار است بزرگ‌تر Pillars of Eternity 2 باشد.

تصاحب و ایجاد تیم‌های بازی‌سازی، روند پرشتابی است که مایکروسافت در پاسخ به انتقادهای همیشگی منتقدان و طرفداران در نسل هشتم، یعنی «کمبود بازی‌های انحصاری» در پیش گرفته است. آن‌ها فقط در همین سال ۲۰۱۸ و از زمان اعلام اضافه شدن پنج تیم بازی‌ساز جدید در جریان E3 2018، تاکنون تعداد ۷ استودیو جدید خریداری یا ایجاد کرده‌اند. البته بیشتر تصاحب‌ها مربوط به تیم‌های بازی‌ساز با ظرفیت متوسط است. در این میان، تیم کاملا جدید The Initiative نیز البته وجود دارد که تاکنون، بازیسازان بسیار مطرحی را با هدف ساخت بازی‌های بسیار بزرگ جذب کرده است. هنوز هیچ کدام از تیم‌های جدید فرست پارتی مایکروسافت بازی جدید و انحصاری تولید نکردند، و باید دید که تصمیمات تازه این شرکت به چه نتایجی منتهی می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.