نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 09 بهمن 1397
ساعت 09:30

اظهارنظر کپ‌کام درباره Resident Evil 3 Remake

5 از 5

کپ‌کام به صورت رسمی شرایط ساخت نسخه بازسازی Resident Evil 3: Nemesis را اعلام کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک دوره زمانی ۲۱ ساله نیاز بود تا کپ‌کام، سرانجام به خواسته‌های طرفداران توجه جدی کند و نسخه ریمیک از عنوان کلاسیک Resident Evil 2 را بسازد. کپ‌کام البته قبلا هم با ساخت یک نسخه بازسازی از بازی اول، تجربه چنین پروژه‌ای را داشت. ولی از عرضه آن بازی هم مدت ۱۷ سال می‌گذرد. ساخت نسخه بازسازی از «رزیدنت اویل ۲»، یکی از خواسته‌های قدیمی طرفداران بوده و در طول سال‌های اخیر، دموهای مختلفی هم از این بازی توسط هواداران ساخته شده بود. اتفاقا ساخت یکی از همین دموها هم بود که در نهایت، کپ‌کام را برای ساخت یک نسخه کامل ریمیک از Resident Evil 2 متقاعد کرد. به شکل مشخص، کپ‌کام نشان داده که اگر طرفداران واقعا خواهان یک بازی باشند و از آن استقبال کنند، این شرکت آماده توجه به این خواسته‌ها است.

حالا که Resident Evil 2 عرضه شده و با رضایت گسترده طرفداران و منتقدین هم مواجه بوده، پرونده بازسازی یکی دیگر از عناوین کلاسیک و محبوب این شرکت جدی‌تر می‌شود؛ بازی Resident Evil 3: Nemesis محصول سال ۱۹۹۹ که ابتدا برای پلی‌استیشن 1 عرضه شد، از جمله محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین عناوین در تاریخ این سری نیز هست. رزیدنت اویل 3، در ابتدای ساخت اتفاقا قرار بود که یک نسخه فرعی و جانبی باشد. سازندگان، از بسیاری از مکانیک‌ها و طرح‌های پایه‌ای بازی Resident Evil 2 در نسخه جدید سری بهره گرفتند، که این شامل بسیاری از لوکیشن‌ها از جمله اداره پلیس شهر راکون بود. به علاوه حتی ضدقهرمان فراموش‌نشدنی «نمسیس» نیز در پایه کار، یک ورژن ارتقایافته از یکی از ضدقهرمان‌های بازی دوم یعنی Mr. X بود. با وجود همه این تفاسیر، سازندگان درنهایت با تصمیم مقامات رده‌بالای کپ‌کام مجبور به استفاده از عدد «3» در Resident Evil 3: Nemesis شدند.

با در نظر گرفتن اینکه نسخه بازسازی و اخیرا منتشر شده Resident Evil 2 نیز وفادار به بازی اورجینال، از انبوهی از اشتراکات با روند کلی بازی سوم برخوردار است، بسیاری حالا ساخته شدن بازسازی نسخه سوم این سری را در دسترس‌تر از هر زمان دیگری می‌دانند. به نوعی بسیاری از پیش‌نیازهای ساخت بازی سوم از جمله طراحی مدرن لوکیشن‌ها در شهر راکون، از قبل برای بازی اخیرا عرضه شده Resident Evil 2 ساخته شده است. کپ‌کام به تازگی اظهارنظر مستقیمی به احتمال ساخت نسخه ریمیک از Resident Evil 3 داشته که در آن، مشخص می‌شود که این شرکت درها را به روی چنین احتمالی باز نگه داشته است.

به تازگی یوشیاکی هیرابایاشی (Yoshiaki Hirabayashi) تهیه‌کننده بازی Resident Evil 2 گفته که کپ‌کام حتما این گزینه را مدنظر قرار می‌دهد، البته اگر طرفداران واقعا مشتاق این بازی باشند و از Resident Evil 2 لذت ببرند.

گفتنی است که اگر نه به اندازه بازی دوم، ولی احتمالا به همان اندازه، طرفداران همیشه اشتیاق برای ساخت نسخه ریمیک از Resident Evil 3: Nemesis را هم داشته‌اند و عرضه بسیار موفق بازسازی اخیر Resident Evil 2، حتما این انتظار از کپ‌کام را بالاتر نیز می‌برد. با در نظر گرفتن این حقایق، می‌توان گفت که کپ‌کام نبایستی هیچ بهانه‌ای برای نساختن بازی داشته باشد. بازی Resident Evil 2 هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.