نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 01 آذر 1397
ساعت 13:00

Black Ops 4 در صدر آمار فروش NPD برای اکتبر ۲۰۱۸

0 از 5

در فهرست پرفروش‌ترین عناوین اکتبر، Black Ops 4 در رتبه اول و Red Dead Redemption 2 در رتبه دوم قرار گرفتند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اکتبر ۲۰۱۸ یکی از پرترافیک‌ترین ماه‌های سال در زمینه انتشار بازی‌های جدید و بزرگ بود و عناوین بسیار بزرگی نظیر Assassin’s Creed: Odyssey، Black Ops 4 و Red Dead Redemption 2 همگی برای جلب نظر و پول بازیکنان با یکدیگر به رقابت پرداختند. براساس آمار، فروش بازی و سخت‌افزار در این ماه به رقم حیرت‌انگیز ۱٫۵ میلیارد دلار رسید و باید دید که از این بازار، کدام محصولات بیشترین سهم را به خودشان اختصاص دادند.

براساس آمار فروش موسسه NPD، برنده اصلی این ماه در بازار گیم و بخش نرم‌افزاری در آمریکای شمالی، Call of Duty: Black Ops 4 بود که موفق شد با جلو زدن از رقبا در صدر فهرست پرفروش‌ترین بازی در ماه اکتبر قرار بگیرد. البته این موضوع چندان هم سورپرایزکننده نیست، چون «کال آو دیوتی» در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین IP این بازار شناخته می‌شود و عرضه یک نسخه جدید از آن، آن هم در اواسط ماه اکتبر فرصت بسیار بزرگی را به Black Ops 4 داده است. این بازی حالا به دومین عنوان پرفروش در طول ۱۲ ماه اخیر هم تبدیل شده که البته بالاتر از خودش هم، فقط Call of Duty: WWII را می‌بیند. در این رابطه، موسسه NPD تاکید کرده که آمار فروش خیره‌کننده بازی بلک آپس 4، نشان می‌دهد که حذف کمپین تک‌نفره، هیچ اختلالی در عملکرد فروش همیشگی بازی‌های این سری ایجاد نکرده است.

رتبه دوم در این آمار دراختیار بازی Red Dead Redemption 2 است؛ جدیدترین عنوان جهان‌باز - تم غرب وحشی راک‌استار که در اواخر اکتبر عرضه شد. به این ترتیب، این بازی با وجود اینکه در روز ۲۶ اکتبر منتشر شد، ولی همچنان از نظر فروش در رتبه دوم قرار گرفته که نشان از عملکرد چشمگیر بازی در بازار دارد. این بازی که در نقد و بررسی اختصاصی بازی مگ نیز امتیاز کامل ۱۰ را دریافت کرده، یکی از تحسین‌شده‌ترین بازی‌ها در نسل هشتم محسوب می‌شود و براساس آخرین آمارها، تاکنون و در این بازه کم‌تر از یک ماهه بیش از ۱۷ میلیون نسخه عرضه شده است. شما در ادامه فهرست ۱۰ بازی پرفروش ماه اکتبر را مشاهده می‌کنید:

  1. Call of Duty: Black Ops IIII (بدون احتساب فروش دیجیتالی در رایانه‌های شخصی)
  2. Red Dead Redemption II
  3. Assassin’s Creed: Odyssey
  4. NBA 2K19
  5. Super Mario Party (بدون احتساب فروش دیجیتالی)
  6. Soul Calibur VI
  7. FIFA 19 (بدون احتساب فروش دیجیتالی در رایانه‌های شخصی)
  8. Marvel’s Spider-Man
  9. Madden NFL 19 (بدون احتساب فروش دیجیتالی در رایانه‌های شخصی)
  10. WWE 2K19

 

در مقایسه با ماه قبلی، رشد فروش در بازار گیم از ۸۹۴ میلیون به ۱٫۵ میلیارد دلار را نشان می‌دهد، که همین افزایش ۷۳ درصدی، نشان از یک ماه طوفانی برای گیمرها داشته است. به گفته NPD، فروش در بخش سخت‌افزار نیز نسبت به ماه قبل ۲۶٪ افزایش داشته است؛ موضوعی که نشان می‌دهد هرچقدر هم که گمانه‌زنی‌ها از کنسول‌های نسل بعدی سونی و مایکروسافت بیشتر می‌شود، بازیکنان از خریداری کنسول‌های بازی فعلی منصرف نمی‌شوند. در ماه کنونی نوامبر نیز عناوین مطرحی نظیر Battlefield V، Hitman 2 و Pokémon Let’s Go عرضه شدند که باید دید در فهرست بعدی در چه جایگاهی قرار می‌گیرند.

بازی «کال آو دیوتی بلک آپس 4» هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. شما همچنین به مناسبت انتشار این بازی، می‌توانید گشت و گذاری هم در استودیو سازنده بازی یعنی Treyarch داشته باشید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.