نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 13 دی 1397
ساعت 09:00

Slightly Mad یک کنسول بازی قدرتمند می‌سازد

5 از 5

با توجه به اطلاعیه اخیر سازنده سری Project Cars، به نظر نسل بعدی کنسول‌ها شاهد یک رقیب تازه‌نفس خواهد بود.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مدیرعامل استودیو Slightly Mad، سازنده سری بازی‌های «Project Cars» به تازگی در یک پست توییتری اعلام کرده که این شرکت قصد ساخت «یک کنسول بازی» را دارد. او گرچه به مشخصات دقیق سخت‌افزاری این کنسول اشاره نداشته، ولی گفته که این یک کنسول بازی بسیار قدرتمند خواهد بود.

خبر ساخته شدن یک پلتفرم بازی جدید کنسولی توسط Slightly Mad از ابتدا به صورتی جالب‌توجه منتشر شد، زمانی که مدیرعامل این استودیو یعنی Ian Bell در حساب شخصی توییتری که در همین روزها هم ساخته شده، خبر داد که کنسول بازی جدیدی به نام «Mad Box» در پیش است. این گزارش سورپرایزکننده گرچه ممکن است ابتدا به عنوان یک خبر جعلی درنظر گرفته شود، ولی این پست ایان بل به زودی توسط حساب رسمی Slightly Mad نیز منعکس شد. پس از این، بل در گفتگویی با Variety این خبر را تایید کرد و در ادامه، به برخی جزئیات درباره کنسول آن‌ها، موسوم به «Mad Box» پرداخت. به گفته بل، Mad Box احتمالا حدود سه سال دیگر عرضه می‌شود، از نرخ فریم ۱۲۰ پشتیبانی می‌کند و با بازی‌های واقعیت مجازی (VR) سازگار است. او در این رابطه گفت:

این کنسول از اکثر هدست‌های اصلی کنونی و آینده VR پشتیبانی می‌کند، و از نظر مشخصات سخت‌افزاری با یک رایانه شخصی بسیار سریع در دو سال آینده برابر است... ما در حال انجام صحبت‌های اولیه با سخت‌افزارسازان و قطعه‌سازان هستیم، طرح‌های اولیه را در اختیار داریم و به این ترتیب درحال حاضر امکان این نیست که جزئیاتی بیش از این را به اشتراک گذاشت.

بل در ادامه صحبت‌هایش، درباره عناوین و بازی‌هایی که روی کنسول اجرا می‌شوند گفت:

ما به عناوین انحصاری به عنوان عناوین «منحصر به فرد» نگاه می‌کنیم و با درنظر گرفتن اینکه یک موتور میان پلتفرمی را به همه بازیسازان ارائه می‌کنیم، اینکه قصد ساخت عناوین انحصاری داشته باشند به انتخاب خودشان خواهد بود. در حال حاضر هم ما این برنامه را نداریم که به بازیسازان، هزینه برای انحصاری‌سازی بازی‌هایشان روی پلتفرم آینده خودمان بپردازیم. [با در نظر گرفتن اینکه سال‌هاست عرصه رقابت در سه مسیر ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و کنسول‌های نینتندو خلاصه شده] ما در Slightly Mad فکر می‌کنیم که صنعت بازی‌های ویدیویی درحال حاضر بیش از حد انحصارگرا شده و قصد داریم کمی هم رقابت مفید و سالم را وارد بحث کنسول‌ها کنیم.

ایان بل در یک بخش دیگر از صحبت‌هایش، گفته که طرح‌های اولیه ساخت این کنسول ظرف چهار تا شش هفته رونمایی می‌شوند، در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند و از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه خواهند بود.

ما همین حالا هم پیشنهاداتی از چند سرمایه‌گذار برای ساخت این کنسول‌ها داشته‌ایم تا سرمایه لازم را دراختیار ما بگذارند و محصول را تکمیل کنیم. با این حال فعلا در مراحل اولیه قرار داریم و می‌خواهیم به بهترین پیشنهادات فکر کنیم.

همان‌طور که اشاره شد، این یک خبر سورپرایزکننده و جالب بود که به نوعی یک حرکت بسیار بزرگ از جانب یک شرکت کوچک صورت گرفته است. باید منتظر ماند و دید که طرح‌های Slightly Mad برای این پلتفرم جدید به چه شکل خواهد بود و درنهایت به چه شکل اجرایی می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.