نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 30 آذر 1398
ساعت 20:00

Google Stadia تیم بازی‌سازی جدیدی را تصاحب کرد

گوگل استدیا Typhoon Studios را به عنوان اولین تیم بازی‌سازی داخلی تصاحب کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پلتفرم بازی استریمی گوگل استدیا (Google Stadia) که مدتی پیش به صورت رسمی شروع به کار کرد، حالا یک استودیو بازی‌سازی جدید را خریداری کرده است.

گوگل به تازگی اعلام کرده که استودیو بازی‌سازی Typhoon Studios را تصاحب کرده است. Typhoon Studios که از آن‌ها بازی Journey to the Savage Planet در صف عرضه قرار دارد، از این پس به عنوان یک تیم بازی‌سازی فرست‌پارتی و داخلی، زیرنظر گوگل فعالیت خواهد کرد. البته نکته جالب درباره تصاحب جدید این است که گوگل، اجازه داده تا Journey to the Savage Planet همچون اعلام قبلی برای هر سه پلتفرم پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر عرضه شود.

پیرامون خرید جدید گوگل، «جید ریموند (Jade Raymond)» به عنوان نائب‌رئیس بخش Stadia Games & Entertainment در این شرکت اطلاعیه‌ای را منتشر کرده است.

Typhoon Studios زیرنظر بنیانگذاران خود یعنی رید اشنایدر (Reid Schneider) و الکس هاچینسون (Alex Hutchinson)، موفق به ساخت یک تیم فوق‌العاده‌ای از بازی‌سازان باتجربه شده‌اند که فلسفه کاری آن‌ها تعهد به تجربیات بازیکنان است. تیم بازی‌سازی تایفون حالا به عنوان اولین استودیو کانادایی و مستقر در مونترال، حالا با هدایت Sébastien Puel به مجموعه Stadia Games and Entertainment اضافه می‌شود.

الکس هاچینسون از بنیانگذاران استودیو تایفون که سابقه کارگردانی بازی‌های Assassin's Creed 3 و Far Cry 4 را در کارنامه دارد، استودیو جدید خود را پس از جدایی سال ۲۰۱۷ از شرکت یوبی‌سافت تاسیس کرد. بازی آینده آن‌ها یعنی Journey to the Savage Planet نیز در جریان رویداد The Game Awards 2018 رونمایی شد که قرار است به عنوان اولین پروژه این استودیو، در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ (۸ بهمن) منتشر شود. در توضیحات ذکر شده از این بازی در وب‌سایت استودیو تایفون، می‌خوانیم که «یک بازی ماجراجویانه شاد و اول شخص، که در یک دنیای بیگانه ولی رنگارنگ و مملو از موجودات عجیب و جذاب قرار دارد».

پلتفرم استریمی گوگل استدیا، حدود یک ماه پیش به شکل رسمی فعالیت خود را شروع کرد که البته این لانچ با مشکلات و نقدهای منفی نیز همراه بود. گوگل اولین بار در اوایل سال ۲۰۱۹ رسما این پلتفرم را معرفی کرد که به عنوان نسل بعدی دنیای گیم، بازیکنان از این پس بدون نیاز به کنسول‌های سخت‌افزاری، امکان تجربه بازی‌های بزرگ را خواهند داشت. این شرکت برای توسعه کتابخانه بازی‌های موجود غیر از عناوین Third Party، خبر از تاسیس یک بخش جدید تحت نام Stadia Games & Entertainment را نیز داد که وظیفه تیم‌سازی و خرید استودیوهای جدید را برعهده دارد. به این ترتیب، حالا تصاحب Typhoon Studios به اولین خرید استودیو Third Party بازی‌سازی توسط گوگل تبدیل می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.