نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 06 دی 1397
ساعت 13:00

آیا کوجیما تاریخ عرضه Death Stranding را فاش کرد؟

4.5 از 5

در تازه‌ترین شماره نشریه ژاپنی فامیتسو، کوجیما یک پیام مرموز برای تبریک سال نو میلادی منتشر کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ چند هفته‌ای هست که کوجیما و جاه‌طلبی بعدی او یعنی Death Stranding، روزهای پرخبری را می‌گذرانند. جلسات پرفشار فیلم‌برداری در نیویورک، عدم حضور سورپرایزکننده کوجیما در مراسم The Game Awards 2018، اظهارنظر کوجیما درباره سه سالگی تاسیس استودیو خودش، شروع دوره صداگذاری صداپیشگان ژاپنی و اظهارنظر نورمن ریداس درباره تاریخ انتشار احتمالی بازی از جمله بروزرسانی‌هایی بودند که نشان می‌داد این بازی، حالا واقعا در مرحله بسیار حساسی از ساخت قرار دارد. در ادامه همین موضوعات، به تازگی نقل قولی از کوجیما در جدیدترین نسخه نشریه Famitsu مورد توجه قرار گرفته، که می‌تواند به تاریخ عرضه این بازی انحصاری PS4 اشاره داشته باشد.

در تازه‌ترین نسخه از نشریه ژاپنی فامیتسو، کوجیما یک پیام تبریک سال نو میلادی فرستاده که کمی مرموز به نظر می‌رسد. او در پیام تبریک خود گفته:

آیا ۲۰۱۹ سال نهنگ است؟ لطفا منتظر بازی Death Stranding باشید!

این پیام یک یادکرد واضح برای تریلر رونمایی اولیه از این بازی و موضوع خودکشی دسته‌جمعی نهنگ‌ها هست که با سال ۲۰۱۹ ترکیب شده است. با در نظر گرفتن اینکه این پیام توسط رهبر تیم توسعه «دث استرندینگ» منتشر شده، می‌تواند یک نشانه روشن برای تایید این فرضیه باشد که تا زمان عرضه این بازی مدت زمان زیادی باقی نمانده و در طول سال ۲۰۱۹، می‌توان شاهد انتشار بازی بود. در این زمینه، غیر از اظهارنظر نورمن ریداس، بازیگر نقش اصلی این بازی که گفته بود، احتمالا اوایل سال ۲۰۱۹ موعد عرضه بازی است، اخیرا وب‌سایت Walmart کانادا هم به تاریخ عرضه 30 ژوئن 2019 (۹ تیر ۹۸) برای این بازی اشاره کرده است. تاریخ عرضه جالبی که البته یک نماینده وال‌مارت، در توضیح آن گفته بود ماه ژوئن، در واقع زمان پیش‌خرید بازی شروع می‌شود.

از طرفی باید در نظر گرفت که اظهارنظرهای شخصی یا تاریخ‌های معین شده توسط خرده‌فروشی‌ها، نمی‌توانند منابع خوبی برای استناد باشند. در زمینه پیام تازه کوجیما، گرچه این پیام از طریق یک منبع شناخته شده منتشر شده، ولی این طور به نظر می‌رسد که حتی او نیز از تاریخ انتشار دقیق، و پایان کامل مراحل ساخت بازی مطمئن نیست و اشاره به سال ۲۰۱۹، می‌تواند صرفا به معنی این باشد که هدف‌گذاری نهایی و ایده‌آل تیم، عرضه بازی در این سال است؛ هدفی که ممکن هم هست تحقق پیدا نکند و از همین رو، بهتر است منتظر اعلام رسمی تاریخ عرضه ماند.

بازی Death Stranding قرار است به شکل انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 منتشر شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.