نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 24 آذر 1397
ساعت 16:00

آمارهای اولیه فروش PlayStation Classic در ژاپن

0 از 5

سونی و PlayStation Classic علیرغم دریافت بازخوردهای منفی پیرامون این مینی کنسول، غملکرد خوبی را در زمینه فروش داشتند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی سونی حدود دو هفته پیش، مینی کنسول نوستالژیک خود از دوره پلی‌استیشن 1 را به صورت جهانی به بازارها فرستاد؛ کنسول کوچک و جمع و جوری که تعدادی از عناوین نسل پنجمی و کلاسیک پلی‌استیشن را، مشابه سخت افزارهای مشابه نینتندو به زمان حال آورده است. با توجه به عرضه سراسری کنسول در ۳ دسامبر (۱۲ آذر) و گذشت حدود دو هفته از این زمان، حالا می‌توان اطلاعات و بازخوردهای بیشتری از PlayStation Classic را دریافت کرد.

پیرامون این مینی کنسول، نقدهایی که تاکنون منتشر شده البته چندان خوب نبوده و گزارش‌های مختلفی از «استفاده از یک شبیه‌ساز متن‌باز برای اجرای بازی‌ها»، «ضعیف بودن توان شبیه سازی بازی‌ها» و «استفاده از نسخه‌های PAL و ۵۰ هرتزی برای اکثر بازی‌ها»، به عنوان بازخوردهای منفی از آن منتشر شده است. با وجود این گزارش‌های منفی، آمار فروش اولیه PlayStation Classic نشان می‌دهد که بازیکنان بی توجه به این مباحث استقبال بسیار عالی را از این کنسول کلاسیک داشتند.

براساس Media Create که آمارهای فروش سخت‌افزار و نرم‌افزار در صنعت بازی را در ژاپن بررسی می‌کند، در گزارش هفتگی اخیر خود به عملکرد PlayStation Classic در هفته اول فروش خود در ژاپن نیز اشاره کرده است. براساس این گزارش، سونی در فاصله ۳ تا ۹ دسامبر در ژاپن حدود ۱۲۰ هزار دستگاه از این مینی کنسول به فروش رسانده است. البته این تعداد فروش گرچه بسیار عالی بوده، ولی در مقایسه با عملکرد سخت‌افزارهای مشابه نینتندو، از جمله فروش ۲۶۰ هزار واحدی NES Mini و ۳۴۰ هزار واحدی SNES Mini بسیار کم‌تر به نظر می‌رسد. در هر صورت، با در نظر گرفتن محبوبیت بیشتر نینتندو در ژاپن و البته بازخوردهای نسبتا منفی به PlayStation Classic، همین فروش ۱۲۰ هزار واحدی تنها در یک هفته نیز همچنان عالی در نظر گرفته می‌شود.

Media Create در گزارش هفتگی تازه خود، به آمارهای فروش بازی در ژاپن نیز پرداخته که نشان می‌دهد بازی Super Smash Bros. Ultimate همه بازار را با فروش ۱٫۲ میلیون نسخه‌ای، آن هم تنها در دو روز کاملا قبضه کرده و با اختلاف بسیار زیادی در صدر جدول فروش هفتگی بازی در ژاپن قرار گرفته است؛ در همین زمینه، فروش بالای این بازی نیز ارتباط مستقیمی با رشد بسیار زیاد فروش Nintendo Switch هم داشته است. این موسسه برای آمار فروش کنسول پلی‌استیشن 4 نیز جهش ثبت کرده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.