نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 29 آذر 1397
ساعت 09:00

ممکن است نسخه کامپیوتر Red Dead 2 در پیش باشد

4.25 از 5

اخیرا کلیپی منتشر شده که ظاهرا نماهایی از نسخه PC بازی Red Dead Redemption 2 را نشان می‌دهد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ راک‌استار گیمز همیشه تاکید داشته که بازی «رد دد ردمپشن 2»، یک بازی مخصوص کنسولی است؛ با این حال در جریان گزارش مالی کمپانی Take-Two Interactive در سال ۲۰۱۷، این کمپانی پلتفرم PC را هم دارای اهمیت بالایی دانسته بود. پس از این نیز علیرغم تاکیدهای مختلف راک‌استار، خبرهایی به بیرون لیک می‌شد که نشان می‌داد این بازی، بالاخره روزی به کامپیوترهای خانگی هم خواهد آمد. در همین رابطه، به تازگی کلیپ جدیدی به بیرون درز پیدا کرده، که می‌تواند تاییدی برای در پیش بودن نسخه مخصوص رایانه‌های شخصی از بازی Red Dead Redemption 2 باشد. در کلیپ مورد اشاره، بازیکن وارد صفحه تنظیمات بازی شده و با گزینه‌های گرافیکی مختلف کار می‌کند. این گزینه‌ها، وجود نشانگر موس و دکمه‌های مخصوص کیبورد، از نکات اصلی کلیپ هستند.

 

این کلیپ که ظاهرا اولین بار توسط یک کاربر ResetEra بازنشر شده، در جریان آن مشاهده می‌شود که بازیکن با نسخه کامل PC این بازی کار می‌کند. نکته مهم این است که این ویدیو، ممکن هم هست که ساختگی باشد، چون نه از محیط ویندوز بلکه ویدیوی ضبط شده از مقابل مانیتور است؛ روشی که معمولا توسط لیک‌کنندگان قلابی به کار می‌رود. در این ویدیو، بازیکن به شکل مشخص بازی را متوقف و با استفاده از ماوس به بخش تنظیمات می‌رود، سپس در قسمت تنظیمات نمایشی، یک سری گزینه‌ها که انحصارا در نسخه‌های PC بازی‌ها دیده می‌شوند، از جمله تنظیمات Vsync، FXAA و کیفیت تصاویر مختلف دیده می‌شوند. بازیکن پس از کار با این بخش‌ها نیز تنظیمات را ذخیره می‌کند. با وجود اینکه کل این پروسه به شکل قانع‌کننده‌ای درست به نظر می‌رسد، ولی همچنان تردیدهایی نیز در این باره وجود دارد. کاربر ResetEra در توضیح این ویدیو گفت:

این کلیپی درز پیدا کرده از نسخه رایانه‌های شخصی از بازی Red Dead Redemption 2 است، این نسخه هنوز به شکل رسمی تایید نشده، ولی اگر کلیپ قلابی هم باشد، لیک‌کننده کار فوق‌العاده‌ای انجام داده است.

این کاربر، در ادامه به نکته دیگری اشاره کرده و گفته که این کلیپ و نحوه لیک شدن، او را به یاد لیک شدن خبر پورت PC بازی GTA 5 انداخته که در گذشته دقیقا به همین شیوه درز پیدا کرده بود. ضبط شدن گیم‌پلی نسخه PC بازی با یک دوربین خارج از محیط ویندوز، که بازیکن در ادامه وارد بخش تنظیمات می‌شود.

با وجود همه این نکات، هنوز فاکتورهایی دخیل هستند که باعث می‌شود نتوان به شکل کامل از صحت ویدیو مطمئن بود؛ ضبط نشدن گیم‌پلی از داخل خود محیط ویندوز، تنظیمات به نظر نادرست anti-aliasing و همچنین نبودن ۱۰ ثانیه انتظار برای تغییر ابعاد تصویر (رزولوشن)، که یک استاندارد بسیار رایج در نسخه‌های PC است، از جمله این فاکتورها هستند. به هر ترتیب، حتی در صورت ساختگی بودن این کلیپ، باید گفت که این شخص واقعا کار خوبی در ساخت کلیپ داشته و در نهایت، باید منتظر تایید رسمی از جانب راک‌استار ماند.

بازی «Red Dead Redemption 2» هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی بازی مگ از این بازی را نیز در اینجا مطالعه کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.