نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 05 فروردين 1398
ساعت 09:00

Death Stranding در «مرحله کلیدی» فرایند ساخت قرار دارد

دث استرندینگ دیگر در مرحله باگ یابی نیست و وارد مرحله کلیدی از ساخت شده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یکی از اعضای ارشد استودیو Kojima Productions، اخیرا گفته که پیشرفت بسیار زیادی در فرایند ساخت بازی «دث استرندینگ (Death Stranding)» وجود داشته، و درحال حاضر در «یک مرحله کلیدی» از توسعه قرار دارد.

علیرغم اظهارنظرهای اولیه از جانب عوامل ساخت، و گمانه‌زنی‌های بعدی تحلیلگران که از نشانه‌های نزدیک بودن موعد عرضه بازی Death Stranding حکایت داشتند، هیدئو کوجیما به عنوان کارگردان بازی، به سرعت سعی کرد تا این تصورات را از بین ببرد. با در نظر گرفتن اینکه «بازی هنوز به زمان بیشتری نیاز دارد و کمی هم از برنامه عقب افتاده»، مشخصا نمی‌توان گمانه‌زنی خاصی از تاریخ انتشار این بازی داشت. در هر صورت، نشانه‌های جدیدتری از جمله ملاقات مدیران تبلیغات و بازاریابی سونی از کوجیما پروداکشنز نیز وجود دارد که یک بار دیگر، فرضیه نزدیک بودن موعد انتشار بازی را تقویت می‌کند. جدای از این موارد، اخیرا کوجیما شخصا در حساب توییتری ژاپنی خود درباره روند ساخت بازی صحبت‌های جدیدی مطرح کرده و آکی سایتو، مدیر تبلیغات و بازاریابی Kojima Productions نیز آن‌ها را در حساب خود ترجمه کرده است.

با توجه به نقل‌قول‌های سایتو، دث استرندینگ حالا دیگر در مرحله «رفع باگ و عیب یابی» قرار ندارد، بلکه اعضای تیم مشغول بررسی همه المان‌ها و ابزارهای ساخته شده در جریان ساخت بازی هستند. به گفته سایتو، بازی الآن در مرحله‌ای است که کوجیما آن را به صورت روزانه بازی می‌کند تا به شکل مداوم و همزمان تحولات موردنیاز روی آن نیز انجام بگیرد. این شامل اضافه یا حذف شدن روزانه مواردی است که مطرح می‌شود و به این ترتیب، بازی درحال حاضر در «مرحله کلیدی» توسعه قرار دارد. شما در ادامه این پست ترجمه سایتو از کوجیما را مشاهده می‌کنید:

دث استرندینگ در مرحله رفع باگ یا عیب یابی قرار ندارد، بلکه سازندگان مشغول بالا و پایین کردن همه المان‌های بازی هستند که در ابزارهای توسعه بازی ایجاد شده است. پس کوجیما هرروز این بازی را روی PS4 تجربه می‌کند، متصل می‌شود و همزمان آن را سبک و سنگین می‌کند. همزمان چیزهای مختلف به آن اضافه یا از آن برداشته می‌شود. روند ساخت بازی در مرحله کلیدی خودش قرار دارد.

از زمان رونمایی Death Stranding گرچه حدود ۳ سال می‌گذرد و این طور نبوده که یک بازی با روند توسعه ساکت باشد؛ با این وجود، این یک بازی شدیدا مجهول و پرابهام برای طرفداران است. کوجیما مدتی پیش یک تور دور دنیا برای نمایش دمو بازی به برخی تیم‌های بازی‌سازی خارجی داشت و تاکنون افرادی که این دمو را دیده‌اند، نظر کاملا مثبتی به آن داشته‌اند. کوجیما و تیم او، دث استرندینگ را به صورت انحصاری پلی‌استیشن 4 تولید می‌کنند، و با توجه به معرفی برنامه جدید State of Play، احتمال وجود داشتن یک آیتم مرتبط با این بازی در جریان اپیزود اول آن برنامه وجود دارد. این اپیزود قرار است در بامداد فردا ۶ فروردین - ۱:۳۰ شب پخش شود و در آن، «تریلرهای جدید، معرفی بازی‌های جدید و نمایش ویدیو گیم‌پلی جدید از بازی‌ها» در پلتفرم پلی‌استیشن 4 به نمایش در می‌آید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.