نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 29 اسفند 1397
ساعت 13:00

استیدیا با Stadia Games & Entertainment عناوین فرست پارتی هم دارد

جید ریموند وظیفه هدایت تیم Stadia Games & Entertainment را برعهده می‌گیرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در رویداد شب گذشته گوگل در GDC 2019، جید ریموند که مدتی پیش خبر حضور او به عنوان نائب رئیس در گوگل تایید شد، به عنوان رئیس استودیو توزیع بازی «Stadia Games and Entertainment» معرفی شد. Stadia نام پلتفرم بازی استریمی و مبتنی بر سرورهای ابری ا شرکت گوگل است که در ابتدای همین رویداد معرفی شد.

گوگل در جریان رویداد موردانتظار اختصاصی خود در GDC 2019، پلتفرم گیمینگی و مبتنی بر سرورهای ابری «استیدیا» را معرفی کرد که غیر از اطلاعاتی کلی درباره ویژگی‌های آن، به برخی اطلاعات جانبی دیگر درباره همکاری با تیم‌های بازی‌سازی و در اختیار گذاشتن امکاناتی نظیر پشتیبانی کامل از قابلیت کراس-پلی نیز پرداخت. با این حال، گوگل غیر از همکاری همه‌جانبه با همه شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی، یک تیم اختصاصی فرست پارتی و داخلی نیز برای توسعه عناوین موجود در استیدیا ایجاد کرده است. این تیم که Stadia Games and Entertainment نام دارد، کار خود را با هدایت «جید ریموند»، کارمند اجرایی ارشد و سابق شرکت‌های EA و Ubisoft شروع خواهد کرد. این تیم قرار است هم روی ساخت بازی‌های فرست پارتی و هم کار با دیگر تیم‌ها برای توسعه بازی‌های آن‌ها برای پلتفرم استیدیا کار کند.

ریموند در جریان صحبت‌هایش در رویداد شب گذشته، به برخی ویژگی‌های این پلتفرم جدید که بازی‌سازان امکان بهره‌برداری از آن‌ها دارند هم اشاره کرد. او گفت که غیر از بازی‌های فرست پارتی توسط «استودیوهای فرست پارتی» در استیدیا، تیم او امکانات و ابزارهای منحصر به فرد توسعه بازی را در اختیار بازی‌سازان بزرگ یا کوچک دیگر هم قرار می‌دهد. او دیدگاهش درباره این پلتفرم را در انتهای صحبت‌هایش به این شکل شرح داد:

هیچ موقع بیشتر از حالا برای بازی‌ساز بودن هیجان‌انگیزتر نبوده است، و استیدیا نیروی محرک اصلی در شکل‌دهی به آینده صنعت گیم و سرگرمی خواهد بود.

به طور کلی، واحد Stadia Games and Entertainment قرار است یک تیم پشتیبان و مدیریت بر استودیوهای فرست پارتی برای پلتفرم بازی جدید گوگل باشد. با این حال این شرکت توضیحاتی درباره ابعاد مدنظر خودش برای این استودیوها نداده است. به هر ترتیب، ایجاد یک تیم اختصاصی برای تشکیل و پشتیبانی استودیوهای فرست پارتی، نشان می‌دهد که گوگل برای ورود به این بازار شدیدا رقابتی، سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی را به پلتفرم استیدیا اختصاص داده است. با توجه به شروع بحث تشکیل تیم‌های بازی‌سازی، گوگل همچنین از نظر منابع در جایگاهی نیز هست که مثل مایکروسافت در سال ۲۰۱۸، امکان تصاحب استودیوهای بازی‌سازی دیگر را هم داشته باشد.

در جریان رویداد شب گذشته، گوگل از استودیوها و شرکت‌های صاحب‌نام زیادی نام برد که با استیدیا همکاری خواهند کرد. همچنین یکی از بازی‌های به نمایش گذاشته شده، بازی Doom Eternal بود که به شکل زنده و روی صحنه، امکان بازی استریمی با مشخصات 4K و نرخ فریم ۶۰ داشت. باید گفت که درصورتی که روش بازی استریمی به تدریج به استاندارد غالب در نحوه تجربه بازی‌های ویدیویی تبدیل شود، آن زمان گوگل به عنوان غول تکنولوژی و خدمات اینترنتی دنیا می‌تواند با استیدیا به اصلی‌ترین بازیگر این صنعت تبدیل شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.