نویسنده: فرشاد سه شنبه، 03 ارديبهشت 1398
ساعت 21:15

از عناوین متعددی در زمان ساخت Cyberpunk 2077 الهام گرفته شده است

توجه به Deus Ex و Elder Scrolls در زمان ساخت بازی Cyberpunk 2077

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ امروزه شاهد ارائه‌ی جزئیات مختلفی در مورد بازی مورد انتظار استودیوی «سی‌دی پروژکت رد» (CD Projekt RED) یعنی Cyberpunk 2077 هستیم، عنوانی در سبک نقش آفرینی که بدون تردید در زمان ساخت آن، از عناوین نقش آفرینی دیگری نظیر Deus Ex الهام گرفته شده است! اکنون Mateusz Tomaszkiewicz به عنوان یکی از کارگردانان این بازی، جزئیاتی را در مورد عناوینی که در زمان ساخت آن مورد توجه قرار داشته‌اند ارائه کرده است.

در مصاحبه‌ی اخیر Tomaszkiewicz با Area Jugones، از او سوال پرسیده شد که در زمان ساخت بازی Cyberpunk 2077، سازندگان چه عناوینی را در نظر داشته‌اند؟ در پاسخ شاهد ارائه‌ی نام سه بازی محبوب Deus Ex ،Vampire: The Masquerade – Bloodlines و The Elder Scrolls بوده‌ایم، البته به گفته‌ی Tomaszkiewicz، درصد تاثیرپذیری Cyberpunk 2077 از The Elder Scrolls نسبت به دو عنوان دیگر اعلام شده، بسیار کم بوده است؛ Tomaszkiewicz اعلام کرد که حالت اول شخص و آزادی عمل موجود در دو بازی Deus Ex و Vampire: The Masquerade – Bloodlines در ساخت سناریوها و موقعیت‌های Cyberpunk 2077 بسیار تاثیر داشته‌اند، او گفت:

از نظر من، بدلیل ماهیت سبک اول شخصی که در داستان غیر خطی و در دیالوگ‌ها و گیم‌پلی بازی نقش آفرینی Vampire: The Masquerade وجود دارد، از این عنوان الهام زیادی گرفته‌ایم. ما همه گیمریم و از سبک‌های مختلف لذت می‌بریم، اما به شخصه بازی Vampire Bloodlines را ترجیح می‌دهم.

از بازی The Elder Scrolls هم الهام گرفته شده اما بدلیل ماهیت فانتزی‌ای که این بازی دارد، مقایسه‌ی آن با سایر عناوین کمی سخت است. از عناوین دیگری که در ساخت پروژه‌ی ما مورد توجه قرار گرفتند، می‌توان به عناوین Deus Ex (مخصوصاً نسخه‌ی اول آن) اشاره کرد، زمانی که سال‌ها پیش برای اولین بار اقدام به اجرای این بازی نمودم، تاثیر بسیاری برروی من، به عنوان یک سازنده داشت؛ یکی از عوامل مورد علاقه‌ی من در بازی Deus Ex، روش‌های مختلفی بودند که در به پایان رساندن مراحل، می‌توانستند مورد استفاده قرار بگیرند، این عنوان تنها بر پایه‌ی تصمیماتی که در دیالوگ‌های بازی گرفته می‌شدند استوار نبود، بلکه شما برروی نقشه‌ی بازی، شاهد جزئیات مختلفی بودید و این امکان را داشتید که به روش‌های مختلفی وارد یک ساختمان شوید. بنابراین می‌توان گفت که عنوان ما تاثیر پذیری بالایی از دو بازی Vampire Bloodlines و Deus Ex داشته است.

با آنکه عنوان Cyberpunk 2077 برای پلتفرم‌های PS4 ،Xbox One و PX معرفی شده اما هنوز تاریخ عرضه‌ای برای این بازی اعلام نشده است؛ براساس اعلام سازندگان، این بازی در نمایشگاه E3 امسال حاضر خواهد بود.

فرشاد | اخبار | 23/04/2019
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.