نویسنده: میلاد شجری جمعه، 19 بهمن 1397
ساعت 21:00

فروش بازی Battlefield 5 کمتر از حد تصورات بوده است

فروش بازی Battlefield 5 کمتر از حد تصورات الکترونیک آرتز بوده است.

4 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت الکترونیک آرتز به تازگی گزارش مالی خود از سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۹ میلادی را منتشر کرده است که خبر از عملکرد نه چندان مطلوب این کمپانی می‌دهد. طبق اعلام الکترونیک آرتز، عملکرد کلی کمپانی در این بازه زمانی پایین‌تر از انتظارات بوده و در این بین، بازی تیراندازی Battlefield 5 نتوانسته در حد تصورات فروش کند.

بازی Battlefield 5 از زمان عرضه در ماه نوامبر تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، فروش ۷.۳ میلیون نسخه‌ای را تجربه کرده که عالی به نظر می‌رسد اما از نظر شرکت الکترونیک آرتز، این میزان حدود یک میلیون نسخه از آنچه کمپانی تصور می‌کرده، پایین‌تر بوده است. «اندرو ویلسون»، مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای، علت عملکرد ضعیف این بازی را بخش بازاریابی آن دانسته که به اندازه کافی نتوانسته توجه بازیکنان را به سمت بازی جلب کند؛ طبق گفته‌های وی، تیم این بخش خلاقیت بزرگی از خود نشان نداده‌ است.

ویلسون در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد که انتقال تاریخ عرضه بازی Battlefield 5 از ماه اکتبر به ماه نوامبر ۲۰۱۸، ضربه بزرگی به فروش بازی وارد کرد؛ چرا که این امر باعث شد تا بازی وارد رقابت با عناوینی شود که برای فصل تعطیلات تخفیف خورده بودند. وجود رقیب‌های قوی و رقابت بی‌سابقه نیز از دیگر دلایل عملکرد ضعیف بتلفیلد ۵ بیان شده است؛ ویلسون فورتنایت، Call of Duty: Black Ops 4 و Red Dead Redemption 2 به عنوان بازی‌هایی یاد کرد که به فروش عنوان تیراندازی لطمه وارد کردند. در کنار این موارد، اندرو ویلسون اذعان کرد که تصمیم شرکت الکترونیک آرتز برای اولیت دادن به بخش تک نفره بازی Battlefield 5 به جای حالت جدید و بتل رویال آن به نام Firestorm، هم فروش این نسخه را تحت تاثیر قرار داده است. این حالت برای عرضه در ماه مارس ۲۰۱۹ میلادی برنامه‌ریزی شده اما اولین بازی بتل رویال شرکت الکترونیک آرتز محسوب نمی‌شود؛ این شرکت چندی پیش بازی Apex Legends از سوی استودیو سازنده سری تایتان فال یعنی ریسپاون اینترتیمنت را به صورت رایگان برای پلتفرم‌های مختلف عرضه کرد.

ویلسون در پایان صحبت‌هایش اعلام کرد که بازی Battlefield 5 نتوانست در هنگام عرضه، به محبوبیت زیادی میان بازیکنان دست یابد و به نظر نمی‌تواند هرگز در این امر موفق شود. جدا از عملکرد ضعیف در بخش تبلیغات، بازی بتلفیلد توانست تحسین زیادی از سوی منتقدین دریافت کند و همچنان، این فرانچایز را قوی نگه دارد. طبق گفته وی، در حال حاضر تمرکز اصلی شرکت الکترونیک آرتز و استودیو دایس باید جذب بازیکنان جدید به سمت این بازی، طی ماه‌های آینده باشد. شما می‌توانید بیانیه‌ کامل اندرو ویلسون درباره عملکرد بازی Battlefield 5 را از طریق این لینک مطالعه نمایید.

شرکت الکترونیک آرتز محتویات زیادی نظیر نقشه‌های جدید، آیتم‌های تزیینی، حالت بتل رویال و غیره برای بازی Battlefield 5 در نظر گرفته است که طی ماه‌های آینده، به بازی اضافه خواهند شد. با وجود محتویات جدیدی که در راه بازی هستند، شرکت ناشر اعلام کرد که انتظار سودآوری زیادی از این بازی به عنوان یک سرویس پویا ندارد. گفتنی است که درآمد خالص EA در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۹ معادل ۱.۲۹ میلیارد دلار بوده است که از این میزان، فقط ۲۶۲ میلیون دلار سودآوری کمپانی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.