نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 25 آذر 1397
ساعت 09:00

کوجیما از دلایل تاسیس Kojima Productions می‌گوید

1 از 5

هیدئو کوجیما حالا و پس از سه سال از زمان جدایی از کونامی، حس خوشحالی همیشگی را پیدا کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ تقریبا سه سال پیش بود که هیدئو کوجیما، بازی‌ساز قدیمی و افسانه‌ای صنعت گیم تصمیم گرفت تا از شرکت کونامی خارج و استودیو بازی‌سازی مستقل خودش را تاسیس کند. همین‌طور، حالا دو سال هم از زمان معرفی لوگوی Ludens استودیو Kojima Productions و معرفی یک بازی کاملا جدید از خالق سری «Metal Gear Solid» سپری شده است. درحالی که این روزها، بیشتر طرفداران منتظر آینده و شنیدن خبرهای تازه از «Death Stranding» هستند، کوجیما در پست‌های تازه خود به گذشته اشاره داشته است.

او در یکی از پست‌هایش گفته که او بعد از جدایی از کونامی، هیچ چیز جز امید به ساخت یک بازی بزرگ آن هم در یک استودیو مستقل نداشت و حالا پس از سه سال، می‌تواند حس معمول و خوشحال سابقش را داشته باشد.

وقتی من استودیو «کوجیما پروداکشنز» را تاسیس کردم، فقط یک لوگو برای آن داشتم، و خبری از کارمند و بازی‌ساز، فن‌آوری‌ها، موتور بازی‌سازی یا حتی یک دفتر ساده برای این استودیو نبود. من دورنما و شکل کار را ترسیم کردم و در همین حین همه نیازهای کار از جمله بازیگران را فراهم کردم. سه سال از آن زمان و پروسه بدون استراحت ساخت بازی می‌گذرد، و حالا حس خوشحالی همیشگی را پیدا کرده‌ام.

در این پست، آن «بازی» که کوجیما به آن اشاره کرده همان «دث استرندینگ» است، که اولین بار در جریان E3 2016 رونمایی شد. درحالی که از این بازی تاکنون چندین تریلر و تیزر و همچنین اطلاعات جسته و گریخته زیادی هم منتشر شده، ولی همچنان لایه‌هایی از رمز و راز در اطراف آن است و تقریبا هیچ کس واقعا نمی‌داند که این بازی چه چیزی هست. در هر صورت، بازی چهره‌ها و بازیگران نام‌آشنایی را از شخصیت‌های هالیوودی نظیر مدس میکلسن، نورمن ریداس، لیا سیدوکس و ... تا صداپیشگان بزرگ این صنعت مثل تروی بیکر را دور هم جمع کرده و از هر نظر، طرفداران امیدوار به یک بازی واقعا جاه‌طلبانه و بزرگ هستند.

کوجیما در همین زمینه و ساخت یک بازی جاه‌طلبانه، آن هم وقتی که از استودیو بزرگی مثل کونامی خارج شده بود نیز گفت:

من آن زمان و وقتی که تصمیم به بازی‌سازی مستقل گرفته بودم، دیگر 52 ساله شده بودم. خانواده‌ام و افرادی که کنار من بودند به من می‌گفتند که حالا بهتر است که دیگر بازنشسته شوی، ولی دوستانی که از سرتاسر دنیا دارم و عمرشان را صرف کارهای خلاقانه کرده‌اند، به من می‌گفتند که «آن بیرون طرفداران و مردمی هستند که منتظر کارهای بعدی تو هستند، پس به ساختن برای آن‌ها ادامه بده».

صحبت‌های تازه کوجیما درباره اینکه حالا پس از سه سال می‌تواند حس خوشحالی را در خودش پیدا کند، شاید در ادامه صحبت‌های نورمن ریداس، بازیگر نقش اصلی بازی Death Stranding هم قرار بگیرد، که گفته بود موعد انتشار این بازی خیلی نزدیک است. در هر صورت، بازی دث استرندینگ هنوز تاریخ عرضه مشخصی پیدا نکرده، ولی قرار است به شکل انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.