نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 29 دی 1398
ساعت 16:00

Google Stadia در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ عنوان انحصاری خواهد داشت

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گوگل اعلام کرده که پلتفرم استریم بازی استیدیا، در سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه ۱۰ بازی انحصاری و محتواهای بیشتر خواهد بود.

پلتفرم استریم بازی Google Stadia، رسما کار خود را در سال ۲۰۱۹ شروع کرد. این پلتفرم ابتدا در جریان GDC 2019 معرفی و درنهایت در اواخر همان سال نیز لانچ شد. پیرامون لانچ استیدیا، برخی تحلیلگران استراتژی پیاده‌شده توسط گوگل را ضعیف و پر از مشکل خواندند. این پلتفرم برخی وعده‌های قبلی که داده بود را در روز عرضه برآورده نکرد و احتمالا ان طور که انتظار می‌رفت، دوره لانچ موفقی را پشت سر نگذاشت. بدون در نظر گرفتن این موضوعات، گوگل اخیرا اعلام کرده که سال ۲۰۲۰ سال بزرگی برای استیدیا و کاربران آن است چون گوگل، برای عرضه محتواهای بیشتر و منحصربه‌فردتر به پلتفرم کاملا متعهد است.

در جریان یک پست در انجمن رسمی Stadia، تیم توسعه این پلتفرم برخی از برنامه‌ها برای توسعه این سرویس در سال ۲۰۲۰ را به اشتراک گذاشتند. در این پست، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها اشاره به اضافه شدن «بیش از ۱۲۰ بازی» به کتابخانه عناوین قابل خرید استیدیا و همچنین عرضه برخی از این عناوین به شکل انحصاری استیدیا است که به گفته گوگل، این شامل بیش از ۱۰ بازی در نیمه اول سال می‌شود که قرار است در روز اول عرضه فقط از طریق Stadia قابل تهیه باشند. گوگل البته به اسامی این بازی‌ها اشاره نکرده، ولی گفته که درحال همکاری نزدیک با شرکای خود هستند تا درباره این عناوین خبرهای بیشتری منتشر کنند.

جدای از محتواهای جدید، گوگل وعده داده که در سال ۲۰۲۰، در بخش‌های «پشتیبانی از رزولوشن 4K در وب»، «اضافه شدن آیتم‌های راهنما و کمکی در هنگام بازی در وب»، «پشتیبانی از گوشی‌های اندرویدی بیشتر» و «تجربه بازی در وب از طریق کنترلرهای استیدیا» سرویس استیدیا شاهد ارتقا و پیشرفت خواهد بود.

لازم به ذکر است که در سرویس استیدیا، کاربران امکان خرید بازی‌ها به شکل جداگانه و اضافه کردن آن‌ها به کتابخانه عناوین خود را دارند. این بازی‌ها از طریق روش استریم قابل بازی روی انواع مختلفی از نمایشگرها هستند که امکان اجرای مرورگر کروم را دارند و بازیکنان البته برای کسب همه امکانات سرویس، از جمله بازی در رزولوشن 4K و ... باید اشتراک پولی Stadia Pro را به صورت ماهانه تهیه کنند. باید دید که این سرویس در ادامه راه چگونه عملکرد خود را بهبود می‌بخشد و رضایت طیف بیشتری از جامعه بازیکنان را کسب می‌کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.