نویسنده: آرمین صیامی زاده دوشنبه، 28 خرداد 1397
ساعت 15:14

استودیوهای جدید مایکروسافت آزادند تا بازی‌های تک‌نفره بسازند

0 از 5

کمپانی مایکروسافت وعده داده که به استودیوهای جدیدش آزادی عمل بدهد

استودیوی مایکروسافت با افتتاح یک استودیوی جدید به نام The Initiative و خرید چهار استودیوی جدید، بزرگ‌تر از همیشه شده است. رئیس جدید استودیوهای مایکروسافت، آقای Matt Booty در مصاحبه‌ای با Metro GameCentral، روندی که قرار است با این استودیوهای جدید، مخصوصاً استودیوی Compulsion Games (سازنده‌ی We Happy Few)، نینجا تئوری (Hellblade: Senua’s Sacrifice) و The Initiative (که توسط رئیس سابق استودیوی Crystal Dynamics در شهر سانتا مونیکا تأسیس شده) داشته باشند را توضیح داد.

خوشبختانه این استودیوها مجبور به اضافه کردن بخش چندنفره نخواهند بود؛ آقای بوتی در این باره گفت:

بیایید روراست باشیم: این بازی‌ها موفقند و مردم عاشق بازی کردنشان هستند. ما، من می‌خواهم در این مورد خیلی شفاف باشم، هر دو طرف را می‌بینیم. ما شاهد این هستیم که مردم از عناوین تک‌نفره خوششان می‌آید و به همین دلیل است که شما اگر بخواهید، می‌توانید فورتزا را تنهایی بازی‌کنید. اما این را هم می‌دانیم که بازی کردن، بیشتر و بیشتر به سمت اجتماعی شدن حرکت می‌کند. بیشتر و بیشتر در مورد بازی کردن باهم است و ما این را دنبال خواهیم کرد. البته اگر بازیکنان همچنین چیزی بخواهند و به این سمت حرکت کنند. اما هیچ تمایل یا استراتژی‌ای وجود ندارد که بگوید "ما یک نوع بازی را بر دیگری ترجیح می‌دهیم."

در حقیقت، در رابطه با مالکیت این استودیوها، مخصوصاً Ninja Theory و Compulsion Games، اگر آن‌ها تصمیم بگیرند تا بازی‌هایی شبیه Hellblade یا We Happy Few-که هردو تک نفره هستند- بسازند، یا اگر The Initiative بگوید که می‌خواهد عنوانی بدون بخش چندنفره بسازد، این عالیست. ما می‌خواهیم تیم‌هایمان چیزی را بسازند که برای خودشان احساس خوبی داشته باشد.

این حرکت مایکروسافت بسیار زیرکانه است؛ چرا که در گذشته انتقادهایی مبتنی بر کمبود عناوین انحصاری تک‌نفره بر آن‌ها وارد شده بود. به هرحال مدتی طول می‌کشد تا شاهد عنوانی جدید از این استودیوهای باشیم، اما احتمالاً اولین بازی را این گروه را Ninja Theory تولید کند. آن‌ها بزرگ‌ترین تیم در این گروه هستند و جدا از این، آخرین بازی آن‌ها، Hellbalde سال گذشته وارد بازار شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.