نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 13 آذر 1397
ساعت 09:00

Resident Evil 2 ظاهرا حجم چندانی از حافظه سیستم را اشغال نمی‌کند

5 از 5

در فاصله کم‌تر از دو ماه تا انتشار Resident Evil 2، فروشگاه مایکروسافت حجم دیتای این بازی برای پلتفرم ایکس‌باکس وان را فاش کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی‌های کپ‌کام به شکل تاریخی، همیشه عناوینی بوده‌اند که از نظر حجم دیتا و فضای اشغال هارددیسک، چندان بزرگ نبودند؛ این هم جدای از این موضوع بوده که یک بازی تا چه حد جاه‌طلبانه و بزرگ باشد. در این زمینه برای مثال بازی اخیر و جهان‌باز آن‌ها یعنی Monster Hunter World که تاکنون تحسین‌های گسترده‌ای را هم دریافت کرده، در زمان عرضه به تنها ۱۶ گیگابایت فضای هارددیسک احتیاج داشت. اخیرا و با توجه به منتشر شدن جزئیات جدید در صفحه اختصاصی بازی Resident Evil 2 در فروشگاه مایکروسافت، مشخص می‌شود که این سنت، در این بازی شدیدا موردانتظار هم حفظ شده است.

با توجه به جزئیات جدیدی که اخیرا به صفحه بازی در Microsoft Store اضافه شده، مشخص می‌شود که حجم دیتای بازی «رزیدنت اویل 2» حداقل روی پلتفرم ایکس‌باکس وان، ۲۱٫۰۷ گیگابایت خواهد بود. با در نظر گرفتن اینکه هنوز چند ماهی تا زمان عرضه بازی باقی مانده و اگر این اعلام حجم اولیه در بازی نهایی نیز صادق باشد، باید گفت که این میزان حجم دیتا برای یک بازی AAA بسیار معقول و به صرفه به نظر می‌رسد. پیرامون این بازی، ما می‌دانیم که کپ‌کام با حدود ۸۰۰ نفر، یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های سازندگان را برای ساخت یک بازی در این کمپانی جمع کرده، که این نشان می‌دهد که حتی با یک بازی به خوبی پرداخته شده و پولیش خورده هم مواجه هستیم.

در هر صورت باید توجه داشت که تا زمان عرضه نهایی، این حجم دیتا ممکن است تغییر کند؛ یکی از نزدیک‌ترین مثال‌ها از این دست پیرامون بازی Red Dead redemption 2 بود که حجم نهایی روز عرضه بازی، بیشتر از آمار اعلام شده توسط فروشگاه مایکروسافت مدتی قبل از موعد عرضه بود. همچنین در خبری مرتبط، حجم دیتای بازی Kingdom Hearts 3 که تنها چند روز دیگر هم با انتشار فاصله دارد تایید شده، که کمی بیش از ۳۵ گیگابتی از حافظه سیستم را اشغال می‌کند. بازی Resident Evil 2 قرار است در روز ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۵ بهمن) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.