نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 08 اسفند 1397
ساعت 13:00

Red Dead Online با مشکل از دست دادن بازیکنان مواجه است

براساس یک گزارش Red Dead و GTA Online در حال از دست دادن بازیکنان خود هستند

3.67 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک تحلیل جدید نشان می‌دهد که حالت آنلاین و چندنفر بازی Red Dead Redemption 2 یعنی Red Dead Online، از نظر سوددهی عملکردی بسیار ضعیف‌تر را نسبت به GTA Online تجربه می‌کند. به علاوه این بازی با مشکل بزرگ از دست دادن مداوم بازیکنان خودش هم مواجه است، و به نظر نرخ بازگشت بازیکنان نیز چندان رضایت‌بخش نیست.

شرکت راک‌استار گیمز، عملکرد خیره‌کننده‌ای را با GTA Online و Grand Theft Auto 5 به ثبت رسانده که حتی پس از گذشت حدود شش سال از شروع فعالیت، هنوز هم از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این هم البته جدای از عملکرد خود بازی GTA 5 است که تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه فروش داشته، و نام خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ به ثبت رسانده است. با این حال بخش آنلاین این بازی، با عرضه مداوم بروزرسانی و ارائه حالت‌های بسیار متنوع برای بازی کردن، سوددهی عظیم  مجزایی نیز داشته است. درحالی که این شرکت امیدوار به تکرار این موفقیت با Red Dead Online در بازی جدیدتر خود یعنی Red Dead Redemption 2 است، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که این بخش هنوز نتوانسته تا موفقیت GTA Online را تکرار کند. در این ارتباط، البته لازم به ذکر است که Red Dead Online هنوز در فاز بتای آزمایشی و عمومی قرار دارد.

تحلیل تازه که توسط موسسه SuperData منتشر شده، فاش می‌کند که حالت «رد دد آنلاین» به صورت میانگین، حدود ۵ برابر کم‌تر از «جی‌تی‌ای آنلاین» برای سازندگان سودآوری داشته است. این گزارش، البته روند سودآوری خود GTA Online را هم رو به کاهش ذکر کرده است. در واقع براساس آمار مقایسه‌ای از مجموع میزان سوددهی دو بازی GTA Online و Red Dead Online در ژانویه، این میزان مساوی با سوددهی بازی GTA Online در ژانویه سال پیش بوده است. به این ترتیب، درحالی که GTA Online روند نزولی را از این نظر در پیش گرفته، عملکرد ضعیف Red Dead Online نیز باعث شده تا نتوان آن را به عنوان یک جانشین مناسب در نظر گرفت.

در یک بخش دیگر گزارش سوپردیتا، این موضوع نیز فاش شده که این بازی به صورت ماهانه با کاهش میانگین بازیکنان خود مواجه است، که این هم به معنای از دست رفتن علاقه بازیکنان به بازی، و تصمیم به توقف تجربه آن است. پیرامون این آمارها، البته باید توجه داشت که Red Dead Online هنوز در شروع مسیر قرار دارد و با توجه به آپدیت بزرگی که امروز برای این بازی عرضه شد، انتظار می‌رود که Rockstar به تدریج بازی را متنوع‌تر و جذاب‌تر کند. گفتنی است که خود GTA Online نیز در اوایل راه‌اندازی، با مشکلاتی مشابه مواجه بود و چند ماه طول کشید تا جای خود را پیدا کند. از این نظر، می‌توان چنین انتظاری را برای Red Dead Online نیز داشت؛ هرچند نشانه‌ها به طور کلی حاکی از این است که رد دد آنلاین احتمالا با اقبالی پایین‌تر مواجه خواهد بود. موضوعی که احتمالا بتواند راک‌استار را برای عرضه PC بازی Red Dead Redemption 2 متقاعد کند.

بازی «Red Dead Redemption 2» هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی بازی مگ از این بازی را نیز در اینجا مطالعه کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.