نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 30 دی 1398
ساعت 14:00

Rockstar برای عرضه بازی‌های بیشتر با فاصله کم تحت فشار است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک گزارش جدید از تمایل Take-Two برای عرضه بازی‌ها با فواصل زمانی کم‌تر توسط Rockstar پرده برمی‌دارد.

راک‌استار گیمز، همواره در صنعت گیم به عنوان استودیو بازی‌سازی شناخته می‌شود که فلسفه کلی خود از ساخت هر بازی را به مقوله کیفیت و جزئیات اختصاص داده است. این استودیو همواره به ساخت بازی‌هایی با جزئیات زیاد و دوره توسعه طولانی پرداخته و به همین خاطر، محصولات آن‌ها همیشه با دیگر بازی‌های موجود در بازار دارای وجوه تمایز بسیار زیادی هستند. در حالی که این استودیو، در گذشته (برای مثال در نسل هفتم کنسول‌ها) معمولا در هر سه تا چهار سال چند بازی برای عرضه داشت، این روند تقریبا در یک دهه اخیر و عصر کنسول‌های فعلی بازی طولانی‌تر شده است. درواقع راک‌استار در این نسل فقط اقدام به ساخت یک بازی جدید یعنی Red Dead Redemption 2 در سال ۲۰۱۸ کرده و بازی قبلی آن‌ها یعنی GTA 5 در سال ۲۰۱۳ برای کنسول‌های نسل هفتم و به صورت ریمستر برای کنسول‌های جدیدتر و PC عرضه شده بود.

البته باید گفت که بدون شک، هر دو بازی اخیر راک‌استار از نظر کیفیت با دیگر عناوین موجود در بازار قابل مقایسه نیستند و حتی از نظر فروش، در بهترین رتبه‌ها حتی در طول یک دهه اخیر قرار دارند. با این وجود، عرضه تنها دو بازی جدید در طول هشت سال اخیر ممکن است در ادامه و در طول سال‌های بعد دیگر تکرار نشود. به تازگی یک کاربر توییتر که به خاطر اطلاع‌رسانی‌های مختلف خود از وقایع داخلی راک‌استار شهرت دارد، در پستی جدید گفته که کمپانی Take-Two به عنوان شرکت مادر Rockstar، اخیرا این استودیو را برای بازگشت به چرخه عرضه بیشتر بازی تحت فشار قرار داده است. بر این اساس، Take-Two ظاهرا از راک‌استار خواسته تا مثل دوران قبل از نسل هشتم کنسول‌ها، این شرکت درادامه بازی‌های بیشتری را در فواصل زمانی نزدیک‌تر عرضه کند. این کاربر همچنین ادعا کرده که این استراتژی گرچه ممکن است به سود بازی‌های کوتاه‌تر باشد، ولی به احتمال زیاد منجر به کاهش کیفیت عناوین بزرگ‌تر شرکت می‌انجامد.

پیرامون این ادعا، باید منتظر واکنش احتمالی تیک تو و راک‌استار بود. با این حال مدیرعامل تیک تو، قبلا به این نکته اشاره کرده بود که آن‌ها ممکن است در آینده برای بازی‌های کوتاه‌تر که موعد عرضه سریع‌تری دارند اولویت‌بندی بیشتری قائل شوند. همچنین باید دید که این استراتژی احتمالی، در نهایت در کیفیت محصولات راک‌استار چه تاثیری خواهد گذاشت.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.