نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 30 آذر 1398
ساعت 16:00

Resident Evil 3 تغییرات بزرگی را نسبت به نسخه اصلی می‌بیند

رزیدنت اویل 3 درمقایسه با ریمیک نسخه دوم تفاوت‌های بیشتری با بازی اصلی دارد

4 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کپ‌کام به تازگی صحبت‌های تازه‌ای درباره بازی Resident Evil 3 ریمیک انجام داده و از تفاوت‌های این بازی با نسخه بازسازی Resident Evil 2 گفته است.

اخیرا پتر فابیانو (Peter Fabiano) و ماسائو کاوادا (Masao Kawada) به عنوان تهیه‌کنندگان کمپانی کپ‌کام، جزئیات تازه‌ای را از بازی موردانتظار Resident Evil 3 فاش کرده‌اند که از طریق شماره اخیر نشریه ژاپنی فامیتسو انعکاس پیدا کرده است. در این زمینه، ماساچیکا کاواتا (Masachika Kawata) از دیگر تهیه‌کنندگان شرکت هم در جدیدترین قسمت از کانال Capcom TV حاضر شده و اطلاعات بیشتری را هم در باره این بازی بیان کرده است.

در میان اطلاعات تازه‌ای که درباره نسخه بازسازی «رزیدنت اویل ۳» منتشر شده، تهیه‌کنندگان اشاره کرده‌اند که این بازی در مقایسه با نسخه بازسازی Resident Evil 2، المان‌ها و فاکتورهای بازچینی‌شده بیشتری را نسبت به نسخه اورجینال این بازی به خود خواهد دید. در نسخه بازسازی رزیدنت اویل ۲، گرچه بسیاری از المان‌ها از بازی اصلی همچنان وجود داشت، ولی برخی از آن‌ها با تغییرات کوچکی در روایت همراه بود. با توجه به این صحبت‌های جدید، این موارد در بازسازی آینده نسخه سوم حتی بیشتر نیز خواهد بود.

از جمله فاکتورهایی که در جزئیات جدید به آن اشاره شده، موارد داستانی و حتی گاهی نحوه روایت آن است. کپ‌کام در این زمینه گفته که یک تغییر بزرگ در بازی جدید این است که بازیگران در نقش‌های خود پررنگ‌تر از قبل ظاهر می‌شوند تا طرفداران ارتباط بیشتری با آن‌ها برقرار و اهمیت بیشتری برای شخصیت‌ها قائل شوند. یک نمونه که مثال زده شده، شخصیت اورجینال «داریو روسو (Dario Rosso)» است که این بار نقش بزرگ‌تری را در روند داستانی بازی ریمیک دارد. داریو روسو برای طرفداران جدیدتر و یا طرفداران قدیمی که آن را فراموش کرده‌اند، همان شهروند وحشت‌زده درست در ابتدای وقایع بازی اصلی بود که پس از جدل با «جیل ولنتاین» شخصیت اصلی بازی، خودش را در یک کانتینر حبس کرد. او در واقع اولین کسی بود که پس از فرار جیل از خانه به او در انباری خود پناه داد ولی به خاطر از دست دادن اعضای خانواده‌اش، قصد نداشت همراه با جیل از شهر فرار کند.

در جریان اطلاعات جدید منتشر شده، کپ‌کام گفته که از آنجایی که سازندگان از محبوبیت بالای شخصیت جیل  نزد طرفداران آگاه بودند، اهمیت و زمان زیادی را برای بازطراحی این شخصیت صرف کردند. با این وجود این طراحی کلی و جدید از جیل، به شکلی شد که او بیش از هر زمان دیگری اکشن و واکنش‌گرا باشد تا در جریان گیم‌پلی اکشن‌تر این بازی (درست مثل نسخه اورجینال بازی سوم) بهتر عمل کند. تهیه‌کنندگان در این رابطه به طراحی کاراکتر کارلوس نیز اشاره کردند و اینکه او گرچه حالا نسبت به نسخه اصلی کمی بالغ‌تر به نظر می‌رسد، ولی همچنان هویت خونگرمش را حفظ کرده است. گفتنی است که کپ‌کام وجود ست لباس و طراحی اورجینال هر دو این شخصیت‌ها را به عنوان آیتم‌های پاداش در نسخه ریمیک تایید کرده است.

از دیگر مواردی که حضور آن در نسخه بازسازی بازی سوم تایید شده، نوع خاصی از زامبی‌ها با نام «هانتر بتا (Hunter β)» هستند، که البته حتی این دشمنان نیز با تغییرات جدیدی طراحی شدند. این زامبی‌ها، مدل پیشرفته‌تری از موجودات هیبرید انسان-خزنده از بازی اول سری هستند، که خصوصا به خاطر چنگال‌های مرگبار و سرعت بالایشان شناخته می‌شدند. از دیگر اطلاعات تازه که درباره بازی منتشر شده این است که به گفته کپ‌کام، رزیدنت اویل 3 ریمیک حالا ۹۰٪ از مراحل توسعه خود را تکمیل کرده و در مراحل پایانی توسعه قرار دارد.

بازی Resident Evil 3 ریمیک قرار است در ۳ آوریل ۲۰۲۰ (۱۵ فروردین ۱۳۹۹) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیتور عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.